onsdag 10 september 2008

Nymålat ute oxå ;-)

I går när det regnade som värst
fick dom nedre brädorna och regeln
den sista strykningen av färg av mig :-)


Jag glömde naturligtvis att ta en före-bild från allra första början,
men en aning om hur tråkigt och eländigt
det har sett ut i några år får ni iaf...


Det var meningen att jag och sonalyckan
skulle måla allt det vita (och omålade) nu i sommar,
men vädret har inte varit speciellt lämpligt för det
så det får väl vara till ett annat år antar jag...suck...
Räcket och staketet behöver verkligen
få sig en omgång med penseln!

Det tog inte många timmar att sätta upp brädorna,
men det tog mååånga och lååånga övertalningssamtal
innan älsklingen förstod att det är lika bra att han
oxå tyckte att det var en bra idé med lite nytt där ;-)

5 kommentarer:

S o F sa...

Tänk att de inte inser sitt eget bästa. ;)

Det blev ju ett toppenfint resultat!

Vitt blir alltid snyggast - så det så.

Varma kvällshälsningar!

Elzie sa...

Jag tycker jag känner igen den där altanen *s*. Men den är betydligt snyggare nu.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Dalatorpet sa...

Måste kännas härligt att det är klart :-)

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt att ha kommit så där långt. Här står det still med altanbygget. Er blev jättefin.

Kram Ullis

Mjuka sa...

Så fint , så fint!!!
kramar M