fredag 23 november 2007

Eucalyptusdoftande...

händer har jag nu i kväll :-)


Jag har nämligen pysslat ihop små manchetter till min vita stake
av eucalyptus och ståltråd med pärlor...
Tack för tipset Withevintagedreams,
jag slog ihop våra ideér och tycker att det blev skapligt.

Dessutom har jag äntligen hittat närbildsknappen på min nya kamera ;-)
Ska jag säga som det är ang den saken så frågade jag älsklingen
vad det var för en "j-a skitkamera" han hade gett mig i födelsedagspresent
som inte ens kan ta närbilder så att man ser
vad det är för motiv man har knäppt på?!
Morgonen därpå så visade han mig hur man gör...
och allt är frid&fröjd i hemmet igen :-)
Jag skulle iochförsig kunna läsa bruksanvisningen,
men det är inte riktigt min stil...
för det slutar alltid med att älsklingen får visa mig iaf
så för att spara tid så är det lika bra att han gör det direkt!

Av "resterna" som blev över så gjorde jag en knippa
och hängde på köksväggen.

Ursäkta den dåliga bilden men ni ser lite grann iaf...


Tack alla som kikar in till mig,
och tack för alla snälla goa kommentarer som värmer så gott i höstmörkret :-)
Ha en skön helg med massor av julstöksmys ;-)

25 kommentarer:

Husbilsresan sa...

Vad fint det blev med manchetterna av eukalyptus till den ljusstaken.Och vad bra att du hittade knappen till slut *hihi*.
Fin bricka du har där på väggen också.
Ha en skön helg!Kram!

linnea-maria sa...

Oj himlar vad fint det blev!!! Ha en trevlig helg!!! Ja det där med kameror. jag tar kort på automatik men jag har förkärlek för närbilder. Jag måste också ta och läsa på, man kan visst filma med min kamera, hur man nu gör.../linnea-maria

Mitt hem är min borg sa...

Så fina mancheterna blev.. Passar utmärkt..
Ja visst e de en hel vetenskap med kameror.. Håller med.. Tid e pengar.. Kan man spara lite genom att fråga s¨å gör man ju det.. =)
Kram på dig!!

Lisas torp sa...

Så jätteläckert det blev med eucalyptus!
Ja du, det där med tekniska prylar och finstilta bruksanvisningar - inte min stil heller. Nä, man får prova sej fram...!
Snygga bilder blev det verkligen!!!

Ha en riktigt skön fredagskväll med många ljus!!

Kram

Lisa

Skatan sa...

Trevlig kväll frun!

Vackra ljusmanchetter : )

faster atta sa...

Nä, vet du vad... det där med bruksanvisningar är ju lite onödigt!!! ... Jag fungerar likadant. Hittade "min knapp" efter 2½ år, av en slump.... Och nu ska vi köpa ny kamera, ops.

kram

faster atta sa...

å, jag trodde inte att det skulle ta så lång tid för det att komma fram! Jag postade ju i Tisdags.... Men bra att det är framme iallafall. Hoppas att du blev nöjd! För då är jag det.

kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka gulliga ljusmanchetter du gjort och den vita ljusstaken är såå fin!Så snyggt det var där med gamla brciakn mot pärlsponten! Zucchini lät gott, det hade jag nästan glömt att man kan använda, det ska jag ta nästa gång! Paprika brukar jag ofta ha med, glömde skriva det....Ha en skön helg! Mari.

Min Skattkammare sa...

Hi hi....en "skit"kamera, men numera "skitbra"!! Ibland är de inte så dumma de där gubbarna.
Vad fint det blev med eucalypsusblad på ljusstaken!
Jasså du gillar inte råttor!? Jag har vant mig för jag hade två ökenråttor med äcklig svans som nån gav mig när jag var tonåring. De där satt jag ofta och gullade med!!! Suverän terapi, hi hi hi!
Tack för ditt beröm för mina saker! Jag blir allt lite glad, vet du!! fniss
Kram och godnatt / Kicki

Sånt är Livet sa...

Vad fin ljustaken är,men jag är lite sur på att måla just nu så det blir nog ingen vit ljustake här .målar om ett vitrinskåp i furu med tusen glasrutor i ,jo så många är det nog,och jag står å maskerar runt varje.... tur man är både enveten och tokig, ha en go helg /Lisbeth

Lotta sa...

Jättefint du har gjort på ljusstaken!

Jag har också lyckats hitta närbildsknappen, och vips blev kameran tusen gånger bättre än innan! :-D

Ha nu en riktigt härlig helg!
Kram
Lotta

Dubbelörn sa...

Så läckert du har fixat det!! Verkligen vackert...

Men du det där med kameran verkar väldigt bekant *skrattar*. Precis detsamma var det här, jag svor äver sk*tkameran tills sonen visade en knapp som fanns för närbilder... efter att bara haft kameran i dryga 1 år *gapskrattar*.

Skönt med fler som jag :)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Tummen upp för dig!!Det blev ju superfint ju.Något att ta efter ;-)vet inte var men nånstans kan man nog tränga in en ljusstake till...hihi.
Kram Pernilla

"M" sa...

Vad vackert det blev...ska nog ta den ideen från dej tror jag....hihi...jag läser heller aldrig bruksanvisningarna...kan man väl ändå..nja lite vredesutbrott känner jag igen mej i--hihi kram

Elzie sa...

Vad jättefint du gjort. Skulle man kunna ta efter till vår gamla julljusstake.
Hoppas du har en njutbar (!) lördag.
Kram Elzie

Wickans värld sa...

Det var fint!
Ännu ett tips att kolla om - närbildsknapp!!! Tog ett tag innan jag märkte att jag hade svart-vit-knapp också... fniss....

Karin Krut sa...

Hej på dig din gamla galosch! hehe nu är jag tillbaka :) Härjar fritt runt på bloggarna :) Ljusstaken är jättefin och vilken snygg idé med manchetterna det blev verkligen bra! Du jag känner igen den där ilskan hehe.. gissa vem som har fått betala dyrt för viruset mmm.. just det, mannen i huset för naturligtvis var det hans fel. Jag var nog inte vad man skulle kalla för söt och rar förra helgen. Näärå vi skulle nog inte ens nämnas i samma rum ;) Det kan hända att jag faktiskt var sur flera dagar efteråt... typ hela veckan tills han kom hem med sin bärbara :) Nu har disken rensats men det verkar vara något fel på vår installationsskiva... kanske får jag lov att vara sur en vecka till... näää då går jag och köper en egen bärbar ;)
Bänken du målade är jättefin :) Visst är det roligt att hitta massor att måla på, vi har vit färg på alla golv i hela lägenheten snart... bara något enstaka som inte blivit fläckigt ;)
Ha en skön Lördag
Kram Karin

Lilla Blanka sa...

Hihi, tur att du hittade närbildsknappen :) så är det ibland, undra om jag har en sån på min kamera oxå, för den är kass på närbilder oxå så jag brukar zooma i datorn om jag vill ha närbilder ;)
Åh eucalyptus, vad fräscht! Det ser jättefint ut med manchetterna. Är det lätt att få tag på eucalyptuskvistar? Dyrt?
Kram, Mia

Annika sa...

Så fina manshetterna blev *suckar avundsjukt*
Så trevligt att du gillade min stake *skrattar*, det var ett klart impulsköp från min sida och jag hade allt lite ångest när jag bar hem dem men nu ångrar jag mig inte.
Tycker dock inte att det är lika mycket advent över dem som en traditionell så därför få de nog stå framme lite xa länge.

Ha en skön forts på helgen
kram Annika

Anonym sa...

Hej Hej
gud vilka fina manshetter....vart får man tag på eucalyptusen???//lie

Solsjö - Under en vind sa...

Hi hi...du är lika god vän med tekniken som jag......

Sååå fint du gjort!!! Ljusstaken blev så fin med detta gröna på! Härligt! Ha en skön söndag! Kram!

Sallys hus sa...

hallå där!!!
bara lilla jag som tar en liten paus från alla måsten....

Vad fin ljusstaken å bänken blev!
Man slutar nog aldrig förundras över vad lite vit färg kan göra.
De där små ljusmanschetterna......guuuuud så söta!
Men ....hi hi.....hade inte du slutat med småpyssel???

Ha en härlig Söndag!
Kram Katarina

Jessan sa...

Jättefint det blev! Som sagt med lite vit färg ordnar sej allt!
hihi, hade samma problem med min mobil, tills en kompis sa att det gick att zooma...nåt teknikens under är man inte precis...ha en underbar söndag! Kram

Smycka dig sa...

Hej och tack för din kommentar jag mår bättre nu tack.. Jag har en underbar söndag framför mig, vackert väder varmt för denna årstid och det är skyltsöndag. Ska iväg och jobba idag bjuda på glögg och pepparkakor i butiken och min dotter är Lucia kandidat i byn så det blir spännande...Jag gillade din ljusstake massor, eucalyptus blad är ju så vackra kallas även bland blomsterhandlare ibland för poppel om du inte visste det...
Din bänk och bricka var oxå jätte fina, vad kul med alla projekt, jag ska måla en gammal diskbänks skåp vit men det får vänta till våren..
Kram och ha det så bra
Lotta

Vårt lilla hem sa...

Åh så fina manchetterna blev!! Det ser pyssligt ut att få ihop dem, men ack så söta :)

Ha en mysig kväll!

kRaM, Jenny