måndag 29 september 2008

Jag har...

fått nytt jobb!!!
Visserligen i 5 månader,
till att börja med,
men det är alltid något :-)
Eftersom jag börjar redan nu på onsdag,
så är det allt en himla tur att
jag hann göra klart lampskärmen innan dess ;-)
Den här bandhögen hittade jag i somras
när jag letade efter något annat
...som jag glömt bort vad det var...




och den här tråkiga (men billiga) IKEA-skärmen
behövdes verkligen piffas upp lite!!!
Alltså fick det bli en liten make-over
med hittegodset :-)



Jag började med det kladdiga arbetet redan i juli,
men limmet tog slut innan allt var på plats :-(
Vad tror ni jag gjorde?!
Näe, jag köpte inte mer lim...
jag la bandet över kanten och gick därifrån!!!
I lördags blev det äntligen dax för limköp,
och efter 10 minuters arbete var det klart :-)
Så det var som sagt var verkligen tur
att jag "hann" bli klar innan jag börjar arbeta igen...fniss...

När pärlfransen var på plats
limmade jag fast ett svart sammetsband över tygkanten.

Hur det gick till när den här "skönheten"
kom till oss kan ni läsa HÄR ;-)



Jag är betydligt nöjdare nu när det glimmar lite lila
så där alldeles lagom mycket!

Jag får tacka för alla kommentarer...
har inte riktigt ro att återgälda dom just nu... ännu,
men jag återkommer under veckan,
om jag inte är alldeles slutkörd av jobbet förstås...fniss...

43 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS
dels till nytt jobb dels till att du kan göra underverk !Denna IKEA-skärm såg verkligen inte mycket ut för världen och så "PIFFADE" du upp den till ett otroligt fint lysande smycke !
Kram Ulla

Viola sa...

HEJSAN, VILKEN KREATIVITET, LAMPSKÄRMEN BLEV JU UNDERBAR! HA EN BRA KVÄLL, KRAM VIOLA

IKT i min vardag sa...

Grattis till jobbet! Vilken piffig lampa! Lila är en fin höstfärg och högsta mode i år :-)

Kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Birgitta!

Men grattis till jobbet! fem månader är ju alltid fem månader! Det blir säkert mer också...

Jäklar vad du har pysslat! Vilken kreativitet, helt otroligt!!! Jag tycker det blev kanon, och lila, det är ju DU!

Sköt om dig och lycka till på onsdag!
Kram Hanna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men va kul! Grattis grattis till jobbet!:)

Härligt med lite nypiffad lampa. Lila är min älsklingsfärg:)

Kram Annica

Dalatorpet sa...

Härligt!!! Grattis till jobbet!!

Dubbelörn sa...

Stor GRATTISKRAM till dig! alltid ett steg på väg ;)

KRamar

S o F sa...

Grattis till nya jobbet och till att lampskärmen är klar. ;)

Hoppas du kommer att trivas, du berättar väl lite framöver hur det går.

Ha det gott!

MiaMaria sa...

Hej!

Lycka till på nya jobbet...

Och lampskärmen blev ju så bra vilket jobb!!
Ha´det så gott denna vecka!
MiaMaria

Elzie sa...

Nej men vad du har pysslat då *s*. Den blev ju bra skärmen.
Och så roligt att du ska börja stiga upp om morgnarna igen! Hoppas det går bra och att det blir fortsättning.
Ja, laget ligger där dom SKA vara, så är det bara!
Ha en skön dag.
Kram Elzie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej vännen!!!

men du så fint det blev....

Grattis till ditt nya jobb...idag får man vara glad att man har nått.om så bara för en tid.
LYCKA TILL !!!

Kram Nilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grattis till ditt jobb! Hoppas du kanske kan få stanna kvar efter 5 mån, om du trivs förstås!
Lampskärmen blev ju jättehärlig!
Kram
Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Grattis till nya jobbet, önskar dig stort lycka till!

Vad fint du gjorde med skärmen!

Ha det gott, kramar!

rosenfröjd sa...

grattis till nya jobbet! och så vill jag bara säga att skärmen blev alldeles bedårande!

kram/
¨M¨

Radhusdrömmar sa...

Vad fin lampskärmen blev!
Och ett stort GRATTIS till jobbet.

Kram Johanna

Monika sa...

Du är inte klok! Så himla snyggt! Vackrare lampskärm får man leta efter!

Du kan verkligen Du! :o)

Superfint!

Ha det gott!

Kram

Monika

Brunkullan sa...

Så fint det blev! Kul när man kan pimpa befintliga saker man har!!

Susanne

Annika sa...

Vilken fin makeover =)

Och grattis till nya jobbet,
kram Annika

Nygammalt sa...

Grattis!!!

Vad fint du har piffat till lampskärmen! Och vad duktigt att du blev färdig med den i "tid" =) För lägger man det åt sidan så ligger det där ganska bra...*hi hi*

Tack snälla för din fina kommentar hos mig!

Kram.

Elzie sa...

Ja, det gick ju bra igår mot vårt hemmalag också *s*. Dom ångar på masarna.
Hoppas du får en bra dag vännen.
Kram Elzie

Mallan sa...

Oj, vad fint! Och sen så har ju ingen annan en likadan, extra kul! Och att det tog lite tid...vad gör det när resultatet blev så bra. :)
Lycka till på nya jobbet och ha en trevlig helg!
Kram Malena

Wickans värld sa...

Grattis till jobbet!
Skärmen blev verkligen läcker! Tänk om jag kunder komma till skott med alla mina ideer...
eller också får man börja "döstäda" istället! =)

Skatan sa...

Men så roligt att läsa! Fast jag blir nästan skrajsen för mig själv. Jag skrev en rad till dig härom dagen och tänkte just på jobb när jag skrev...Hoppas det blir precis så som du har tänkt dig!

Kram.

/A.

Lallis - liv och leverne sa...

Hejsan!
Jag har länge funderat på att byta min hemsida mot en ren blogg.
Det har jag gjort nu. Sidan finns kvar men jag kommer nog inte att uppdatera den så ofta, men däremot bloggen.
Välkommen(om du vill)
Kram Lallis

Anonym sa...

Grattis till jobbet ! Vad fint det ser ut med lampskärmen.
Lycka till nu med jobbet.
kram ewa

Sallys hus sa...

Så fin skärmen blev!!!
jag har oxå vart dålig på att kika runt nu ett tag....
GRATTIS till nya jobbet...vad spännande.

Jag är kär!!!!!
I er panel i hallen...den är heeeelt uuunderbar!!!!!!!!!!!!!

Det blev jätte fint med pedistalen där1
Kraaaaaaam

Anonym sa...

Grattis till nya jobbet! Blev ingen jättelång ledighet för dig då...
Tjusig lampskärm! Betydligt mer personlig också.
Ha så kul på jobbet!

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med nytt jobb. Hoppas att du kommer att trivas.

Ha det bra!
Kram Ullis

Linda sa...

GRATTIS till det nya jobbet! tokfin lampskärm!

Lallis - liv och leverne sa...

Grattis till jobbet:) KUL!
Kram Lallis

Lotta sa...

Stort grattis till jobbet! Och vad fin lampan blev!

Kram på dig!
Lotta

Karin Krut sa...

Verkligen stort grattis till jobbet :) Lampan blev ju kanonfin, vilken kul idé :)
Ha en bra kväll
Kram karin

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Första gången jag hittar hit.Och det blev en glad överaskning:)
Lampan blev verkligen läcker...hit kommer jag fler gånger.

Kram Viveka

Elzie sa...

Hej stumpan! Hur går det med nya jobbet? Bara bra hoppas jag, även om det är en lite taskig tid att starta upp företag. Ja, inte för dig kanske men för din chef *s*.

Fortsättningsvis går det ju bra. Är riktigt roligt att titta på tabellerna. Såg att det var derby åt dina trakter nu.

Ha det så gott.
Kram Elzie

Useful Art sa...

Nu är jag tillbaka från London igen. Tack för din kommentar!
Här har det hänt lite sen sist. Vad fint med det lila. Älskar ju lila jag också.

Grattis till nya jobbet!
/Sara

Elzie sa...

Klarar dom inte av 4-1 så är dom inte värda mitt hållande. Skojar bara. Mora är ju bara en skugga av sitt forna jag så det måste dom väl klara av.
Hejar lite på Växjö idag också. Än så länge går det ju sådär.
Ha det!
Kram Elzie

Taklyftet sa...

Det var ett tag sen jag var förbi och kollade. Grattis till det nya jobbet!
Snygg lampskärm.
Kram Jenny

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Birgitta!

Hur står det till? Gillar du nya jobbet? Men jag anar nog att det sugit musten ur dig iaf! ;)

Önskar dig en fin helg!
Kram Hanna

Anonym sa...

Så fint det blev!

www.lenjangel.webblogg.se

Anonym sa...

Kikar in men inget nytt inlägg ännu... har inte heller ork till flitig uppdatering så här års.
Ha det bäst! Kram, Klara

Bettans Bravader sa...

Tur jag fick en komentar för jag var påväg till hasse Aro med en efterlysning, ho ho saknar dej /måste va världens roligaste jobb du fått eftersom du lämnat oss åt vårt öde....

Nygammalt sa...

Hej svejs!
Hoppas att allt är bra med dig och att du trivs på ditt jobb.
Passar på att önska dig en trevlig helg!
Kram.

Elzie sa...

Jag har inte börjat arbetet med övertalningen än, men vänta du bara. Ska bara ha ett sånt *s*.
Hur är det med jobbet? Och vilka tider jobbar du? Undrar bara eftersom du varit försvunnen härifrån så länge.
Ha en skön helg.
Kram Elzie