fredag 26 september 2008

Kunde inte låta bli...

att piffa på väggen lite grann ;-)

Alldeles nyinköpt hylla,
inte alls perfekt, utan den är lite lagom shabby,
...fast i svart då förstås...
men jag är såååå nöjd & glad över den!!!


Just nu ikväll har jag "slängt upp" dom här sakerna,
men det kommer garanterat att ändras
både en och två (minst) gånger innan jag är nöjd!
Jag är ju tvungen att se hur det blev med något därpå redan nu ;-)


Ljuslyktan är ett gammalt bubbligt glas
i min favoritfärg... plommon (nästan iaf).




Det är dålig kvalitet på bilderna,
men är man ivrig så är man,
och då kan man inte vänta på dagsljuset!
Som ni ser från bilder i föregående inlägget
så har jag bytt färg på orkidéen,
och satt en skål med ett värmeljus på undre hyllan
istället för grodan som fick flytta på sig igen.




En julklapp från yngsta dottern med pojkvän.



I verkligheten så är det inte den här rosa färgen på blommorna
utan dom är mörkare då.


Bild tagen uppifrån trappen,
och som ni ser så är det lite tomt där på väggen bredvid hyllan,
men det ska bli en tavla där...
har inte hunnit med det ännu bara ;-)



Så här ser den hemska & osminkade verkligheten ut...fniss...
Det är den här väggen som ska ner,
och älsklingen har alldeles självmant sagt att
i nästa vecka ska vi börja riva den!!!
Bakom den har vi vårat kombinerade
vardagsrum/matrum
och det ska bli skönt att kunna utnyttja
värmen från kaminen även därinne :-)


Som ni säkert begriper & förstår
så är det alldeles onödigt att piffa redan nu,
för ni anar väl att här kommer det att flyga sågspån
...både högt och lågt...suck...
alla väggar är nämligen fyllda med det "trevliga" materialet!
Men det rasslar så skönt i dammsugarslangen
när man sätter i gång den,och om man tänker på det...
så gör det ingenting att det är skräpigt ett litet tag;-)
Ha det allra bäst nu i helgen alla cybermänniskor,
så "ses" vi en annan dag!!!

17 kommentarer:

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Snyggt med vitt och svart!!

Joru, det var verkligen så att det var Örnisen som körde och det var verkligen så att det mesta gick smärtfritt!

Önskar Dig med en härlig helg!!! Med eller utan strykningar på listan ;)

Kramar
Fliset.

Mallan sa...

Åh, det är såå snyggt med svart mot det vita! Kul att bryta av.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Malena

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Snyggt med det svarta mot det vita:)

Tänk om jag kunde få min karl att göra något här hemma frivilligt...;)

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Blir jättefint i din hall. Tycker att ni får till det så bra. Gillar stilen som ni har. Vilken gullig man du har som självmant säger att han ska fixa väggen. här händer ingenting med min altan.

Ha en bra helg!
Kram Uliis

Dubbelörn sa...

Äh mina listor är helt antistressande ;).

För mig räcker det att bara formulera projekten o alla attgöra på ett papper så anser jag nästan hela jobbet gjort *gapskratt*.

Känns enbart positivt att veta att det står där på pappret omutifallatt energin slår till ;)

Härliga bilder hos dig som vanligt, o piffpuff kan man göra när man äääntligen är klar med renoveringen, eller hur? *hahaha*

Kramar

Änglahem sa...

Attans också!!!...jaaa handtagen!!!*grrrr*. Nåja vad är väl ett par snygga handtag för big deal........*snyft*.

Hallen kommer ju att bli såååå snygg! Det du har fått klart är bara toppen!

Ha en härlig helg!
Kram, Ulrika

Maria sa...

SNYGGT!! gILLAR ATT DET ÄR SVART!

Nikoline sa...

Hei,hei. Ser det er fleire Nikoliner (enn med c då...) her i bloggverdenen ;0) og då frista det jo å legga att ein liten kommentar.
Du har ein nydeleg blogg,så eg kjem nok inniom på besøk igjen ganske snart!
Ha ein fin lørdag,Nicoline.

Elzie sa...

Ja ja gumman. Rom byggdes inte på en dag! Det är ju så snyggt det som är färdigt så jag kan inte tänka mig något annat än att det ska bli snyggt i andra hörnet också *s*.
Ha en skön lördagkväll.
kram Elzie

Gårdsromantik sa...

Så snygg hylla - perfekt i svart!

Vilken vackert panel ni hade - den sparar jag för framtida bruk.

Kram Maud

Beas sa...

Vilken vacker headerbild du lagt upp...underbar!!!

Ocn ni piffar och fixar...det blir nog toppen...fast...det ÄR jobbigt att vänta på att färg torkar. Det skulle vara mycket roligare att fräscha upp här hemma om färgen torkade på EN GÅNG! :-D

Lotta sa...

En underbar lite hylla! Jag är själv svag för vitt och svart i kombination, och gärna då lite plommon till.

Förstår att du längtar efter att väggen ska ner, det ska bli spännande att se fortsättningen.

Ha en härlig söndag!
Kram
Lotta

Monika sa...

WOW! Vilken effekt! Jättesnyggt med det svarta mot det vita. Och sen lite rosa och plommon gör ju hela saken fulländad!

Snyggt!

Det där med sågspån är ju ett kapitel för sig. Men som du säger det rasslar gott i slangen :oD

Spännande att se fortsättningen!

Ha det! :o)

Kramisar

Monika

Linda sa...

superfräck hylla!

ha fortsatt bra helg!

mvh Linda

Dalatorpet sa...

det såg riktigt stilrent ut! :-)

Karin Krut sa...

Vilken snygg hylla!! Den gjorde sig verkligen bra där i hallen :) Sååå kämparglöden har återvänt ;) Skönt att se att du har återvänt!
Ha en skön vecka
Kram Karin

Anonym sa...

Ursnyggt och stilrent! Precis så jag vill ha det men vi kommer aldrig dithän verkar det som. Vi har kommit så långt att vi är överens om vitt på väggarna och svarta detaljer, möbler etc. Har fortfarande grå väggar i vardagsrummet och till det röda överdrag på sofforna. Inte lätt att snabbt måla om när man som jag har tre akvarium stående i samma rum. Det är ju inte bara att kasta ut firrarna och börja måla... men men, förr eller senare så... ;)

Stressa nu inte upp dig över väggen som ska bort! Kramar!