tisdag 27 november 2007

Kunde inte låta bli...

att ta fram lite rött i lördags ;-)

Det är inte bara älsklingen som har varit flitig
den här helgen, han med latexsprutan
(inte silikon som tur var) och jag med annat...
Förutom att komma med
uppmuntrande och glada tillrop om:
hur duktig han är... ;-)
och så snyggt det blir... ;-)
och vilken otrolig make han är... ;-)
så har jag sytt skynket som döljer väggen under bänkskivan.

Det var meningen att han skulle snickra till en låda

att sätta under för att dölja "golvvärmepaketet",

men eftersom han inte riktigt... dvs inte alls...
visste hur han skulle göra den så lassade han över
en massa...fniss...arbetemig istället genom att föreslå
att jag kanske kunde tänka mig att
eventuellt, möjligtvis sy ett skynke istället...
-"Vad tror du om det?"
Som den hjälpande och stöttande hustru
som man är sen 24 år
så höll jag givetvis med honom!
Man vill ju gärna att det ska se snyggt ut oxå...fniss...
det har en tendens att inte bli riktigt bra alla gånger när
hammare och spik är framme ;-)



Det gick så lätt och fort att sy så när jag ändå var i farten
så klädde jag om stolarna oxå...
Jag begriper inte varför det ibland ska vara så svårt
att komma igång med något som tar 15 minuter
och blir betydligt bättre än det var förut!!!

Jag glömde ta en före-bild,
men det har jag under köksinläggen
om det är någon som vill se hur dom såg ut tidigare...

Den här veckan har jag inte tid att blogga så mycket,

men jag försöker kika in hos er andra iaf mellan varven...

och kommentarerna kommer när jag hinner med,

för man vill ju gärna säga några ord oxå ;-)

Massor av varma kramar till er alla där ute i cyberrymden!!!!!!!!!!

28 kommentarer:

My White Cottage sa...

Åh, du skriver så härligt och roligt! *ler stort*

Skynket och stolarna blev toppenfina!!!

Här lyser solen idag, hoppas den gör det på dig också! Kraaam!

Jessan sa...

Ja visst är det konstigt att sånt som "går på ett kick" ska ha så svårt att bli av??
det blev kanon! ha det gött!
kram jessan

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihi...kul läsning.Vissta kan man undra varför man väntar med vissa saker när det går så fort när man väl kommer igång...*LER*
Men du det blev ju kanon med skynket, super bra ide.Ibland kommer älsklingarna med de mest fantastiska förslag.. ;-)

Stora kramen till dig//Pernilla

Lilla Blanka sa...

Det blev ju jättebra med skynket!
Oj att det gick så snabbt o lätt med stolarna fattar jag inte, det måste vad du som är ovanligt händig på sånt, för jag gissar att det hade krånglat så mycket som det bara skulle kunna krångla för mig :)
kram, Mia

Dubbelörn sa...

Jag kände på mig att du nog hade tagit samma korrespondenskurs som jag ;). Anade det redan när du skrev kommentarerna hos mig *skrattar. Kursen i Arbetsledningen, förstod det direkt när jag såg dig skriva om glada positiva tillrop!! Visst var kursen bra?! Så otroligt effektiv... *skrattar dubbelvikt*

Det blir bara så fint så hemma hos er *ler*

Bamsekramar

Elzie sa...

Jag tror att det snart är dags för mig att sätta lite ström till maskinen och börja sy. Just nu håller jag på med mina julkort. Blir less på dessa stämplar emellanåt, men samtidigt är det ju kul när det blir fint (hm!).
Fint blev det hos er. Gick ju precis lika fint med en sydd "vägg" som en liten låda på väggen *s*.
Ha en bra vecka.
Kram Elzie

Mitt hem är min borg sa...

Så fint det blev under bänken.. Tror faktiskt det blev bättre än en trä skiva.. Det blev lite romantiskt nu.. =) Skönt att du e ett sånt stort stöd för din karl.. Hi hi.. Efter så många år vet man väl vad sin sambo behöver höra.. Ha ha!! Och stolen blev föresten oxå super..
Kram på dig!!

Ardisia sa...

Så många fina inlägg du har hunnit sen jag hälsade hos dig sist! Och massa har ni hunnit göra också där hemma! Vilken bra idé med skynket (klok karl du har!)

Du ska veta att jag gillar din stil och att du gör allt jättefint!

Kramis från Ardisia

Ann-Catrin sa...

Det är alltid kul att titta in hos dig,,mycket kul läsning och vilken kreativitet. Härligt ha dte så jättebra tills jag kommer igen snart!

Solsjö - Under en vind sa...

Skynket var ju en strålande idé! Hälsa maken det! Blev fint med stolarna också!
Idag har jag hängt upp gardinerna i matrummet...tog också bara en kvart men har förberett mig i tre dagar......

Kram och gonatt!

Nygammalt sa...

Hej vännen! Vad ni är flitiga! Och vilken fantastiskt stöttande fru du är ;) Du skulle ju nästan kunna platsa i den där hemmafrujournalen från gångna tider *fniss*
Men fint har ni fått =)
Kram på dig!

Sånt är Livet sa...

Hej vad fint ni har fått det! och det är bara att göra när gubbarna själva föreslår ,och jag tycker det blev jätte snyggt med tyget,å vad du hinner med mycket!!!/kram Lisbeth

Sallys hus sa...

Han hade sååå rätt din käre man!

Det där blev ju supersnyggt!

Jag undrar också varför alla sånna där 15 minuters grejjer tar sån tid.
Jag har klätt om en av våra stolar..... Varför inte alla???
Helknäppt. Den som är färdig har dessutom redan hunnit bli nerspilld.

Ha en härlig vecka!
Man får sånna veckor i bland när man inte hinner blogga så särskillt mycket.
Kram Katarina

Elzie sa...

Ja du, dte blev ju att lämna jumboplatsen igår. Återstår att se hur länge *s*.
Hoppas du har en bra onsdag. Här är det kallt som bara den. -10 på morron och bara +17 härinne. Brrr!
Kram Elzie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så bra det blev alltihop!
Jag har också en stol som ska kläs om, men jag måste måla först, har inte hunnit med det ännu...
Ibland blir man ivrig när man håller på med något och då glömmer man det där med att fota, iaf funkar jag så...
Kram
marie

Designe sa...

Det blev ju superfint med skynket och stolen oxå! :) Kram

Elzie sa...

Vad jag är glad över att du hade en trevlig kväll bland moraiterna *s*.
Och du - glöm inte staken på fredag kväll!!!
Kram Elzie

.:Klara:. sa...

Så fina stolarna blev! Å skynket förståss :)
Har inte heller så mycket tid att blogga nu... men läser på jobbet mellan varven när jag gjort mer än det jag måste :)
Stor kram!

Vårt lilla hem sa...

Va fint skynket blev! OCh stolarna! Duktigt du är :)

Jag ska också sy ett skynke, i vitt, det ska hänga framför tvättmaskinen och torktumlaren tänkte jag. Måste bara ta mig för att börja klippa och nåla :)

Ha en fin dag och vecka!

Kram, Jenny

Maria sa...

Det vart ju snyggt med skynke!
Ha det bra Birgitta!

Marie sa...

Det blev ju jättefint med skynket och stolarna blev toppensnygga!

Kram Marie

Wickans värld sa...

Menar du att det tar 15 minuter att lägga in golvvärme... fniss...
Lyckliga dig som har det, vi har bara pratat o pratat om det... suck...
Blev snyggt med skynket! Ja, allt det andra också!
När ska du skicka hit gubben, då?
Nu kan han ju det där med golvvärme!!

MiaMaria sa...

Men så klart att du fixade till detta i en blink och sedan åkte stolarna med i bara farten.
Super fint blev det!

Ha´nu det så gott i köket!
Miamaria

Goa sa...

Nu sitter ajg här igen och flinar...du är en sån glädjespridare and I love it!!!
Tack!
Och tänk så duktig mannen din är..:)
Och så glad han måste vara att ha en sån förstående som dig...vet hur det är..;)
I varje fall så blev det sååå fint...skynket är ju, supersnyggt och stolarna med...toppat med ditt underbara köksgolv...ja, eller tvärtom...kanske..ja, du fattar!!
Vet att du är superlycklig...och det ska du vara...det är jättesnyggt!
KRamelikramar och en tjingelitjin torsdag till dig...från mig!
Goa

Elzie sa...

Du har verkligen en fulltecknad dag i morron. Men det du ska på först låter inget vidare. Ska tänka på dig.
Ha en bra torsdag.
Kram Elzie

Ljuva ro sa...

Men vilket härligt kök, roligt att få klart innan jul!

Kamomilla sa...

Ja, det var ju bra att han inte snickrade nåt, för det där blev ju bara så snyggt! Snygga stolar också!

Karin Krut sa...

Så fint det blev! Visst måste man komma med lite uppmuntrande tillrop ibland ;)
Jag har också varit rätt upptagen den här veckan.. Har målat vardagsrummet så nu är det bara tapetväggen kvar, den tar vi på lördag *pust* men sen är det färdigt överallt och bara det roliga möblerandet kvar :D
Ha en skön helg
Kram karin