söndag 18 november 2007

FAST !!!

"I will send a handmade gift to the first 3 peoplewho leave a comment on my blog requesting to join this PIF exchange.I don’t know what that gift will be yet and you may not receive it tomorrowor next week, but you will receive it within 365 days, that is my promise!The only thing you have to do in return is pay it forward"

Jaha,då är man fast då!
Jag har faktiskt mycker snabbt och försiktigt backat ut ur flera bloggar när jag har sett den här skrivningen i inlägget...men när jag var in till Hemma i Ugglebo så föll jag för frestelsen till slut;-)
Jag har nämligen slutat med småpyssel, nu för tiden är det bara STOOORA "pysselprojekt" som gäller... typ badrum, kök mm...
Men vad sjutton...något ska jag väl få till iaf tycker jag;-)

Alltså: dom 3 första kommenterarna på det här inlägget ska få ett paket som innehåller något som jag har gjort alldeles själv på posten. Det är inte säkert att det blir inom en snar framtid, men inom 365 dagar ska det dimpa ner något i brevlådan. Det enda som du behöver göra är att skicka uppmaningen vidare på din egen blogg!



Den här slitna bonaden hänger hemma hos min mamma och den har min mormor broderat för många år sen.

Den har hängt uppe i fäboden under massor av år och nu har den fått komma ner till civilisationen igen :-)

Mamma har köpt tyg så att hon kan laga den... men det känns inte som att det behövs faktiskt!

Min morfar och mormor var tillsammans i ca 60 år och gick bort med 8 dagars mellanrum, så dom vackra orden var riktigt sanna i deras äktenskap...för det mesta iaf... ty, någon liten oenighet är det väl i alla förhållanden...;-)


På fotografierna under så är det mina bröder som står på en "bro" i fäboden och jag som är hos fotografen i min svarta sammetsklänning.

Det är INTE igår dom är tagna, kan jag ju erkänna ;-)

21 kommentarer:

signelia sa...

hejsan, jag lämnar gärna en kommentar till din mysiga blogg, men jag har inte vågat klämma igång med någon egen blogg än...man kan ju få "prestationsångest" när man ser era härliga hem, men man vet ju aldrig...

Wickans värld sa...

Visst är det fint med gamla bonader! Jag har glädjen att ha några, visas kanske närmare jul... är alltså julbonader!
Det är så gulligt med gamla foton... även på sig själv!

Jag mår perfekt idag! Jag har en "princip"... brukar försöka att inte dricka efter 21 på kvällen! Men jag drack nog ett glas likör efter...
Å jag börjar inte mitt på dan heller för att hinna få i mig nåt... fniss...
Räkna inte mig som nr 2 i "utmaningen" - är redan med!!
Ha det gott ikväll!

yes sa...

Å vad snyggt erat köksgolv blir - ser fram emot att få se slutresultatet. Mitt skåp är nu målat med vit - det första lagret....... Kul med utmaningen så jag skickar den vidare på min blogg!
kram ylvan

Nilla sa...

S� mycket fint jag missat h�r, har haft lite datatrubbel!

Gott skratt och h�rliga bilder, perfekt s�h�r p� s�ndagskv�llen =)

Hoppas ni f�r en trevlig kommande vecka!

Kram Nilla

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Tack så mycket för välkomnandet! Ska bli spännande att börja blogga lite själv efter att ha sett så många fina sidor hos andra :)

Så underbart mysigt du har det på din altan! Tänk att komma hem och mötas av något så fint.

Jag gillar ert köksgolv, rikitgt snygg!

Önskar dig en mysig kväll och en bra kommande vecka!

Jenny

Beas sa...

Så underbart det är med bonader och handgjorda saker och äldre fotografier. Jag ska hänga upp en bonad min mor har gjort, det är bara inte en sydd ram runt den än. Och sedan ska jag sätta upp fotografier på förfäder på en kedja i hallen. Tack för inspirationen och för att du visar på att vi inte får glömma det förgångna medan vi lever i nuet och drömmer om framtiden.

Kram Bea

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vilket go' bonad :) Visst är det roligt att ha kvar en del från förr.

Önskar dig en bra start på den nya veckan :)
Kramar.

Elzie sa...

Vilken härlig bonad. Kul när man har kvar saker som kvinnorna förr i tiden suttit och plitat med.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Elzie sa...

PS! Inte lätt att knöka ner ett badrum i kuvertet, men med lite tur ska du nog lyckas *s*.
/Elzie

Elzie sa...

PS! Inte lätt att knöka ner ett badrum i kuvertet, men med lite tur ska du nog lyckas *s*.
/Elzie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jaha, jag missar den igen!! jag är alltid för sent ute...
Bonaden var väl för gullig! Passar till ett gammalt strävsamt par...
Kram
Marie

Maria sa...

Jag har ju också lyckats komma bland de tre första hos en annan så det gjorde ju inget att jag inte hann först här...även om jag såklart gärna skulle vilja se något som du knåpat ihop ;)
Fin bonad...jag gillar gamla bonader...har många till jul...

Nygammalt sa...

Ha ha, ja det kanske var en raggningsöppning. Men han var en oooooldie! Inte min grej alltså ;)
*hi hi*
Kram.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

så fina gamla bonader...jag har flera stycken som jag fått av min mormor i present.Var inte uppskattat då men jag får nog plocka fram dom ur mina gömmor.
Jo det jag har uppe på min drickaback är en trådklocka från www.englamaria.se

Kram Pernilla

Maria sa...

Tack!!
Ja, vi har varit ett varv i hela vårt 250 m2 hus så nu känns det BRA med en paus........trappuppgången ska panelas och målas men det sparar vi ännu !!

Birgittas minnen sa...

Visst är det trevligt att ha sådana minnen kvar, och som man kommer ihåg från det man var liten, jag vårdar mina gamla dukar och bonader mycket mer nu, än jag gjorde när jag var ung och oförståndig. Hehe, det lät väl klokt och bra. Du var så söt i din fina sammetsklänning, har barn sammetsklänning nu för tiden? Kram och ha en bra vecka.

Solsjö - Under en vind sa...

Mamma har massor av bonader både från sin själv, loppisar och från min mormor...förvarar några i en låda men har inte några upphängda....än....
Må gott och ha en bra vecka! Kram!

Annika sa...

Vilken fin gammal bonad och vilket underbart köksgolv.
Eftersom jag slukar allt i köksväg just nu vill jag gärna se mer =)

Ha en bra tisdag, kram Annika

Taklyftet sa...

Här hände det massor medan jag ligger på latsidan ;-)
Är det inte skönt att köket äntligen börjar närma sig mål?
Kram
Taklyftet

Beas sa...

Tjohooo...här gungar en kooo...ibland ska man ha lite flax trots allt. Supernöjd! Ska bara klura ut vad jag ska skicka vidare på min egen blogg.

Tack!

.:Klara:. sa...

Vilken härlig gammal bonad! Vaddå inte taget igår - inte är du väl såååå mycket äldre nu? ;)