torsdag 1 november 2007

Taskmörtar...fniss...

Nu kära bloggisar... som prenumererar på Vakre hjem... tycker jag att ni INTE är speciellt snälla och hänsynsfulla mot oss andra som inte har fått den där tummen ur det berömda hålet och börjat med det ännu...
Ni bara visar bild på tidningen och skriver om att den bara låg där i lådan helt plötsligt...snyft...men vi andra då...som måste vänta på att den ska komma ut i butikerna också...och inte nog med det...sen kommer den galna jakten i olika butiker...för den är INTE lätt att få tag på (och då överdriver jag inte).
Nää...det får nog bli en prenumerationsönskan till tomten tror jag...för så här kan man inte ha det varje gång ett nytt nummer kommer ut;-)
Hoppas att ni inte satte kaffet i vrångstrupen nu, för jag bara skojade lite med er...fniss...men lite avis är jag på er som redan nu har tittat i den =)
Kram och tack för alla besök och kommentarer,det är alltid lika spännande och roligt att läsa dom!!!
Nu väntar veckans sista arbetspass...kommer hem 23:30 som vanligt, men imorgon blir det en riktigt lååång sovmorgon och en del bloggande...javisstja...fniss...hemmet måste ju pysslas om lite också...hur kunde jag glömma det?!

18 kommentarer:

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Goder förmiddag!

Själv har jag aldrig haft nöjet att bläddra i detta omtalade magasin. Har dock kikat efter det, men det verkar vara som du säger, svårt att få tag på!

Prenumerationer på härliga tidningar är en bra sak att skriva upp på önskelistan till Tomten ;)

Ha en bra dag :)
Kram.

Anonym sa...

Ja nu får du gå in på Vakre hjem å interiör å beställa en prenumeration, sen lämnar du räkningen till gubben din.....hihi-Sen så kommer tidningen i brevlådan....för som sagt innan har jag jagat runt å letat efter den överallt Den är såå kul att bläddra i.Kram "M"

linnea-maria sa...

Hejsan
Jaa visst suktar man lite extra när folk pratar om vad de fått i lådan och vi stackare får vänta några dagar till. Vi har en tobak som säljer denna i stan så dit åker jag. Annars får man väl beställa från presstop (tror jag det heter) /linnea-maria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hihihihihi.......hoppsan!Det var ord å inga visor...*LER*.Gör som jag...gå in på hemsidan å beställ en prenumeration å stick räckningen i gubbenshög..hihi.

Kram å lycka till på tidningsjakten!

Pernilla

Skatan sa...

Kom förbi och bläddra i min vettja ;-)

Jag bjuder på någonting gott!

Kajsa sa...

Sovmorron... Ljuv musik i mina öron..
Visst är det skönt! Jag är absolut ingen morgonmänniska, men jag kan inte ligga FÖR länge i sängen heller. Fast skönt att sova ut är det. Brukar vara uppe mellan 9-10.. :)
Jo, det är hemma hos mig och datorbordet är ett gammalt Singer- symaskinsbord. Passar alldeles lagom, eftersom rummet inte är så stort och jag inte har så många mer rum att härbärgera i.
Hoppas Tomten läser din blogg, så du kan få din tidning i lådan i tid med de andra i fortsättningen.
Ha en bra Allhelgona..
Kram
Kajsa

Randi sa...

Vilken bra kombination - sovmorgon & Vakre Hjem!!! Tänk va´ du går miste om ... egentligen. Du får nog ta fram papper och penna och skriva ett snällt brev till Tomten.
Kram Randi

PS. Även om du köper lösnummer så får du den i alla fall inte samtidigt som alla börjar sucka här - den säljs ute först om en vecka - tror jag.

Sånt är Livet sa...

undra om man kan få gubben gå med på en premunation till ,hm han nyss betalat en annan tidnig för mej. Men man är väl kvinna och listig så nåt skall jag väl kunna fundera ut hi hi/Lisbeth

Nygammalt sa...

Tack snälla vännen! Blir alltid lika glad när du kikar in, gillar ju dig och din sida jättemycket! =)

Förstår precis vad du menar ang. tidningen. Den är vansinnigt svår att få tag på, och då bor jag ändå i en storstad med X antal butiker och kiosker...

Hoppas du får en riktigt lång och skön sovmorgon. Blogga lugnt! ;)

Kram.

Karin Krut sa...

Har du varit inne i butiken som finna i Mora i stationshuset som heter slott och koja?? Jag var där idag och jösses i min lilla låda... jag har inte hämtat mig än ;) jag saknar ord, det var en upplevelse utöver det vanliga... jag vill bo där i den butiken :)
jag har tidningen hemma på hallgolvet väntandes på mig, det känns också lite surt ;)
Ja vi får se om vi går förbi varandra i helgen på kyrkgården :)
Kram Karin

Anonym sa...

Håller med!..jag har inte heller den tidningen...köper den då och då..till jul vill man ha så många inredningstidningar! Då är ALLA inredningstidningar kul å titta i! :)

Beas sa...

"Vakre Hjem" är fin, men blev lite förundrad över hypen när jag fick första numret nu häromveckan. Hade väl för höga förväntningar tror jag, eller så hade jag otur med numret. :-)

Duuu...det bord du köpte på loppis är ju PRECIS ett sånt bord jag vill att maken ska snickra ihop. Så suveränt fint. Martin Timell gjorde ett sånt (visserligen för utomhusbruk) på senaste "Äntligen hemma" och jag blev kär i modellen. Och så stöter jag på just den modellen här hos dig. Härligt!!!

Sallys hus sa...

Haa ha... jag känner igen den där jakten på vissa tidningar...

Blev så full i skratt åt ditt Ikea inköp också...
Månadens Ranson va???

Ha det gott!
Kram Katarina

Annika sa...

När du ändå pratar med farbror jultomten kan du väll önska en premuration åt mej med ;-)
Tänka sej, innehållet i din ikeapåse såg precis ut som det brukar göra i min när jag kommer hem därifrån =)
Ha en skön fortsättning på kvällen, kram Annika

.:Klara:. sa...

Jag handlar utländska tidningar billigt på webben. Engelska inredningstidningar; handarbetstidningar på tyska o engelska resp svenska också... testa http://www.press-stop.se/kiosken/
Vackre Hjem direkt i din brevlåda o med bifogad faktura... kan inte bli bättre eller billigare!

Jadu, bankfolket de kan de... men ha vettiga öppettider - det kan de inte...

MiaMaria sa...

Aj då....Du är inte ensam om att inte prenumerera på denna ljuvliga tidning om det kan vara någon tröst...fniss...

må så gott!
Miamaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, håller med tidningen är så otroligt fin men desvärre inte helt lätt att få tag i..man får önska i julklapp: ) Jag ser du varit på Ikea med, ser ut som när jag har varit där... Ha en skön blogghelg!! mARI.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ha,ha, jag är precis som du i det fallet...Har använt min tumme till en hel del annat också...hi.hi
Men jag blir nog prenumerant jag också snart... för det är ett väldans jagande efter den förb...
tidningen, och den tiden kan man ju istället använda till pysslande...
Kram
Marie