onsdag 7 november 2007

Slott & Koja...

är en alldeles... alldeles... suck... underbar butik som ligger i stationshuset i Mora och öppnade tidigt i somras, men är redan omtalad och poppis bland oss som gillar "fina saker";-)




Är det inte så att man tappar andan, va?!
Bakom kassan närmast kameran står hon som äger butiken.






Det är alltså inne i det som var biljettförsäljning och väntrum som butiken är.
Här inne i "svarta rummet" (som jag kallar det för) sålde man tågbiljetterna...
och resten var väntrum för resenärerna.





klart mycket snyggare och mysigare nu ;-)




Ljuvlig kudde...




och strut och hjärta i samma anda :-)



Julstämningen är på topp...





och granen är så där härligt gammaldags...
som en gran kan vara utan elljus :-)




Det här är bara ETT av ALLA otroligt snyggt upplagda "skyltningar"!!!




Charmigt, va?




Det är "bara" att plocka ihop det man behöver när man ska dekorera...
och hon kommer gärna med tips och ideér...




Det kan bli mååånga och lååånga varv runt här kan jag ju säga ;-)

Jag tog många fler bilder... men jag vill ju inte trötta ut er med för mycket detaljer...skratt... så det får räcka så här :-D
Jag åker förbi där VARJE DAG...suck... och ibland går bilen dit av sig självt... vete sjutton hur det går till, men det är nog nå´ tekniskt...fniss... tror jag iaf ;-)

10 kommentarer:

Karin Krut sa...

*skrattar* Vilken tur att du räddade situationen :) Guuudars jag får hjärtklappning av att titta på bilderna *suckar* :) så långt det är med 45 mil. Det blir bara svårare för varje gång jag ska åka söderut. Är det därför alla vänder hem när dom blir äää... typ... gamla ;) För den där gnagande längtan i hela kroppen, känslan av att någonting inte stämmer :)
Kram Karin

Karin Krut sa...

Ps. Jag köpte den svarta stora klockan i det svarta rummet :) den är jättefin

Jessan sa...

JAG VILL DIT!!
Vilken underbar butik! men hallå! skulle man ha råd att komma ur den butiken??
Kramar jessan

Maria sa...

JAg skulle GÄRNA besöka den butiken! Jag gillar att det verkar vara knökfullt med prylar...alltså bör man alltid hitta något som bara måste följa med hem!

Dubbelörn sa...

ja men hänger jag inte med!!!??? Vad heter butiken o var finns den????


Kram

Orr Anna sa...

Åh ja visst är det en underbar butik! Har varit in och kikat där några gånger i väntan på vidare transport, men inte köpt något där än. Kram Anna

Jessan sa...

Jättekram och trevlig helg! Jessan

vinklar o vrår sa...

Jösses vilken butik... tur att man inte bor i närheten, det hade inte plånboken gillat ;)

Fortsatt trevlig helg!
Kram Mia

Brunkullan sa...

Vill dit, vill dit, vill dit, vill dit..........!!!

Susanne

Anonym sa...

Grymt fina saker i butiken :)