fredag 9 november 2007

Stolt över mig själv ;-)

Jag hade tryckt på publicera inlägg och kollade bloggen för att se om badrumsinlägget var OK...
Vad skådade mitt norra öga?!... Eller båda ögonen rättare sagt!!...
Topzen är GULA... och burken är genomskinlig... det hade jag missat totalt, tur att jag hade bild på det!
Alltså MÅSTE jag in på ICA för att köpa en liten blomkruka, likadan som den stora på golvet, för att ställa topzen i ;-)


Dessutom tog det inte många timmar efter att det var färdigpiffat, när det helt plötsligt låg en KALLE ANKA-TIDNING i fönstret!!!
Vet inte varför jag blev förvånad egentligen... har man en hel stor gammaldags tvättkorg full ända upp till kanten med såna så är det självklart att det smyger sig in en och annan i badrummet... men måste dom alltid hamna liggandes på fönsterbrädan?!
Alltså MÅSTE jag även hitta en förvaring till dom så att det ser snyggt ut ;-)
In på Åhlens... bråttom, bråttom... men vilken tur... blicken sökte sig direkt jag kom nerför rulltrappan (joorå, det finns faktiskt EN sån i vårat lilla samhälle) till korghörnet, och där var den!
Visserligen inte vit, men svart, och just nu matchar den alldeles perfekt det andra som finns där inne.
Kanske blir den vit till sommaren, vem vet...fniss... ;-)



Sen gick jag in i en av våra inredningsbutiker för att leta efter en lila tvål, för den som var i badrummet passade inte in riktigt...den var ju ljusgrön... och så kan vi ju inte ha det, eller hur?
Hittade en lavendeltvål med ett fint omslagspapper runt om... så jag tog tvålpaketet i handen... vände mig om... skulle preeciis fråga expediten om hon visste vilken färg det var på tvålen... när jag började fnissa högt åt mig själv... och tänkte att:
-"Nu Birgitta, får du väl ändå ge dig!"
Alltså blev det ingen lila tvål, utan det är en vanlig vit Barnängens ligger i tvålkoppen numera ;-)
Stolt över mig själv... ja att jag hejdade mig alltså... gick jag in på ICA för att handla mat... och fick syn på rosa tandkrämstuber... tappade behärskningen totalt och kastade mig över stället och fick tag på en som numera står på hyllan nere på lilla toan tillsammans med den rosa sillburken som fungerar som tandborstförvaring.
Spegeln som hänger bredvid... och har en oidentifierad röd/rosa färg... har egentligen samma färg som det mörkrosa i rosorna.
Pssst... den rosa tandborsten är NATURLIGTVIS min... ;-)

Just nu känns det som att det är färdigpiffat i badrummet...

men lilla toan går det att göra mycket med...skratt... ;-)

27 kommentarer:

MiaMaria sa...

Här sitter jag och skrattar gud vilken härlig läsning. Men visst är vi sådana allt ska vara så perfekt som möjligt....och visst springer man omkring tills man hittar det man söker....

Härliga du!

LYCKA TILL I TÄVLINGEN!

Miamaria

Sånt är Livet sa...

Å käre värld, detta med gula topsen har tungt mej sen jag såg inlägget men tänkte du får upptcka det själv Ha ha ha ,men en VIT tvål ?nja lila kan man väl begära el? du ger mej goa skratt du , gud jag har gul tvål i blått badrum hm... / ha nu en go fredags kväll /Lisbeth

Maria sa...

Roligt med dina matchningsutmaningar!! Och rackarns familjen som kommer och förstör det matchiga med omatchande tidningar!
Men nu är det snyggt!
Vi har också en lilltoa som snart (när vi har ork och råd) ska få sig en helomvandling!

Husbilsresan sa...

Jodå...det går att använda tratt-kantarellerna...dom är alldeles som färska....faktiskt, trots att dom stod i snön =)
Vad fint du har fixat till det i ditt badrum...tidningskorgen passade alldeles utmärkt där.
Trevlig helg!Kram!

Min Skattkammare sa...

Oj oj....nu börjar det bli riktig ordning och reda! Och fint blir det också. Man behöver ju inte gå över ån efter vatten.......hi hi! Allt finns på nära håll.
Ha´en riktigt fin helg du också!
Stor kram Kicki

Elzie sa...

Du är för härlig du. Att du bara orkar stressa omkring på det där viset. Men förstår inte att du inte köpte lavendeltvålen utan har en VIT tvål istället. Passar det verkligen *s*?
Ha en riktigt skön helg damen.
Kram Elzie

Maria sa...

HA HAA, det var likadant med mej när jag skulle ta kort av gäst toan, Hade bara EN grön tvål i hela huset........Man blir lite "knäpp" ibland..........Badrummet ser fin ut!!

Goa sa...

Åh, så härlig du är...vet du vad jag har skrattat?!!
Du har inte "tvångsmatchning-syndrom"...tydligen vanligt bland kvinnor i sina bästa år..*ler*...inget farligt, utom för nästående som inte förstår sig på vikten av att behovet fullföljs..:)
Fint blir det ju!!
Kram på dig du härliga och ha en "svartvitlilarosa" helg och njut av den!!
Goa

"M" sa...

Du är ju rolig...snyggt matchat iallfall du...kram "M"

Birgittas minnen sa...

Ja, när man gjort så snyggt i badrummet, så vill man ju nästan inte att någon ska använda den, ja man själv förstås, men helst ingen annan, men det funkar ju förstås inte. Det är ju så kul när det stämmer med alla snygga saker man hittar och känner sig nöjd när det är på plats. Kram och ha en skön helg utan för mycket färgmatchning, man måste pausa ibland.

Karin Krut sa...

*skrattar* Jorå visst kan man tänka lite för mycket ibland men duktiga du som kunde hejda dig lite :) Matchningen ser helt okej ut ;) Visst är det tråkigt att resten av familjen måste röra sig och leva om också. Jag brukar inte vilja att någon ska sitta i soffan när jag tvättat och strukit klädseln. Jag skulle helst vilja sätta upp ett sånt där band där det står "var vänlig sitt ej i möblerna" *skrattar* Jaaa... vi är väl inte kloka på en fläck förmodligen ;)
Resten av familjen gör väl inte vågen direkt över mitt förslag att dra norrut :) Men nu har min syster också börjat projekt övertalning så nu bearbetar vi på fler fronter :)
*skrattar* du är skarpsinnig du... Lasse sitter uppe i Stockholm den här helgen så jag har fritt spelrum ;)
Bra strategi att handla lite åt gången för då brukar dom inte märka så mycket. Dom har ju inte direkt reda på om det finns 14 eller 15 ljusstakar ;)
Ha en skön helg, nu ska jag bänka mig framför idol med mina praliner!
Kram Karin

Lisas torp sa...

Hej du!

Ja, ibland kan man bli lite väl nitisk när det gäller piffandet. Men det är väl tur att du ändå har liiiiite distans! :-)
Jodå, den blomman tror jag på - det är INTE en myrten men en liknande fast mera lättskött och bladen är nästan runda...och den ska tåla vårt torra inomhusklimat bättre...!
Nåja, vi får se hur den artar sej. Än så länge är den rätt liten. Lägger ut en bild till!

Ha en jätteskön fredag (lykost som har badkar)!!

kram

Lisa

Marie sa...

Haha, du är för rolig! Igenkänningsfaktorn är hög, hihi.

Trevlig helg!
Kram Marie

Beas sa...

Hihi..jag skrattade gott åt de gula topsen och tvålen i förpackningen. Det kunde ha varit jag! :-D

Ha en toppenbra fortsättning på fredagskvällen!

Kram Bea

Sallys hus sa...

Ha ha...jag är ju trött så ögonen går i kors men ändå sitter jag här och fnissar....du är ju till o med tokigare än mig!!!

Vilken helt underbar butik du visar bilder från....vill åka dit nuuuu!!!

Ha en härlig helg!
Kram Katarina

Sara sa...

Måste bara säga:Vilken snygg tandkrämstub! Det är ju detaljerna som gör det, visst?!
Så Hanna Wernings väggdekor finns i mindre format i form av glasunderlägg? Var kan man hitta såna? *nyfiken* Trevlig helg!

Solsjö - Under en vind sa...

Tack för ett härligt morgonskratt!! Ett underbart inlägg, vad mer kan jag säga!? Fina detaljer så klart...och matchningen är ju viktig.....
Önskar dig en skön helg! Kram!

Mallan sa...

Vad rolig du är! Men fint blev det, så dina ansträngningar har inte varit för onödan.
Kram på dig! Malena

.:Klara:. sa...

Perfekt matchning - annat kan inte sägas! Ta sonalyckan i örat... bilden passar perfekt. Måste bero på att du missat något i hans uppfostran... detaljuppskattningen skulle jag tro. Ditt badrum är underbart!

Idag har det varit full rulle med städning, tvätt, sofföverdragstvätt, strykning och you name it. Som tur är var karln sugen på matlagningen så det blev en underbar lammgryta till middag. En kall Primatór till det gjorde susen. MEN ingen av oss orkar bubbelbada idag... vi sparar det tills i morgon - ska bli en slappardag som heter duga.
Ha en ljuvlig helg!

Nygammalt sa...

Matchning var det ja! =) Du är underbart rolig! Men fint blir det ju.

Den där inredningsbutiken i Mora var vääääldigt fin. Ska man bli tvungen att flytta upp dit för alla fina affärers skull? Crazy ;) *hi hi*
Ha en underbar lördag! Kram kram.

n o r d i n g å r d e n sa...

Du har ett mycket smakfullt och piffat badrum! Ha, ha, jag blir så full i skratt men jag är nog ganska lik, kul du fann tandkrämen, visst är den snygg! Och din rosa lilla sillburk passade ju perfekt till tandborstmugg!! Jag tar heller inte vilken tvål som helst, man är väl inte galen heller : ) Trwevlig helg! Mari.

Dubbelörn sa...

Skrattar högt här i natten så t o m sonen kommer o undrar vad som hänt. Du är ju bara för rolig!! Vilken stress o vilken hets allt bara för att få allt på plats... t o m sabla Kalle Anka *gapskrattar*.

Har nog lite av samma sjukdomssymptom *fnissar*. Jagar för at hitta det rätta o inte bara ganska utan det ska bara vara helrätt! Manen håller på att bli galen... *skrattar*

kramar

faster atta sa...

Vilken tur att du han redigera inlägget.... den nya burken till topsen är jättefin!

kram

WhiteVintageDreams sa...

Haha...du har blivit bloggskadad *fniss*. Kul läsning...du gör mig alltid glad!
Underbara bilder från buriken nedan!
trevlig söndag!
Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hahahaha...jag tror jag smäller av...kul historia..Inte klokt hur man är egentligen.hihi.
Men fint blev det i allafall.

Kram Pernilla

.:Klara:. sa...

Hoppas att du har en lika mysig söndag som jag har... slappt och skönt och solen skiner! Kram på dig!

Lilla Blanka sa...

Hihi, du är underbar..! Tack för rolig läsning och ha en fortsatt bra kväll!
Kram