söndag 30 mars 2008

Spegel, spegel...

på väggen där... säg mig vem som vackrast i landet är ;-)


Ja, inte är det jag inte... men jag är i alla fall snäll mot barnen...fniss...
Den här spegeln är inte heller vackrast i landet, men med lite uppiffning kommer den att bli perfekt inne på lilla toan!

Jag hittade ingen lämplig spegel under min jakt förra helgen, så jag bad bloggerskan Hannah (som jag aldrig har träffat) om hjälp.
Eftersom hon har koll på loppisarna i en stad inte alltför många mil från mitt lilla samhälle och dessutom verkar ha samma smak som mig när det gäller loppis och auktionsfynd bad jag henne hålla ögonen öppna efter en snirklig spegel eller ram på sina rundor.
Inga som helst problem svarade hon i mailet... ville bara ha måtten och att jag litade på hennes omdöme.
Nu behövdes inte hennes hjälp eftersom jag var in på ortens loppis idag för en liten snabbis bara, och vad stod på golvet lutad mot ett skåp?
Jo, SPEGELN... som jag måste ha missat under förra veckans runda därinne, och nu var den nedsänkt från 350:- till 225:-!!!
OK, glaset behöver bytas för jag vill inte ha ett glas som ser ut att vara smutsigt, dessutom ska den målas med svart färg...trots älsklingens mycket tveksamma min och invändningar -"Men förstör man inte... " och -"Syns verkligen dom fina detaljerna sen..."
Nu är det bara svängen förbi rörfirman innan jobbet i morgon för att få svar på handfatet kvar... och blir det positivt så kör vi igång till helgen!
Ooops... det där sista har jag inte berättat för älsklingen ännu, men eftersom han alltid läser min blogg så kanske det blir smidigast att meddela det här ;-)

23 kommentarer:

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

*fnissar* Praktiskt att ha bloggen att meddela vissa saker genom ;)

Spegeln är jättefin och det ska bli kul att se den ommålad :)

Ha en fortsatt fin söndag!

Kramar
Flisan.

husnummer30 sa...

Vad spännande att måla spegeln svart. Det kommer garanterat att bli supersnyggt! Väntar på resultatet...

Vi har verkligen haft en helt super semester - synd att man måste tillbaka till jobbet imorgon.

Ha det fint! //Jill.

Maria sa...

Roligt att du målar svart och inte vitt =)
Vi har också projekt fixa om lilltoan just nu. I fredags hämtade vi en ny toastol och imorgon ska jag och kolla på tapeter...

Lila sa...

Vilken mysig spegel. Ser fram emot slutresultatet!!

Kramis Lila

Änglahem sa...

Oj då vad jag har missat här då!! men väldigt spännande att läsa allt på en gång*fniss*!
Hrm...det där med att "bara" byta till svart toasits känns igen....men ni gör då MYCKET MER än vi gjorde.*hihi* Men vad snyggt det kommer bli när det blir klart!! Tapeten som sitter där nu gillar jag, skicka hem den till mig så tar jag hand om den!!*hihi* går det tror du?!

Ska bli väldigt spännande att se det färdiga resultatet!

Ha en skön start på nya veckan!
Kram/Ulrika

HJÄLP!! nu höll jag på att glömma, jisses mig då...GRATTIS TILL DIN AWARD!!! Det är ju alltid lika roligt att titta in "hemma" hos dig!

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
vilken spegel! kommer bli snygg målad.
Lotta

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
vilken spegel! kommer bli snygg målad.
Lotta

MiaMaria sa...

Men vilken tur helt plötsligt dök den upp....
Och den kommer verkligen att bli SÅ fin!


HA´det så gott!
Miamaria

Lisas torp sa...

GRATTIS till utmärkelsen i förra inlägge och TACK för fin kommentar hos mej! Så glad jag blev!!!!

En jätteläcker spegel, oj så fint det kommer att bli när du gått loss på den lite!!!

Ha en härlig vecka!!

Kram

Lisa

Husbilsresan sa...

Snygg spegel...kommer att bli ännu snyggare när du målat den.
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

Elzie sa...

Det är nästan synd att byta ut det "smutsiga" spegelglaset du gumman. Tänk dig för innan du gör det så du inte ångrar dig.
Min blogg är fortfarande snurrig. Nu blir det jag som ändrar till blogspot. Är bara rädd att allt det jag ha därinne ska försvinna!!
Ha en bra måndag.
Kram Elzie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihihihihi..visst är det praktiskt att skriva till gubben på bloggen...när man inte riktigt vet hur svaret ska bli..hihihihi.
FINURLIGA DU !!!!

Jättevacker spegel...toppen !

Kram Pernilla

faster atta sa...

Ja, ibland är det lätt att gå förbi godsakerna.... ti-hi.... Den nya spegeln kommer verkligen att göra sig fint i sin nya svarta färg! och de fina detaljerna kommer bara vli ännu finare. Ditt hus är verkligen underbart och det är som du tror, våra hus påminner mycket om varandra. De har samma tak och ser ut att vara ungefär likadant uppbyggda utvändigt med fönster och dörrar.
Där ni har er enre så hade vi en gammal glasveranda som byggdes in i utbyggnaden. För att få det lite större så lät vi bygga en utbyggnad i vinkel från entren till närmsta hörn. Totalt blev det en ytbyggnad på 24 kvadrat men eftersom glasverandan byggdes in och nu mer används som hall så är ju den totala ytan på vinkeln lite större. Svårt att förklara, men det blev bra iallafall!

My White Cottage sa...

*hihi*... Ibland är det lättare att kommunicera med skrivna ord! ;)

Jag tror spegeln kommer att bli toppenfin du du har fixat den klart! Ska bli kul att se sen!

Ha en skön måndag!
Kramar från Jenny

Nina på Kyrktorpet sa...

Ja, min pest är 4 flyttkartonger... ganska lyxigt eller hur..... Ska tömma minst 1 idag!!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Jättevacker juu!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Anonym sa...

Den kommer att bli jättesnyggt att måla den svart.
Blogg.se ligger nere och jag har inte kunnat göra ett inlägg på flera dagar nu.
Men hoppas det snart funkar.
kram ewa

Solsjö - Under en vind sa...

Bra att förmedla brevvägen...hi hi....

Spegeln kommer bli så fin med din förvandling! Kram!

Kannor och karaffer sa...

Ska bli spännande att se din nymålade spegel....vilket fynd!

Kul också med badrumsprojekt...hoppas du får hjälp av älsklingen....

Ha det gott!
Ann

Ann-Catrin sa...

hej Birgitta!!!
Oj oj så mycket som händer här.. massor av roligt och fint att titta på..vad ni fixar och donar!!
ska bli så kul att se spegeln sen.. tror den blir riktigt läcker!!
hihi.. känner igen det där med att planera saker... utan att pratat o allt.
perfekt att ha bloggen till det då.hihi

Kramar A-C

Marie sa...

Spegeln kommer att bli toppenfin, ska bli spännande att få se när den är färdig!

Kram Marie

Smycka dig sa...

Spegeln var jätte vacker och hade fint krön.. den blir säkert underbar ommålad och klar..vi får väl ha tålamod och vänta....

Ha det bäst..
Kram
Lotta

Annika sa...

Vilken fin spegel,
självklart så vill vi se bildbevis när den sitter på plats, om målad och klar =)

Kram Annika