onsdag 24 september 2008

Nymålat... fläckvis iaf ;-)

Det är nymålat på ett par väggar i nedre hallen,
men resten av väggarna där ska
delvis rivas... delvis tapetseras,
så jag får väl njuta av det som är klart så länge :-)

Vi har bytt ut dörrhandtaget som var i mässing...

mot ett borstat istället.
Det är samma modell som vi har på dom övriga dörrarna i huset,
men handtaget är svart och i trä istället på dom.
Visst, det är synd att byta ut originalen,
men när dom inte är i sitt allra bästa skick
så får det bli dom här istället!



När man går in genom dubbeldörrarna
tycker jag att det vore perfekt
att mötas av ett väggord på väggen ovanför dörröppningen...
måste bara övertyga älsklingen av behovet av ett sånt ;-)
Jag har nämligen hittat en shablon
på en alldeles perfekt vers på danska
hos den förträffliga butiken Slott&Koja
för 595 svenska kronor!!!
OM han är smart så köper han den till mig
till min födelsedag som är om ett par veckor,
men det är INTE ALLTID mina mycket klara direktiv
går hem när det gäller presenter...
dvs mina önskningar går NÄSTAN ALDRIG i uppfyllelse!
Nu ska jag inte bara klaga på hans presenter,
för dom saker han kommer med på eget initiativ
är absolut inte fel dom heller...fniss...

Trappen upp till övervåningen
skymtar fram i hörnet på bilden.
Den ska målas i vitt med gråa trappsteg...
vilket år som helst...
för vem har bråttom...
absolut inte jag (OBS! IRONI) ;-)



Före bild på ett loppisfynd...




som INTE blev vitmålad!
Jag tycker om när det bryter av med lite mörkt
bland allt ljust :-)
Golvet ska gråmålas när vi har gjort klart väggarna
så ni behöver inte alls bry er i att jag inte har maskerat
när jag har målat listerna...fniss...
för nu ser det ju så bedrövligt ut
så vi MÅSTE måla så fort som möjligt ;-)




Egentligen vill jag ha en lila orkidée här,
men eftersom jag inte har piffat något överhuvud taget,
så får den här vita vara här så länge.


Det finns planer på svartvit bild (fotat av sonalyckan)
supersnygg svart hylla för utbytbara prylar,
rund matta innanför dörren,
omklädning av fåtöljerna,
med mera, med mera...

Allra, allra först MÅSTE den bärande väggen väck,
SEN kan jag börja med det skojsiga och nödvändiga...fniss...
piffandet och puffandet!!!

Tack för alla goa och uppmuntrande kommentarer som jag fått,
dom har jag läst flera gånger om,
men det var skönt att koppla bort datorn några dagar
och inte vara stressad över den oxå!!!

Nu är jag tillbaks i cyberrymden ett tag till,
får se om jag stressar upp mig över resten av hallen
så jag måste koppla bort datorn igen ;-)

15 kommentarer:

Viola sa...

HEJSAN, DET SER VERKLIGEN VACKERT UT MAD DET VITA NYMÅLADE OCH NI VERKAR JU BO I ETT UNDERBART HUS MED SÅ MÅNGA MÖJLIGHETER OCH VACKRA DETALJER, KRAM VIOLA OCH HA EN BRA DAG

Elzie sa...

Vad snyggt det har blivit. Ser ut som ett annat hus *s*.
Ska bli kul att följa upp det här arbetet. Och huka dig när den bärande faller!
Hoppas du har en bra onsdag.
Kram Elzie

Dalatorpet sa...

jag säger bara wow :-) nej vem har bråttom :-) ingen fara alls bara det är klart i går eller hur hahah sån är jag känner du igen dig??

Dubbelörn sa...

Gillar verkligen det du visar! Herre gud tid är väl det enda vi har, så målat blir det väl förr el senare.

Har samma inställning här hemma. har i alla fall gjort listor o bara det gör att man redan är en bit på väg o kan ta det lugnt igen ;).

KRam

IKT i min vardag sa...

Wow! Vilket vackert hus ni har! Hallen ser ut som tagen ur en inredningstidning. Gillar verkligen hur du bryter av med svart mot det vita.


Kram Linda

Huset på kullen sa...

Vad fint du har hemma. Det är fint att blanda vitt med lite svart.

Kram Linda

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Listor och planerandet är ju nästan det skojigaste :) Sen vad det blir av det och framförallt NÄR, det är ju en annan femma...

Hoppas och håller tummarna för att han fattar galoppen vad gäller väggordet och kommande födelsedagen ;)

Fint blir det iaf!

Kramar
Flisan.

Änglahem sa...

Klart gubben måste förstå din fina vink!*hihi*....eller?

Nu blev jag så upphetsad att jag studsat upp och ner*tihi*...DÖRRHANDTAGEN! Min man har yrat om man inte skulle kunna få fatt på just sådana som du visar...jag har varit mer pessimistik, tycker bara att allt är i guld eller mässing, men nu är lyckan gjord här hemma!
Jaa...du förstår väl att jag gillar dom?!*fniss*

Må så gott!
Kram, Ulrika

Annika sa...

Vilken mysig hall man fick kliva in i,
hemma hos oss brukar det låta "att den som väntar på något gott..." när jag börjar gnissla tänder ; )

Ha det gott, kram Annika

Ann-Catrin sa...

Oj oj så vackert.. tror jag måste titta på bilderna en gång till..
kram A-C

Monika sa...

Åh! Så fint!

Det är så vackert att bryta av det vita med svart! Blir så stor effekt! Syggt jobbat! :o)

Kul att du är tillbaka! Har saknat dej och dina fina inlägg :o)

Ha det gott och ta hand om lilla dej.

Kram

Monika

Ann-Charlotte sa...

Ja nog va det svårt att koncentrera mig på tänderna i går kväll hehehe.
Det är verkligen mitt drömbadrum. Sakta men säkert går denna dröm i uppfyllelse ;0)
Kramisar!
Ann-Charlotte

Maria sa...

Så fint ni har det nu när du målat och målat! Tycker om att inte allt är vit, blev ju supersnyggt med svart piedestal.

Jag brukar köpa mina egna presenter, tråkigt..men då får jag iallafall precis vad jag vill ha! =)

Nygammalt sa...

Aaaah men så snyggt ni har gjort det. Och alltid har man lika mycket kvar...a never ending story helt enkelt.

Kram.

Wickans värld sa...

Oj, va du har jobbat på o gjort fint!!
Den dagen man blir klar med sitt hus - tänk så tråkigt!!
Det är nog därför jag inte har "fått" golvlister i mitt arbetsrum, fast det gått 19 år sedan den stora renoveringen.....
Ha en härlig fredagkväll (o helg)!