fredag 5 september 2008

Vacker utan spackel?

Nää, verkligen inte!!!
Det här är en salig blandning av
olika färgprover
som jag har testat genom åren...
jag har dessutom 2 omgångar tapeter
liggandes i nya städskrubben
som jag har införskaffat genom åren...
men först måste den ju bredspacklas,
den här eländiga fiskbensmönstrade...urk...
glasfiberväven!!!


Den här lilla snutten har tagit mig 4 timmar...suck...
och vi har 5 rum och resten i hallarna och trappen kvar
med samma otroligt fula väv kvar :-(

Kan ni gissa vad det blir för färg på väggen och panelen?

Preeeciiis... VITT på alltihopa ;-)
Halvblank på panelen och matt på väggen
...tror jag just nu iaf...fniss...



Det här är min otroligt proffsig arbetsställning
som jag har vinglat på,
samtidigt som jag har uslats med
det där kladdiga och hopplösa spacklet
som absolut inte har velat bli så där jämnt och fint
som jag har försökt få till det där på väggen.

Jag kommer ICKE att befatta mig med denna syssla
en endast gång till!!!


Nu får ni se en till bild med den osminkade sanningen
hemma hos oss...
men jag måste berätta vad familjens 20-åriga son tyckte om
blomman på den fina piedestalen
(svårt ord, vet ej om det är rättstavat).
Han är nog den som protesterar mest och högljuddast
när vitfärgsburken kommer fram,
och jag drar igång målandet...skratt...
men igår tyckte han att det inte var speciellt snyggt
med den färgen på panelen bakom blomman...
det hade varit mycket snyggare med VITT
och dessutom skulle "pallen" (hans ord)
vara snyggare i en annan färg tex VIT!
Vad säger man om det, va...
jo, att det är allt mammas pojke det där ;-)
Han ska få sin vilja fram den här gången...
helt klart!!!


Tack för alla goa kommentarer som jag får,
och som jag är urusel på att besvara!
Jag ska kika in till er under helgen...
om inte solen lyser förstås ;-)
Ha en riktigt skön helg alla ni som kikar in här!!!

12 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Men fint kommer det att bli!

Kan ni prova att sätta återställare istället kanske?? DEt gjorde vi på vår gästtoalett och det gick jättebra!

Har kompisar som gjorde det i ett sovrum och de blev också nöjda.

Ha en skön helg, kramar!

Solsjö - Under en vind sa...

Ingen aning om det heter Easy cover....erfarenheterna är säkert olika men här funkade det utan bekymmer och allt sitter kvar på väggen trots att det gått några år!
Kram!

Dubbelörn sa...

Vilket j*drans skitgöra!!

Sonen valde färger till sitt rum... o helt i linje med mammas smak. Tyder ju på att man uppfostrat dem väl, eller hur?

Kram

Chubby Chieque sa...

Hej,

Jag tror att din 20 åriga son och min 16 åriga dotter har samma smak.

Vet ej eller ryck på axlarna om jag frågar om färg eller mamma vill ha en vitt färg hit och dit.

Du vet hur deras gener §:-))

Dalatorpet sa...

Vi har oxå väv urk hemma som jag helt enkelt sliter bort annars finns det en sk reparationstapet att av över har jag hört

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket jobb! Vi har en precis likadan väv i nästan hela nedervåningen. Bävar för om vi ska göra om. Den är i alla fall vit just nu. Skulle aldrig fixa att spackla. Tror att det finns någon slags reparationsväv som man kan sätta över i stället. skulle nog föredra det. Min äldsta är precis som din son. Han börjar ha åsikter, som jag gillar, nämligen att jag ska måla mer vitt.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Ullis

Hagbacken sa...

Det är ju inte för intet han är din son...;)

Blir alldeles stressad av att se allt jobb ni tar er för...ni är verkligen duktiga!!

Trevlig helg, ta bloggandet då DU känner att DU har tid//Kram Linda

Karin Krut sa...

Hmmm... hur tänker du nu.. gillar du inte fiskbensmönstrad glasfiberväv ;) hahaha.. det värsta man kan ha på väggarna. Kan man inte bara typ ..riva väggen ;) nääärå skoja bara. Det blir så fint när det blir klart det är jag helt säker på. Det finns ju någon sorts tjockare täckpapp som man kan tapetsera över väv och som ger en slät och fin yta att måla eller tapetsera på.
Ha en jätteskön helg och hejja på med spackelspaden!!
Kram Karin

Veronica sa...

Det kommer att bli så fint när det blir färdigt!!!

Kram Veronica

Wickans värld sa...

Vilket mysigt ställe ni ska ha stugan på!
Visst är det bra med skrubbar, tills de är överfulla av all bråte o behöver städas! Vi har också några stycken... ostädade...

Du som är proffs på det här med målande - att måla på gamla tapter... riva bort lite, spackla. putsa... eller hur göra?
Om det är plasttapeter (eller vad de nu heter, torkbara? typ kökstapeter) måste man kanske ta bort alla tapet just pga glänset?
Fast jag SKA ju ha nya tapeter i köket....

Ha en härlig helg!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilket jobb ni har framför er!
Vilket tålamod du måste ha!!!
Det finns ju någon sorts tjock papp (typ) som är oblekt och används på väggar istället för spackel och slipning. Sen kan man måla eller tapetsera direkt på det. Kostar ett par hundra för en rulle, inte så farligt med tanke på hur mycket spackel som kan behövas annars.

Vad skoj att du fått sonen på din sida. Hihi, till slut ger de sig, "motståndarna".

Skulle DU vara dålig på att lämna kommentarer? ja du, det vet jag inte om jag håller med om. Själv har jag varit sämst av alla, som du nog märkt. Men nu är jag igång igen! KUL!!!

Önskar dig en fin helg!
Kram Hanna

P.s Du är ju bara för härlig! Den kommentaren om statyn i sovrummet... Haha, tänk att jag tänkte liknande när jag visade henne för gubben... haha!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Om mig såklart!!!