onsdag 3 september 2008

Ordning i skrubben...

är det minsann numera ;-)

Här är före-bild på en av alla skrubbar vi har!
Ja, jag skäms över tillståndet inne i den...
men vad ska man göra när man har bråttom
och inte har tid att ställa saker där dom ska vara?!
Jo, in med skiten i närmsta skrubb,
så tar jag reda på det sen!
Är det någon som känner igen det...fniss...?



Så här ser det ut idag :-)

Ordning & reda för hela slanten :-)




Snacka om total kaos!!!




Vi har satt in en byrå som inte fick följa med dottern längre,
där jag förvarar sånt som har med handarbete att göra
och dom fåtal tyger som jag behöll efter utrensningen.
Det blev 3 pappkassar med både små och stora tygbitar
som jag gav bort till en kompis som väver mattor,
och vi är lika nöjda båda två med det arrangemanget:-)
Om ni tittar på golvet under byrån
så ser ni att det är ett snedgolv där,
så älsklingen tog bara bort dom bakre benen på byrån
och voilà så passade byrån perfekt in där :-)
I det här huset är det inte alls ovanligt med vinklar & vrår
åt alla möjliga och omöjliga håll!!!





Upphängningsanordning för mina golvmoppar,
som kostar praktiskt taget ingenting på järnaffären!
Nu fattas det korgar på väggen för trasorna,
men vi ska till Clas Olsson på lördag så det fixar jag då!


Anledningen att panelen inte fick vara omålad
har ingenting med att det skulle bli ljusare med vit panel
och det har ingenting med utseendet att göra heller
(den här gången).
Visst är det ljusare nu,
men älsklingen har dragit in el dit in
så nu har vi BELYSNING oxå :-)
Näe, målningen beror på att det hela tiden
har rasat ner så otroligt mycket sågspån,
och nu har springorna täppts till med
MYCKET takfärg!!!
Det mest jävliga stället
att komma åt var här,
högst upp, längst in...suck...


och så här såg jag ut i mitt alldeles nyfärgade hår
3 timmar efter att jag kom hem från frissan...skratt...
och det såg lika ut runt om kan jag ju avslöja ;-)



Tänk att man inte har gjort det här förut,
för nu är det inte bara skrubben som det är ordning i,
hela huset har rensats från alla städattiraljer
som har varit utplacerade
bakom dörrar...
bredvid dörrar...
i ett tomt hörn...
på trappräcket...
Det sista jag har gjort på kvällen
är att jag har
gått in i skrubben...
tänt lampan...
tittat mig omkring...
dragit in den fräscha doften...
och bara NJUTIT!!!
Självklart genomför jag samma procedur
vid dagens början oxå;-)

15 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vad bra det blev i skrubben, det är så mycket lättare att hålla ordning om man gör iordning ordentligt fårn grunden!

Ha det gott, kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men så skönt att få ordning bland städattiraljerna! Ska nog se till att få tag i lite snygg och praktisk förvaring för mitt med vad det lider;)

Haha...kul att se att fler än jag stänker färg omkring sig


Kramkram
Annica

Diverselådan! sa...

Du har varit jätte-jätteduktig!!! Har en klädkammare som gradvis blivit ett förråd och som är överbelamrat med grejer och klassat som krisområde. Men har inte tid, energi och lust...
(Det kändes bra att titta på ditt före och efter iaf.)
Kram från Annette

Ann-Catrin sa...

Tänk vilekn lycka när man fått ordning på en skrubb så där.. för som du skriver man bara öser in saker man inte orkar se för tillfärllet...och till slut blir det så där!!

Färg som skvätter överallt.. här är en till som brukar ha färg lite varstans

Kram kram A-C

MiaMaria sa...

Hej!

Så bra det blev i skrubben.....

Lycka till Birgitta inne hos mig!
MiaMaria

Veronica sa...

Så härligt att resultatet blev så fint! Både skrubben och slingorna hi hi ;-)

Kram Veronica

Karin Krut sa...

visst är det härligt med ordning och reda! :) Kanske vi skulle ta tag i vår skrubb också.. kanske ;)

Mammas gård ligger precis till vänster utanför bild på den ena och precis till höger utanför bild på den andra :) Vad spännande med er lilla stuga vad blir det för sort en timmrad?
Ha en skön kväll
Kram karin

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken skillnad! Det blev så snyggt. DEt är ju så härligt att få röja och fixa. Man kan vara där och njuta länge när det är klart. Tyvärr går det ganska fort i bland innan det är så stökigt igen. tack för alla dina gulliga ord, blir så glad. Skulle vilja ha den energin som du har just nu och fixar och donar så mycket.

Kram Ullis

Dalatorpet sa...

Sånna projekt älskar jag!!! när det blir ordning!! Lite pedant ibland och inget är så skönt som när man fått till det.

Hoppas färgen försvinner lätt från håret :-)

rosenfröjd sa...

jag känner igen den underbara känslan när kaoset fått ge vika och ordningen träder in.

Det blev kanon!

kram/
¨M¨

Useful Art sa...

Haha, håller med, det är lätt att det blir väääldigt rörigt inne i städskåp och skrubbar.
Härligt med lite ordning och reda!

/Sara

Radhusdrömmar sa...

Vad duktig du är som tar tag i sånt där som att rensa i skräprum. Sånt är ju såååå tråkigt.
Men det känns ju bra efteråt och det blev ju verkligen fint!

Ha det gott!

Kram Johanna

Dubbelörn sa...

Jodu, där fick du en att känna skammens rodnad på kinderna. Huset här är fullt med skrubbar som ingen obehörig för öppna ;).

Ska nog också skriva upp detta som projekt att fixa iordning en enda skrubb för just städ o tillhörande bröte *skrattar*.

Det blev vekligen hur fint som helst! Tänk vad lite färg o krokar kan göra för välbefinnandet :).

Njut av helgen o du får gärna komma ut fr garderoben *asg*

Elzie sa...

Visst är det skönt när man får ordning i kaos. Dina städgrejer passar förträffligt där tycker jag.
Hoppas ni får en skön helg.
kram Elzie

Anonym sa...

Det är allt härligt när det blir ordning o reda o man kan hitta sina attiraljer! Jag gjorde iordning vårt städförråd alldeles själv. Tyvärr börjar det bli onödigheter där igen pga att vissa av manskön i familjen inte kan gå ut i garaget med sina pinaler utan hellre fyller mina utrymmen. Tror det får bli ett utrymningsryck där i förrådet i helg.
Jobba inte ihjäl dig utan njut lite av helgen också! ;)