lördag 17 november 2007

Bättre sent än aldrig

Nu har jag också donat på altanen...
jag vet inte om det är så stor idé, för granen ska ju snart fram ;-)
Den gröna ruskan bredvid lyktan är visserligen en liten gran,
men i år ska vi för första gången ha en stor gran utomhus.
Ja, stor och stor förresten... en normalstor alltså ;-)




Gammalt & rostigt... det är fint det!




Så här ser det ut ikväll (läs natt) när ungdomarna kommer hem...




Jag önskar er en skön och mysig lördagkväll :o)
Själv ska jag gå ner och grundmåla dörrfodren,
vilket verkligen är min favvosyssla, som ni vet :-(

33 kommentarer:

faster atta sa...

Så fint du pysslat på altanen! Jätte härligt med ljusslingan!

kram

Mitt hem är min borg sa...

Du har fått det jätte fint ute på altanen..
Tack för dina sköna kommentar hos mig.. Ha ha.. Jag höll på å kissa på mig.. *Asg*.. Visst, de e bara att välja..
Kram på dig!!

Goa sa...

Så fint och välkomnande för ungdomarna när de kommer hem!!
Hoppas det går bra med allt måleriet...eller så är du kanske redan klar!!
KRam på dig och en super söndag!!
Goa

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Haklapp med djup ficka skickas härmed med ilfart över!


Jaa du... Du gör mig avis över hur fint du har donat till det där ute. Jag har ta-mig-sjuttsingen gamal sommarblommor undanskuffade i ett härn på altanen... Jag vet...Jag är för bedrövlig...HELP!

Kramar
Flisan.

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Å jag vet, jag slinter nåt sjukt mycket på tangenterna också...

Lime sa...

Du har gjort det jättefint på altanen. Klart att det är bättre sent än aldrig :-)

Köksgolvet blev snyggt!

Ha en fortsatt skön helg!

Sallys hus sa...

Ha ha...ja måla på du!!

Huu...nu blev mitt dåliga samvete ännu större..
Det ser ut som ett skrotupplag utanför hos oss.
Jag skulle ha gjort höstkransar i år...nu är det ju dags för jul....men bättre sent än aldrig är ju absolut bättre....fniss...
måste nog fixa lite ute i morgon.
Kram Katarina

Solsjö - Under en vind sa...

Det måste vara otroligt mysigt att komma hem till denna entré, till hemmets trygga rötter!!

Sååå fint! Kram och gonatt!

Kamomilla sa...

Oj så mysigt! Nu fick jag lust att pynta ute jag också! Tack för att du sprider inspiration! :)

Kamomilla

Husbilsresan sa...

Det ser väldigt trevligt och välkomnande ut på altanen.....mysigt för ungdomarna att mötas av detta när de kommer hem i kvä..... hm...natt=)
Kram!

Lisas torp sa...

Åh, så fint du har gjort på altanen! Ljusslingor är ju toppen, dem kan man använda i många sammanhang. Så snyggt det var med den gamla pallen och fönstret!!

Jo, men är det fint väder vill man ju gå lite också - mellan butikerna liksom. Jag har gått jättemycket idag...känns i benen, men skönt att vara ute lite.

Ha en fortsatt skön kväll!

Kram

Lisa

Maria sa...

Mysigt välkomnande på bron!

Skatan sa...

Hej tuffa, starka, duktiga frun!

Önskar dig en trevlig lördag.

Kram.

NICOLINAS BONING sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sallys hus sa...

Ha ha...det har jag med.....gillar eg. inte sånna här skicka vidare grejjer....men pyssel är ju rätt kul...
Maila mig din adress så ska jag knåpa ihop nåt extra fint....
Kram i massor..
Katarina
katarinathorsen@hotmail.com

Nygammalt sa...

Vilket välkomnande de får när de kommer hem! Jättefint med både växter och fönster.
Och du, bättre sent än aldrig! (det lever jag efter)

Tyvärr får jag fortsätta se mig över axeln en stund till, har inte kommit mig iväg ännu, men det börjar brinna i knutarna nu.

Kram.

Nygammalt sa...

Sorry, glömde svara angåendet teet. Det fick vi i present av "släktingar" förra julen och borde finnas i välsorterade teaffärer.

Blommiga Karin sa...

Hej!
Sent ute?Nej jag har bara hunnit börja ännu=)
Fint du har gjort på din veranda det ser mysigt och välkomnande ut!
Gillar oxå rost,zink och lyktor./Karin

Maria sa...

Väldigt, väldigt fint!!!

Orr Anna sa...

Golvet blev verkligen jättefint! Nej, usch måla lister och foder är verkligen bland det tråkigaste med renovering. Men vilken skillnad det blir när de väl kommer upp på väggen! Så efteråt känns det mer värt jobbet.

VAd mysigt det blev på altanen!

Kram Anna

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Så jättefint det blev på altanen.det tycker nog kidsen om att se på om de ens märker nåt....vet själv hur det kan vara....hihi.
hur blev det med listerna uppe eller?*LER*
Har oxå en älskling som gärna gör det där "SEN"=aldrig.
Kram//Pernilla

Dorthe ♥ sa...

Vilka underbara bilder! Ser så mysigt och inbjudande ut!
Kram
Dorthe

Lotta sa...

Vad fint och ombonat du gjort! Härligt för ungdomarna att mötas av det när de kommer hem!

Ha en riktigt härlig söndag!
Kram
Lotta

Elzie sa...

Vad jättefint du gjort. Det är härligt med tända ljus utomhus också.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie

Smycka dig sa...

Hej vilken fin blogsida du har och vad fint i ditt hem, jag gillar k�ket, tapeten i serverigsg�ngen, ja allt... jag �r en ganska ny bloggare som blandar gammalt och nytt och jag �lskar smycken...
jag vill g�rna l�gga in dej som l�nk p� min blogg hoppas det �r ok..
Kram

En inredoholic sa...

Så vackert.. och så mysigt och välkomnande att komma hem om natten : )

Kram

En inredoholic sa...

En dum fråga.. men hur får man ram runt sina bilder??

: ) Kram en inredoholic

"M" sa...

Vad trevligt att mötas av denna vackra syn när man kommer hem..mys mys..kram

En inredoholic sa...

Vet du vad jag kom på när du skrev så att det har nog med att jag har en grå kant vald även på kant färg... mkt riktigt, så nu blev det kant färg vitt på min sida...

Så tack ändå : )

MiaMaria sa...

Så vackert du gjort....härligt att mötas av denna vackra entre...

Ha´en bra dag!
Miamaria

Mitt vita staket sa...

Jättefint du gjort på altanen...så fint med slingan..Kram..Sussie

Jessan sa...

Hej på dej! Såå fint du gjort! jag gillar pallen skarpt! (det ändra också) Vad mysigt att komma hem på kvällen när det är så myspysigt och välkomnande! Kram

Anonym sa...

Gu va fint du har gjort! Jättemysigt både dagtid och kväll med din belysning! Kram :)