måndag 8 september 2008

Väntan...suck...

Intet är som väntans tider, sägs det ;-)
Ja, jag väntar iaf på att färgen ska torka jag...


Under tiden har jag passat på att gå ut i trädgården
och njuta av årets nytillskott...
nämligen klematisen "Summer snow" :-)
Tänk er när den har slingrat sig runt grenarna
med sina gröna lianer med dom otroligt söta blommorna!

Är det någon som vet om den ska klippas ner,
och när i såna fall?


Klicka på bilderna så blir dom större
och man ser hur ljuvliga blommorna är :-)

Tänk att det har varit blommor på den
hela sommaren :-)

Jag passade även på att måla några panelbrädor,
men det visar jag en annan dag :-)

17 kommentarer:

Chubby Chieque sa...

Länken för din fråga:
http://www.alltomtradgard.se/artiklar/2008/beskara-klematis/index.xml

Jag behöver oxå! Jag har 3 st. på framsidan.

Hälsa tillbaka hemma.

A home far away sa...

Vilken härligt fin klematis du har!
De är sannerligen ett smycke för trädgården:-

Ha en fin kväll
Kram Gunilla

S o F sa...

Åh, vilken dröm! Så himla fint, precis så som man vill att clematis ska växa, slingrande runt knotiga stammar.

Tack för fina bilder!

Varma hälsningar!

Dalatorpet sa...

klematis det var det svärmor tyckte jag skulle ha...

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vilken härlig klematis!

Kram Annica

Useful Art sa...

Otroligt vackra blommor, tur du har som fortfarande har en blommande trädgård.
Lycka till med målandet, har också massa grejer jag ska måla men inte köpt nån färg en så det blir nog en lugn kväll :)

/Sara

Viola sa...

HEJSAN, JAG BRUKAR ALDRIG KLIPPA MINA, DOM TRIVS OCH FRODAS IAF. VILKEN LJUVLIG TRÄDGÅRD DU VERKAR HA, EN MYSIG BLOGG SOM JAG GÄRNA GÄSTAR IGEN, KRAM VIOLA

Ullis/Leva på landet sa...

Är väl inte alltid sams med den långa slangen som snor sig och har sig, *s*. Enligt trädgårdsmästaren i huset säger han att den ska klippas ner på våren. Vi har ingen själv så jag har ingen koll. Du få väl titta in nu då så får du se en present. den bästa tycker jag hihi.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Nygammalt sa...

VACKERT!!! Både inomhus och utomhus.

Vad trevligt att du har tänkt på mig, då blir jag glad =) *hi hi*

Kram på dig!

Lotta sa...

Jodå, det finns mycket som är roligare än att se färg torka! Men resultatet blir kanon!

Och klematisen är underbar! Tänk när den växt sig stor och täcker massor av trädet, fantastiskt!

Ha en bra dag!
Kram
Lotta

Ann-Charlotte sa...

Jag älskar klematis en av dom få växter som trivs i Mockfjärd hihi. Tack för komplimangen om min toahink ;0) Vi får väl se om det blir nya hitten hehehe....
Kramisar!
Ann-Charlotte

Elzie sa...

Goddagens! Sitter du fortfarande och väntar eller är du i full aktion? Kan se dig framför mig när du står där på din fantastiska byggnation. Var rädd om dig vännen så du inte trillar ner!! (Exakt något sådant skulle gubben också kunna tänka sig att göra i ordning för att stå på!).
Kramis Elzie

Sallys hus sa...

Heeej!
ledsen att det dröjt innan jag kikat in till dig....min tid finns inte just nu...:(
Himmel så mycket slit du har i hallen...men fint blir det...
Ert hus ser helt uuunderbart ut....skulle också vilja ha sånna där små halvtrappor och små onödiga hallar här o där där man kan ha små onödiga möbler man inhandlar på blocket o loppisar...;)
Önskar dig en fortsatt bra målarvecka!
Kraaaaam

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tack för att du höll tummarna:) Det verkade hjälpa för vi fick vackert väder idag!

Kram annica

Lilla Blanka sa...

Hej Birgitta!

Åh vad fin klematis och vad mysigt den klättrar upp i trädet!

Ja, de skall beskäras (har jag lärt mig av min mamma som är duktig på växter) men hur vet jag inte med jag ser att du fått ett tips här bland kommentarerna.

Kram vännen och ha en bra dag, tack också fär att du skriver så goa ord i min blogg!

Mia

Hagbacken sa...

Men vilken fin clematis, jag hade otur med mina två jag köpte i år (aldrig haft ngn förut), de vissnade så jag fick lov att klippa ner dem..En råkade jag ha av m trimmern och den andra bara vissnade..läste ngnstans att de kan bli så (det ör tydligen ngn sjukdom)

Hur som helst...otroligt vacker var din iaf..kul att den slingrar sig över grenen...

Tack så hesmkt mycket för dina fina ord, de värmer!

Kram Linda

Elzie sa...

Hur var det med det där jobbet förresten????
Kram Elzie