onsdag 14 november 2007

Gulligt... eller roligt :o)

Ett gott skratt för alla oss kvinnor som verkligen ser fram emot det underbara ögonblicket när vi varje år får vara "intima" med vår gynekolog!

På en av Sydneys radiostationer i Australien kan man ringa in och berätta om sina mest genanta händelser. Man kan vinna mellan 1000-5000 dollar. Denna historia resulterade i högsta vinsten!

-"Jag hade tid hos gynekologen senare denna vecka för mitt årliga cellprov.
Tidigt en morgon ringde de dock från mottagningen och för att tala om att de hade fått ett återbud och att jag kunde komma in tidigare, redan samma morgon klockan 9:30.

Jag hade precis fått iväg alla till skolan och arbetet och klockan var redan 8:45. Det skulle ta minst 35 minuter att köra till mottagningen så jag hade lite bråttom.

Liksom de flesta ville jag ägna några extra minuter åt min underlivshygien inför ett gynbesök, men denna gången fanns det helt enkelt ingen tid för en grundligare rengöring så jag tog bara den tvättlapp som råkade ligga vid tvättstället i badrummet och tvättade av mig lite snabbt "där nere" så att jag åtminstone såg presentabel ut.

Då jag var klar kastade jag tvättlappen i smutstvättkorgen, slängde på mig mina kläder och hoppade in i bilen för att köra i ilfart till min undersökning.

Jag fick vänta bara i ett par minuter innan det var min tur att gå in till doktorn.

Då jag, liksom alla kvinnor, har gått igenom denna procedur flera gånger i livet hoppade jag vant upp på undersökningsbritsen, tittade upp i taket och låtsades att jag befann mig i Paris eller någon annanstans långt borta.

Doktorn kom in och jag måste säga att jag blev lite förvånad då han sa:
-"Ojdå, idag har vi verkligen ansträngt oss!"
Jag svarade inte och suckade av lättnad då undersökningen var över för denna gången.
Resten av dagen var som vanligt med städning, handlande och matlagning.

Då skolan var slut och min 6-åriga dotter lekte för sig själv ropade hon från badrummet:
-"Mamma, var är min tvättlapp?"

Jag sa till henne att ta en ny från linneskåpet eftersom den gamla låg i tvätten.
Hon svarade: -"Nej mamma, jag måste ha just den som låg vid tvättstället. Jag hade rullat in allt mitt glitter i den."

..SKRATT.. Undras om det kan ha varit i jultider som det hände?
Tänk er själva... hela härligheten alldeles glittrig;-)

27 kommentarer:

Karin Krut sa...

*asg* den var riktigt bra! Glitter... *skrattar*
Du kan tro att jag blev rosenrasande över gräset och Lasse, det var nämligen inte första eller sista gången han gjorde såna saker. Han har helt enkelt ett riktigt riktigt dåligt minne :) men han tycks alltid komma ihåg saker som jag helst skulle se att han glömde ;) Gräset ligger kvar, har gjort i 2 år nu.. när vi är färdiga med fasaden så ryker det kan jag lova! ;) Då slipper jag få färg på mitt fina singel, för det är fortfarande en jättebra idé enligt Lasse ;)
Golvet ser väldigt spännande ut :)
Kram Karin

Ljuva ro sa...

haha vilken rolig berättelse! va bra det blir i köket, kul!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ha,ha, jaa den där är bra!!! Den gick runt på jobbet ett tag för något år sedan...
Det kommer att bli jättesnyggt i ditt kök!
Tack för din snälla kommentar inne hos mej, men jag är inte florist... tyvärr! Har gått en kvällskurs för några år sedan, där man gjorde lite olika blomsterarr.
så jag spinner vidare på det.
Kram
Marie

Karin Krut sa...

hihi nu sitter jag här igen.. jag har nämligen bestämt att jag ska måla golvlister i vardagsrummet så det blir klart någon gång... men helt plötsligt blev det såååå viktigt att bara kolla bloggen lite hihi
Kramelikram
Proffsmaskaren

Lilla Blanka sa...

Hahaha, ojojoj jag sitter här på jobbet och måste bita mig STENhårt i läppen för att inte gapskratta rätt ut i kontorslandskapet...det var en riktigt rolig och dråplig historia, helt underbar..!
Tack

"M" sa...

Hjälp va pinsamt..hihi...usch, ja man får inte ha allt för bråttom..den va bra..kram "M"

Orr Anna sa...

Ha ha, ja jag kan förstå att den historien vann!

Det kommer att bli jättefint i köket! Kram Anna

Vita Damen sa...

Guuud vad rolig den var!!!! När det drabbar andra är det ju kul! Jag kopierar den, får jag det? ville bara visa min kompis! /jennie

My White Cottage sa...

Hahahaha!!! Skrattade högt här vid datorn!! Ojoj, vilken historia...
Verkligen rolig!!! *skrattar igen*
Tack för att du bjöd på den här historien!
Kram till dig!

stina sa...

Ha ha jag har skrattat åt det här flera ggr i dag! Fy sjutton så pinsamt! Kram Stina

Jennys Vita Villervalla sa...

Snacka om JUL-eksem!!
Glitter och glamour ska det vara!
Ha en fortsatt bra kväll!
Kram
Jenny

Skatan sa...

Hej och tack för ditt underbara mejl!!! Det berörde mig må jag då säga! Jag skall sätta mig ned och svara dig någon dag. Dock vill jag kunna göra det i lugn och ro. Just nu vill jag emellertid kasta mig hem från jobbet. Börjar bli både trött och mycket mörkrädd...jag är ensam kvar på hela univ. tror jag... : I

Kram så länge och tack, tack, tack än en gång!

faster atta sa...

Nu har jag ont i magen efter skrattsalvan!! Tack!!!!

Du, jag skickar ett mail och ett kort till dej imorgon! Du vet nog vad det gäller...

kram

Maria sa...

Oj, så det kan bli!! Men gynekologen kanske blev glad över att någon gjort sig fin...=)

Goa sa...

*Skrattar*...Visst är den bra!!
Passar på att berrätta något som hände mig för några år sedan:
Jag var i behov av akuttid på gyn...ringer och förklarar min situation och undrar om jag kan få tid snarast?!
Svar: ja...men du har kommit till Lastbilcentralen!!!
Fatta om jag tackade...nej!!
Pinsamt..men, de har nog skrattat gott på det förmiddags fikat...*ler*
KRam på dig kvinna och ha en "glittrig" kväll!
Goa

Elzie sa...

Jo, man kan ju hoppas på det!! Har läst den tidigare och den är riktigt bra.
Hoppas du har en bra torsdag.
Kram Elzie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hahahaha...ja den var ju jättebra...hihi.Det måste ha sett riktigt bra ut *LER*

köket ser förresten ut att bli kanon.
Kram Pernilla

linnea-maria sa...

Den är så rolig!! Jag har hört den på jobbet i formen av en sk vandringssägen. Men visst är den kul!! /linnea-maria

Nygammalt sa...

Ha ha ha, skön grej! Men det sägs ju att man ska ha litter glitter (och glamour) i vardagen ;) !!!

Vad fint ert köksgolv kommer att bli!

(Håller med dig fullt i ditt inlägg hos mig)
Kram kram.

Elzie sa...

Visserligen tycker jag att mammografi kan vara som tortyr, men det du nämnde är väl lite VÄL grymt *s*.
Ha det så gott.
Kram Elzie

En inredoholic sa...

*asgarv* så rolig!!

nu har du verkligen fått mig på gott humör :)

Kram

Lisas torp sa...

Tack för den kuliga gyn-storyn! Där fick man sej ett gott skratt i novembermörkret!

Åååh, så fint köket blir - så snygg med färgen på luckorna till mörkgrå klinkers!!!

Jo, ibland kan man fynda hos sej själv...!

Lycka till med kökspysslet!!

Lisa

Solsjö - Under en vind sa...

Men jösses....vad kan man säga....gapskrattar!!! Kram till dig!

Mallan sa...

Ha ha ha ha....ja, den är bra!
Kram Malena

Dubbelörn sa...

Morgonens härliga skratt!!!

Tack du för den ;)

Kramar o ha en skön helg

MiaMaria sa...

Skratt..fniss..haaaa.fniss...
Oj, vad rolg historia du bjuder på kan tro att den vann....fniss.....

Trevlig helg!...fniss...

Miamaria

faster atta sa...

You got mail.....

kram