torsdag 27 mars 2008

"Ska bara"...

Mina projekt växer på något vis från bara ett litet, litet piffningsarbete vid första diskussionen till ett "stort" renoveringsprojekt i verkligheten!
Den här gången ville jag bara måla panelen på lilla toa... och vi behövde inte tapetsera om... sa jag vid den inledande övertygelsefasen...fniss... men som ni ser på bilden i förra inlägget så kommer det hända betydligt mer där inne, det är bara taket och golvet som får vara som det är ;-)
Anledningen till att jag vill göra om på lilla toan beror på att jag efter magsjukan som jag hade sent i höstas inte känner samma "glädje" när jag går in där längre...ryyys...





Alltså började vi med att köpa svart sits för att byta på toalettstolen, fortsatte med att "bara titta" på tapeter ifall att vi hittade någon som passade till svart/vitateamat som jag tänkt mig ha därinne... och det gjorde jag naturligtvis, dom är beställda och kommer vilken dag som helst... hittade en kommod för 200 kr i en antikaffär som hade den ute i ett förråd pga att den inte har något lock...PERFEKT sa jag, den tar vi!
Nu ska vi bara bestämma vilket handfat vi ska köpa... och det är där våra åsikter går isär... han vill ha ett fyrkantigt, jag vill ha ett runt... men marmorlaminatskiva har vi iaf lyckats enas om :-)
Som ni märker så har det en tendens att bli betydligt större än det var tänkt från början... och det gäller VARENDA GÅNG jag börjar med att "piffa lite smått bara"... :-)

22 kommentarer:

Elzie sa...

Kommer att bli superbra. Och du! Titta in på min blogg så ska du få en överraskning.
Kram Elzie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojsis.tack för söt kommentar....ja...vet pecis hur det är...har mn börjat med nåt litet såå.....

Blir nog jättefint i alla fall!!!!

Ha en härlig dag!!!

`·.,(¯`·´¯)
(¯`·´¯).·´
`·.,.· L O V E
♥Kramar Mamma Millan♥
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Lila sa...

Hallå, vad superfin blogg du har!

kramisar Lila

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihihihi...näe det där kan jag inte känna igen...fniss...JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO...
Så är det här oxå...hihiih...fattar inte varför.Men det ena ger det andra.

Det ska bli kul att se hur det blir.
kram PErnilla

Designe sa...

Vilken söt tapet ändå tycker jag!....panelen förstår jag att den får ny färg :)...blir det den svartvita tapeten nedan nu då? Jättefin! Kram :)

Lilla Blanka sa...

Hej Birgitta!
Åh vad kul! Det kommer bli såå fint, och det är så lustigt, jag är likadan..börjar piffa och göra småförändringar och rätt varf det är så har man gjort om det mesta från golv till tak hihi..så NU förstår jag nog vad det är som syns under tapeten i förra inlägget :) Kommoden?
Skall bli så spännande att se bilder sedan!
kraaam
Mia

Solsjö - Under en vind sa...

Det låter som en spännande fortsättning av detta projekt! Ha en skön kväll och mysig helg! Kram!

Stina sa...

Håhåjaja...känner igen mig i det du skriver :-) Ska bli spännande att se resultatet.

Stina

Annika sa...

Tycks mig känna igen det du skriver *ler*
Ska bli spännande att få se slutresultatet :o)

Kram Annika

Marie sa...

Hihi, känner allt för väl igen mig!!!!! Jag är precis likadan! Ska bli spännande att få se slutresultatet!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Wolf sa...

Hello B...abe
Jo äntligen börjar t.o.m. pessemisten F se ljuset i tunneln
Jag håller både tummar och stortår att det går vägen den här gången, jag skulle gärna åka upp "ge moraiterna" en känga, men det är väl slut sedan länge med biljetter misstänker jag.

Ha en underschön helg.

Kram
Wolf

MiaMaria sa...

JA det är likadant här ett lite projekt som blir lite större....så kan det gå om inte....

Men det kommer att bli så bra när det är klart.

HA´det så gott!
Miamaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj va ni fejar och grejar men allt är så fint, ofejat el ej! Och vilken söt liten brun möblel nedan! Trevlig helg! Mari.

Diverselådan! sa...

Känner igen det där... började bara med... Själv köpte jag en ljusstake som jag vill ha i hallen och nu måste den hottas upp. Hälften är färdigt.
F ö passar ju sonen riktigt bra som hårlös, men det är nu bäst han får en liten mössa att ha på sig.
Ha en bra helg!
Kram från Annette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja det är lätt hänt att det blir mer jobb än man tänkt sig...snarare, det brukar alltid bli så, hur man än gör!
Kram
Marie

My White Cottage sa...

Vilket roligt projekt! Jag tror det kommer att bli toppenfint. Jag funderar också på en svart toasits till vår toa. Var hittade du din?

Ha en härlig helg!
Massor kramar från Jenny

Elzie sa...

Ja, inte vet jag vad idioterna sysslade med. Jag jobbade så jag fick bara se slutet i sportnytt och höll på att krevera. 7 sekunder!!!!!!!
Usch, här är det sorgligt med lilla vovven. Får se hur det går.
Kram Elzie

drömmen om vitt sa...

Fint att du ska måla ditt skåp svart. Ska bli kul att få se badrummet när det är klart. :)
/Lotta

Anonym sa...

Har ingen källare som tur är... betongplatta här, däremot en vind där jag inte sätter min fot. Måste klättra på en läskig, lös stege - aldrig i livet. Har en krypgång utmed varje hussida som inte kan nås längre. Den ena luckan sitter här vid datorerna men det är en massa möbler framför som blockerar. Den andra finns i klädkammaren mittemot och där står hur många kartonger o prylar som helst framför luckan. Vet att vi petade in diverse lådor där för 20 år sedan snart... en hel Kosta Bodaservis bl a men de saknar vi inte. ;)

Jadå, karln vet om alla projekt - men det händer inget. Han vill alltid börja i "fel" ände så att säga o får han inte det så blir inget gjort. Denna gången är det sovrummet, sen tvättstugan - basta!

Dags att göra något åt baksidan av trädgården också. Där har vi varit handlingsförlamade sen vi flyttade in. Petat ner lite plantor i nygrävda land, men ingen struktur, inga "rum". Så... det är också dags!

Nu ska jag kolla vad de jag utmanat hittat på. Ha en underbar helg! (jag jobbar i morgon också)
Kram, Klara

Husbilsresan sa...

Gokväll! Javisst luktar små bebisar ljuvligt =)
Spännande med er toarenovering...och vilket fynd med kommoden.Kommer att bli sååå bra!
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

Jes/Vita villa vila sa...

Ser med spänning fram emot resultatet ☺!

Alltid lika mycket mys här på din blogg ♥

Kram/Jes

Anonym sa...

Ja projekten växer oftast till nåt större hela tiden, ska bli spännande att se när det är färdigt!