måndag 17 mars 2008

Alkoholförvaring :-)

Älsklingen har gjort ett alldeles egendesignat vinställ som hänger på väggen i matdelen av vardagsrummet.







Jag var MYCKET ovillig att titta på dom böjda plexiglas-delarna när han entusiastiskt kom och visade mig dom på våran favvo-loppis... och totalt emot att överhuvudtaget lyssna på honom och hans idéer när han gick igång där!
Det gick några månader och jag trodde att han hade slagit bort alla tankar på dom... men en vacker dag kom han hem stolt bärandes på en gammal bräda under armen och en kasse med sina älskade plexiglas i näven.
Så går det när man inte har koll på vad han gör alla gånger...suck...
Det tog inte många minuter innan vinstället var klart... och helt klart godkänt av en mycket stolt fru som medgav att:
-"Åhhh så fel hon hade!"... (den här gången) ;-)





En liten trälåda införskaffad på samma ställe blev en sprithylla... som gjord för 200 ml-flaskan och det pyttelilla snapsglaset.
Är man försiktig med spriten så är man...fniss... ser just nu att någon har tömt flaskan och inte fyllt på den igen :-(



Ovanpå har jag ställt en liten målad tavla som jag tycker om.


Så här ser det ut på väggen... lite tomt, men helt OK ändå.



Jag har blivit utmanad om "BÄST&PEST" i mitt hem... måste tänka igenom vilket först innan jag återkommer senare i veckan med resultatet.

36 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina förvaringar!!!

Ha en mysig dag! Här är det vitt snö....Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev ju ett jättehärligt vinställ! Det lilla skåpet med spriflaskan i var också fint!
Kram
Marie

MiaMaria sa...

Se där ja, han kan han mannen....
Nu kan det drickas vin och skålas för det nya vinstället!

Ha´det så gott!
Miamaria

mittiminvillervalla sa...

Så fiffigt! Vinstället blev ju jättefint! Man ser ju faktiskt inte så mycket av plasten när den är genomskinlig. Annars är jag nog lite "allergiskt" mot plast ;o)

Men attans att måsta erkänna att man har fel! *skrattar* ;o)

Ha en underbar dag!

Kram Monika

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men så fint vinställ.Kan tänka att maken vart stolt!

härliga pallar du har gjort oxå.

Kram Pernilla

Sallys hus sa...

Hihi...ja du...det var ju tur att du lät honom få som han ville...det där blev ju jätte fint!

Bäst och pest.....det blir spännande......jag vet i alla fall en hel massa saker som är pest hemma hos oss...
De helt osynliga trösklarna tex.....fniss....

Vilka fina fotpallar du har....skulle oxå vilja ha några fler...
Ha en härlig påskvecka!
Kram Katarina

Elzie sa...

Det blev ju riktigt bra. Ja, ibland kanske man kan släppa loss gubben med verktygen också *s*.
Ska bli intressant att se vad du väljer. Jag vet precis vad jag skulle valt som pest!!
Ha en bra kväll.
Kram Elzie

linnea-maria sa...

Aplådos!!! till maken. Jag grämer mig djupt för vi hade en sådan snyggt sliten planka över badrummet när vi flyttade hit, som tanten haft sina tvålar på o div. Kaffeved blev den. Inte ser man plexiglaset heller när pavorna ligger i. Jättesnyggt /linnea-maria

Vardagstugg sa...

klart du är stolt! det blev ju jättefint!
Nu ska jag kika vidare på din blogg! vilken härlig bunnt med tulpaner man möts av i början av bloggen, wow :-) väldigt vackert

Annelie

Anonym sa...

Ja det måste nog erkännas att mannen din inte hade en sådan dum idé, vinstället blev jättesnyggt och man ser ju nästan inte plasten :o)
Tycker att snapsskåpet var jättegulligt.

Kram Annika / I en röd liten stuga m vita...

Dubbelörn sa...

Ibland så överraskar de en... ;)

Och den blev verkligen fin!

Har detaljstuderat dina fotpallar för ev senare projekt. Får ju lägga fram lite fint ;)

Kramar

In my house sa...

Hej tjejen!!!
Då tog jag mig en titt hos dig!!!
Vinstället va ju jättefint :)
Och ditt/ert uterum såååg sååå mysigt ut,,, hmm man längtar som fanken till sommaren!
Ha det bra, fin sida och du verkar jätte go!
Kram josse

Malin - I min trädgård sa...

Vilken härlig planka! Perfekt till vinställ!

Spännadne att få se ditt BÄST&PEST...

Glad påsk!

Maria sa...

vilken fiffig gubbe du har!!

Glad påsk!!

Anonym sa...

Det blev väl kanonfint.
På bild ser det ut som flaskorna svävar.Lilla nubbeskåpet blev också läckert.
Ha det så gott.
Kram ewa

Wickans värld sa...

De va en fin alkohörna!! =)
Visst är det svårt att tala om att man har fel... men det är tur att det inte händer så ofta... fniss...
Såna där vinställ kan han ju sälja... hm... o du får förtjänsten!!

Birgittas minnen sa...

Trevliga och praktiska alkoholförvaringar, männen får sina ljusa idéer även dom, fast vi tror vi är mest påhittiga. Kram och ha en skön påsk.

Ljuva ro sa...

Va fint att du har udda stolar vid bordet!

Änglahem sa...

Ja det gäller att erkänna sig besegrad imellanåt, väldigt imellanåt! Karlarna får väl oftast ge sig*fniss* iaf min!
Det blev jättebra, hälsa guben din det!

Ha det gott!
Kram
Ulrika

Betonggården sa...

Åh, vad snyggt! Trodde jag aldrig att jag skulle säga om plexiglas!!
Det lilla spritskåpet var så himla näpet. Supersött! :)

Ann-Catrin sa...

Underbara förvaringar... så kul när man gör något själv.. som ingen annnan har!!
Utlottning innehos mig..var gärna med!!
Kram A-C

Nygammalt sa...

Ja men visst är det väl fantastiskt? Snilleblixtarna killar kan få emellanåt ;)

Kramar.

Lilla Blanka sa...

Hihi, kan riktigt se framför mig hur du i början stretar emot (jag skulle göra desamma) när man hör "plexiglas"..men WOW vad fint det blev!!! På nåt sätt "funkar det" (som Ernst brukar uttrycka sig)..det blev ett unikt och jättehärligt vinställ...och skåpet är sååå fint!
kram
Mia

Anonym sa...

Tur att du inte förkastade din karls idé direkt - blev ju helsnyggt med vinstället!

Trist att de inte kan sätta lite fart med att bestämma sig på jobbet ditt. Nervpåfrestande att vänta och vänta och vänta...

Sista två timmarna på jobbet nu, sen är jag ledig till nästa onsdag :)
På fredag åker vi på SPA till Ystad o kommer hem söndag. Sen hoppas jag våren har återkommit så jag kan härja i trädgården måndag och tisdag. Önskar dig o de dina en äggig påsk!

Anonym sa...

Tur att du inte förkastade din karls idé direkt - blev ju helsnyggt med vinstället!

Trist att de inte kan sätta lite fart med att bestämma sig på jobbet ditt. Nervpåfrestande att vänta och vänta och vänta...

Sista två timmarna på jobbet nu, sen är jag ledig till nästa onsdag :)
På fredag åker vi på SPA till Ystad o kommer hem söndag. Sen hoppas jag våren har återkommit så jag kan härja i trädgården måndag och tisdag. Önskar dig o de dina en äggig påsk!

Jessan sa...

Vad är det de säger? "plötsligt händer det"!
Ja där hade du fel! Det blev RIKTIGT snyggt! Hälsa maken det! Ha en underbar påsk! kramar Jessan

n o r d i n g å r d e n sa...

Verkligen snyggt och läckert vinställ, det får du hälsa honom! Glad Påsk!! Mari.

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att allt är bra med dig!

Tittar inom igen för att önska dig en riktigt skön och mysig påskhelg! Efter dagens inlägg tar jag några dagars ledigt....Kram!

Marie sa...

Vinstället blev toppenfint, det får du hälsa maken!

Ha en härlig påskhelg!
Kram Marie

Nina på Kyrktorpet sa...

Underbara förvaringar! Viken tur att han ändå kom hem med plexiglaset... ti-hi.... Men jag förstår varför du var lite mot strävig innan det blev klart... ti-hi... Jättefint!

Anonym sa...

Hej Kikar in och vill önska dig en riktigt go o glad påsk

Kram ewa

Elzie sa...

Jadu gumman, det började ju inte så bra, men det är 9 matcher kvar så dom hinner ändra på det här.
Hoppas du har en bra skärtorsdag.
Kram din städande vän, Elzie

Elzie sa...

Vilket humör gumman har!!! Man får inte ge upp så lätt du Nicolina. Kanske inte är så lätt med elittempo när man harvat i allsvenskan så länge.
Kram på dig, Elzie

Stina sa...

Hej!

Det vinstället var i min smak....går det bra att härma efter..hihi.
Jag är alldeles färsk här på bloggen, titta gärna in till mig inte så mycket att se ännu, men det kommer mer. // Stina

Wolf sa...

Hallo B,

Jag svor i ett par timmar minst och jag får fortfaranade ont i huvudet när jag jag tänker på det...

Nu får de banne mig bekänna färg och visa vad de blå vita verkligen kan göra.... går vi inte upp i år slänger jag både keps och matchtröja.

Usch och fy

Men ha en fortsatt trevlig påsk, fast eländet.

Kram
Wolf

Service Care sa...

jättesnyggt...