söndag 11 november 2007

Nu är det NÄRA ;-)

Jag har letat efter något att ha i mitten på "blomringen" men inte hittat något, tills jag var in på Slott & Koja... för hon hade fått hem hur mycket olika fina, söta, gulliga, charmiga saker som helst!

Efter en evighetsstund av beslutsvånda blev det faktiskt två såna här söta hjärtan som fick följa med mig hem ;-)


Det blev lite tomt och mörkt i fönstret...
så då fick ljusstaken flytta till bänken.



När vi skulle sätta oss till bords för att mysa med ost&kex + vin tyckte älsklingen att det kanske skulle vara lite stämningsmusik... och för att vara vitsig föreslog han min absoluta favvo-CD i alla kategorier under hela december... och övriga familjens plåga... så han får faktiskt skylla sig själv att jag nappade på det förslaget direkt!
Och eftersom han påstod att han hade ingen aaaaning om var den fanns någonstans (för att komma undan) gick jag och hämtade den och sen NJÖT vi...fniss...eller rättare sagt jag...av BÅDA skivorna innan vi släckte ljusen och gick och la oss ;-)

Ska jag vara riktigt ärlig så var det bara jag som satt kvar och lyssnade och kände att äntligen så ÄR DET NÄRA TILL JULEN!!!

14 kommentarer:

linnea-maria sa...

Hejsan.
Du undrade vilken film jag såg.
Djävulen bär prada. Meryl Streep var alldeles lysande i rollen som den hemska chefredaktören. Många saker påminde mig om min föredetta chef, just det där att aldrig duga hur mycket man än anstränger sig. Visst är det väl fallskärmsranka du har i bågarna? Vad fint det blev med hjärtan. Min man fattar inte heller att det snart är advent :) /linnea-maria

Karin Krut sa...

*skrattar* jaahaaru då får han faktiskt skylla sig själv! Ååå jag blir lite avis när du kan åka in när du vill till butiken... och till sjön med.. hjärtanen blev jättefina och du... det ÄR snart jul ;)
Ha en skön Söndagkväll
Kram Karin

yes sa...

Jättefina hjärtan du köpt - och fin är blomman som dom sitter i, blommorna är verkligen läckra när den är full med sånna! Namnet är också lite kul - Fallskärmsblomma - det är nog den ende fallskärm man kan få i livet :)
kram ylvan

Hem och Harmoni Marie sa...

Den skivan har jag också! Brukar spela den veckorna innan jul till min sambo's förskräckelse... jag njuter och han svettas... hi hi!

Fina hjärtan du visar!
Kramis Marie

Ljuva ro sa...

ina hjärtan! Gillar oxå blompinnar och annat fint att dekorera mina växter med! Har oxå lyssnat på julmusik i helgen, hihi!

Marie sa...

Vilka fina hjärtan du har köpt, blev jättefint att hänga det i blomman. Hihi, här hemma får man också vara lite smart när det gäller julmusiken, min make avskyr mina julskivor. Idag föreslog jag för min 3-åring att vi skulle ta och spela en julskiva. Hon blev överförtjust och maken bara suckade. Han insåg att det kommer att bli jobbigt i år med både en fru och en dotter som älskar allt med julen, inklusive julmusiken, hihi.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Maria sa...

HA! Vi lyssnade ju också på julmusik under pepparkaksbaket förra veckan. Men maken var ju som tur var inte hemma då...=)

linnea-maria sa...

Hej igen
Håller ni på med köket nu? Vad spännande. vilken fart ni har när ni sätter igång, jag är verkligen imponerad. Här tar allt jättelång tid, men jag skyller på att linoljefärg tar så lång tid att torka. Jo många bilder hittar jag via google. man kan trycka på en knapp för att bara söka på bilder. Jag söker på "madonna" och "maria" eller någon annan kombination tex "baby jesus" mm. Skriver man bara madonna så kan du ju gisse vem som kommer upp. Eller "victorian" "angel" osv osv. Pretty petals-bloggen har också många fina bilder som jag har högerklickat på och sparat. Du kommer att hitta massor! Ha det så bra /linnea-maria

Dubbelörn sa...

Här är en som verklgien älskar julmusik. Så fr 1:a advent så går låtarna o även den som du visar på bild *skrattar*. Kära mannen har inte alls samma förkärlek till musiken så det är ett evigt gnäll fr hans sida när starten går här hemma.... Men herre gud det är en gång per år så då får man väl bara sväla o lida... *gapskratt*

Har också plockat fram alla CD så de ligger klara o beredda *fnissar*

Bamsekramar

Goa sa...

Åh, jag vet hur det känns...visst är det kul..*fniss* Man blir bara alldeles salig av jullängtan...och bryr sig ingenting om de andra uppskattar det..:)
Själv har jag lyssnat nu några veckor...japp, det är sant!

Det blev jättefint med dina hjärtan...
Kram och ha en superduper vecka!
Goa

Elzie sa...

Åh vad det låter härligt. Älskar också jullåtar och det bästa jag visste när jag var med i kör, var att sjunga de gamla julsångerna. Ha en bra dag vännen.
Kram Elzie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

men du så sött det blev.min gubbe väntar oxå på julmusiken..han frågade häromdagen när kan vi börja spela det...hihi..Det går ju bra nu ser jag...*LER*

Kram Pernilla

Lotta sa...

Jättesöta hjärtan!

Jag köpte mina första julskivor för året i går, en samlingsbox med 3 skivor och så två lösa skivor. Och jag började lyssna på dom igår kväll! Kan tilläggas att det var bara jag hos oss också som njöt!

Kram
Lotta

vinklar o vrår sa...

hihi, förstå att ni (du) njöt! :) Själv har jag lyckats hålla mig, men snart går det inte längre... det är så mycket svårare nu också när vi har snö på marken här hos oss. Då ÄR det ju jul! ;)
Kram
Maria