måndag 1 september 2008

Lördagsnöje ;-)

I lördags blev det röjning av skog (dvs 14 tallar)
för att ge plats åt familjens lilla stuga :-)
Familjen = mamma, jag, våra karlar och ungarna.


På den här kullen ska stugan på nästan 50 kvadrat stå.
Mannen som står rätt upp och ner är älsklingen,
mannen med rutiga skjortan är min yngsta lillebror...


och här tittar min pappa fram ur snåren :-)



Mellan träden rinner det en bäck med iskallt vatten.


Rakt ner ligger sjön med några båthus efter strandkanten.


Grannbyn tvärs över den djupa sjön.



Till höger om mig skymtar man långt bort
den stora badplatsen där jag gick på simkurs när jag var barn.



Till vänster om mig är den badplats där
man badade hela dagarna när man växte upp.




Härlig skogsväg på väg upp från stranden...

Min pappa och lillebror tillhör inte mammas sida av familjen,
men dom ställer upp och hjälper oss ändå
och det känns så skönt att få den hjälpen av dom!!!

Tack för att ni finns där med era goda råd :-)

Tack mamma för att den här drömmen blir sann :-)

11 kommentarer:

S o F sa...

Så fint när man klickar på bilderna och ser detaljerna runt sjön.

Sverige är fantastiskt vackert, tänker jag många gånger.
Och ofta närmare än vad man tror/vet.

Lycka till med jobbandet!

Soliga hälsningar!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men så härligt det ser ut! Nu har ni en del jobb fortfarande men tänk vad härligt det kommer att bli när det är klart!!!

Härligt när familjen ställer upp så där och gör en tungt jobb lite mindre tungt...

Kram Annica

Elzie sa...

Inte för att jag förstod det där sista riktigt, men det var kanske inte meningen heller *s*?
Det var ett rejält dagsverke ni gjort där. Trodde ni skulle göra det för längesen men det var kanske jag som tog fel?
Hoppas du har en bra måndagskväll.
Kram Elzie

Elzie sa...

Ha, ha. Det var det där med pappa och bror, men nu fattar jag. Är lite trögt så här på måndagskvällen *s*.
Jo, det är mycket papper att vänta på innan man kan bygga. Men platsen är ju härlig så det är väl värt att vänta.
Kram Elzie

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken vacker plats!!!! Så kul att se fortsättningen på detta! Kram!

Dalatorpet sa...

Vilken idyll blir lätt avundsjuk...

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken plats att bygga en stuga på. Så underbart. Vilken tur att ni har sådan bra hjälp. Så skoj att få se hur det blir sedan.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Ann-Charlotte sa...

Hihihi! Tack för titten inne hos mig och min gubbe tyckte inte om när jag sa att han skulle bli uthyrd hehe.
Men he know who the boss is (yea right);0)

Det ser ut som om ni har mycket arbete med huggandet Pust pust.

Kramisar!
Ann-Charlotte

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!

Men i vilken underbar idyll ni ska bygga i...så spännande att få följa ert arbete.För det får vi väl..hihihhi...?

Kram nilla

Dubbelörn sa...

Vilken underbar plats! Härligt att få följa ert projekt ;).

Kan även se en bastu där vid stranden ;).

Kram

Dubbelörn sa...

Hötte med fingret??!! Till en vuxen??!! En riktig äkta SKITGUBBE!!!

Men är det bra tillräckl varmt i bastun så kan man springa fort de där 70meter... *gapskrattar*.

Kramar