tisdag 20 november 2007

Nöjd & belåten :-)

Äntligen så är både ljusstaken och bänken målade!
Dom undkom nämligen mina vitmålnings-blickar förra målarrundan som jag hade.

Det brukar gå till så här när jag är i farten...fniss...brukar och brukar förresten...hihihi... så här går det ALLTID till... jag ska bara måla det här den här gången och inget mer, men när jag har målat det enstaka objektet och beundrar den vita färgen med penseln i handen och färgburken öppen så börjar blicken fara fram&tillbaka alldeles automatiskt över rummet på sin vilda jakt efter något mer att sätta färg på... och hittar jag inget där så börjar en rundvandring i huset.
Till slut så står jag där ända upp till armhålorna med grejer som är under vitmålning och tänker att -"Vad sjutton var det som hände?!"... den här gången oxå ;-)

Ljusstaken missade jag förra månaden tack vare att den stod under bordet som jag målade vid, och bänken såg jag inte under alla fina vita broderade kuddar som egentligen ska ligga på sängen varje dag...hmhm...





Jag tycker att ljusstaken behöver något som bryter av lite eftersom den här modellen är så stor, så jag ska prova med eacalyptus som "manchetter"... eller har ni något annat förslag?

Bänken hade jag tänkt sy en dyna till, men jag tycker att den är såå fin som den är nu när den är vit, så det behövs ingen tycker jag :-)

Jag trodde att jag var "färdigmålad" för i år... men inte då... jag har totalt missat bokhyllan som står gömd bakom palmen i hallen på övervåningen!
Ska det här bli bra till jul så MÅSTE jag åka till Gruvgatan 13 i Falun och köpa hjärtformade nyckelhål, och slänga på lite färg... sen ska jag inte göra något mer "stort" projekt i år ;-)

35 kommentarer:

My White Cottage sa...

Åh, jag skrattar gott åt ditt inlägg idag! Den där flackande blicken känner jag igen *hihi* Tänk att det finns så mycket som man kan måla vitt! :)

Så fint det blev i köket och jättemysigt har du också gjort ute!!!

Ha en toppenbra tisdag! Kram Jenny

Lilla Blanka sa...

Oooooh, jääätte-fint med de vitmålade sakerna! Bänken är underbar, en sån vill jag oxå ha ;) undra om man kan få maken till att snickra till en sån...hmm får visa honom din fina så får vi se vad han säger..
Kram, Mia

Tingeltangel sa...

Vad fin din ljusstake är. Det är så vackert att tända många ljus tillsammans också.

Orr Anna sa...

Vad fint det blev! Förstår precis vad du menar, ju mer man målar desto mer hittar man som också skulle passa i vitt. Så det som skulle gå så fort att måla tar helt plötsligt tre gånger så lång tid =) Men fint blir det! Kram Anna

Solsjö - Under en vind sa...

Du är ju härlig!! Jag brukar också spana runt efter flera lämpliga föremål när jag står där med penseln i högsta hugg!
Underbart fint blev det du målat dessutom! Kram!

.:Klara:. sa...

Jisses! Gör du inget annat än målar?! *ironi*
Bänken är såååååååå snygg! Tur du hittade den igen ;)
Japp det är jag som är Klara *fniss* alltså ja det är min gamla julsajt som flyttat till en blogg i år för att bli mer lättuppdaterad... som om jag bättre skulle hinna *suck*.
Vet inte vart förra veckan tog vägen och den här tycks försvinna lika fort!
Hoppas ditt bad med tillbehör blev ljuvligt!

Goa sa...

åh, som jag flinar...ja denna blicken är hela familjens skräck..*thi,hi*
Men det är sååå roligt och titta så fint det blir!!
Underbar bänk!!
Kram på dig i massor och må bäst!
Goa

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihi....kul läsning...jag tror var man känner igen sig.Hur som helst blev det jättefint i vit skrud.
Kram Pernilla

Marie sa...

Hihi, känner precis igen mig själv! Jag ska sätta penseln till soffbordet härnäst och en ljusstake jag fyndade på loppis häromdagen. Jag tror att det skulle bli jättefint med eucalyptus till ljusstaken. Bänken är ju alldeles underbart fin.

Ha en härlig dag!
Kram Marie

Ann-Catrin sa...

Hej!
titat runt på dina fina bilder. Vet precis hur det är när man börjar måla..DET GÅR INTE ATT SLUTA!!! Bänken blev superfin.
Kommer snart tillbaka!

Blommiga Karin sa...

Hej och hå!Det blir nog en vit jul för din del=D
Iallafall inomhus.."ler".Fin pall du har målat.Ljusstaken kan du antingen ha ecalyptus eller varför inte lingonris?Lycka till!/Karin

Maria sa...

Tack !!

Skönt med golvvärme, det får jag i min tur vara avundsjuk på *ler* Jättefin ljusstake, skulle vilja ha nån liknande ljusstake jag med......och bänken är ju bara för söt!!

Elzie sa...

Ja, det återstår att se *s*. Och snyggt blev det ju med vitfärgen. Gillar din bänk mycket. Är den till salu?
Jo, det är tur att det finns praktiska saker att hänga på dragen när måtten inte blir riktigt som man tänkt sig. Huvudsaken är att merparten är inomhus.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

"M" sa...

Jag brukar åxå springa runt i huset å leta efter saker att måla vita...nu har jag allt vitt, men fint.

Lin & Lavendel sa...

Jättefint med vitt...jag har precis målat min ljusstake vit.
Fin blogg!
Ha en bra dag!

Stämningsfullt sa...

Hej! Vad snyggt det blev. Jag vet vad du menar med den där blicken.... Ang mitt lilla smeknamn så har jag (som tur är) inte kvar det.

Nygammalt sa...

Är du säker på att det inte finns något mer att måla? *hi hi*

Du har så mycket fint, att du får plats med allt! =) Det HÄR är ju din pysselbacill *fniss*

Kram.

Dorthe ♥ sa...

Oj vilken skillnad! Vit är en UNDERBAR färg ;o)

Kram
Dorthe

.:Klara:. sa...

Hm hur tänkte du nu måntro? Fotkräm till händerna?! Antar att det går bra att kleta den på vilket som... *fniss*
Å så var du på ljusparty o där såldes det... fotkräm... hm antingen har du missat att lämna info eller så är du allmänt adventsförvirrad ;)
Du får dra ner lite på målandet så du inte blir liggande lagom innan jul m ont här o där...
Kramar!

Mobergskan sa...

Inspirerande att läsa hos dig och titta på allt du skapar!
Finfint!
Hälsar Kerstin

Annika sa...

Blir allt lite avundsjuk på dina fina saker, det låter jätteläckert med manchetter av ekalyptus och bänken var jättefin utan dyna med.

Kram Annika

Elzie sa...

Ja, du det gick ju vägen igår också. Även om jag tycker att det satt långt inne *s*. Och du, mot Almtuna!!! Vad är detta?
Hoppas du har en bra torsdag.
Kram Elzie

Ljuva ro sa...

Va fint du målat! Tänk att vitfärg kan göra underverk!

WhiteVintageDreams sa...

Haha..klart bokhyllan ska få en match oxå :).
Ljusstaken tycker jag var jättefin...jag hade nog använt lite ståltråd bara...lite fildefer-känsla...kanske med nån pärla eller kristall?
Kramar

Birgittas minnen sa...

Kan det stämma, inga mer projekt iår, inga vitmålningsmanövrar, får du inte abstinens då, när det nu blev så bra med både ljusstake och bänk, vi kanske ses på Gruvgatan 13, hade tänkt mej dit några gånger innan jul. Kram och ha det gott.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hi,hi...du är rolig du! Men fint blir det!!! Det där med eucalyptuskransar på ljusstaken blir säkert jättesnyggt...kanske borde norpa den iden!
Kram
Marie

MiaMaria sa...

Nej du färdig målat blir det aldrig vi kommer nog på något nytt....
Har också målat mina ljusstakar...

Ha´det så himla gott!
Miamaria

Maria sa...

Jag är också otroligt målarsugen...det började med mitt skrivbord, sedan sotterna möbler och nu går jag omkring och spanar om det finns något mer jag kan måla...ett skåp i vardagsrummet är i "farozonen"...men förmodligen så är det ju inte VITT som gäller i det här huset...

linnea-maria sa...

Eucalyptus blir jättefint som manchetter. bänken är också jättefin. Jag åkte förbi gruvgatan häromdagen och såg all julskyltning. Åh om jag bara inte haft den där tiden att passa.../linnea-maria

Elzie sa...

Håller fullkomligt med dig. Det finns ingen "stake" i Gävleborna längre. Man blir besviken minst sagt. Blir nog en annan som får åka in och titta på Lakers och Brynäs nästa år och titta på Leksand på tv:n.
Hoppas du har en bra fredag.
Kram Elzie

Elzie sa...

Nu får nog frun ta och lugna ner sig lite *s*. Undrar vilket lag som tagit mest svenska mästerskap av de två?! Jag kan inte hatta fram och tillbaka som gubben gör. Han har TRE favvolag!
/Elzie

Elzie sa...

Undras vad det är för merit att ligga nere i Allsvenskan då???
Du är inte ensam om det fenomenet. Jag har fastnat här hela morronen jag också. Istället för att måla stämplar som jag skulle. Håhå jaja. Blir nog inga julkort i år!!

Elzie sa...

Undras vad det är för merit att ligga nere i Allsvenskan då???
Du är inte ensam om det fenomenet. Jag har fastnat här hela morronen jag också. Istället för att måla stämplar som jag skulle. Håhå jaja. Blir nog inga julkort i år!!

Kathys Home sa...

Hejsan, tänk vad fint det blir när man målar det vitt..å inte behöver du någon dyna till bänken...näe den är jättefin ändå...//kat.

Ninis74 sa...

Haha.. du är för goo du!
Ja visst får man abstinens när den vita burken är framme..
SNYGGT BLEV DET !
KRAMIZZZ