måndag 24 mars 2008

Mer eller mindre...

KATASTROF, kan man säga att det blev i torsdags när 19-åringen i huset skulle "bara snagga håret"... och om han gjorde det nu så skulle det hinna växa ut lite grann tills han ska praktisera på dagis om ett par veckor...fniss...ja, jäklar vad bra det gick...INTE!!!
Det blev till att åka hem till mamma för att låna strumpstickor, in i skrubben för att leta fram garnnystan i passande färg och sen sticka en mössa så att han inte förfryser hjärnan när han är ute i kylan (-10).






Det började med att frisörrakapparaten sattes på 2 mm... onödigt nära gränsen för en OK längd, tycker jag iaf... men efter att han hade tagit en skapligt stor cirkel mitt på huvudet så fick apparaten ett frispel och bet sig fast i det längre håret...PANIK... vad göra nu då?!
Jo, vi klipper av det långa håret med vanliga saxen så går det kanske bättre...fniss...det var hår överallt i badrummet... och så gör vi ett nytt försök, men det gjorde lika ont i skalpen och inget hår försvann.
Sonen konstaterade ganska lugnt att: -"Det är väl bara att RAKA AV ALLTIHOPA så får det växa ut igen, för så här kan jag inte se ut uppi huvet!"
ETT väldigt begagnat rakblad fanns kvar till hans rakhyvel, detsamma till pappsens hyvel... men det var bara till att sätta igång för glatta livet... vi provade utan raklödder, med raklödder och med att skölja håret i så hett vatten som möjligt... helt plötsligt var det många som hade åsikter om hur man ska göra...efter en längre stunds slit så gick det inte längre utan älsklingen fick åka till Willys och köpa engångshyvlar så att jag kunde fortsätta proceduren.
Mitt uppe i röran så skulle vi äta fondue, allt var redan påbörjat när han skulle "bara" snagga sig lite snabbt, så det var bara att avbryta operationen för att i "lugn&ro"...fniss...njuta av den goda middagen innan det var dax igen.
Så här fin blev han... ja, vadå, han har ett MYCKET jämnt och fint huvud... inga berg eller dalar där inte ;-)
Han konstaterade mycket ironiskt dagen därpå att: -"Där kan man väl snacka om att ha haft en BAD HAIR-DAY igår."... fniss...




Psssst... Jag har inte frågat om det är OK att berätta om våran skärtorsdagskväll, men eftersom han inte läser min blogg och han har själv tagit kortet med min kamera och lämnat kvar det där så...

Tillägg: Nu har jag frågat om att sätta ut bild, och fick ett OK, så då är det lugnt ;-)

17 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hihi;)
Det blidde väl kanon...hålsa honom det!!!!

Hoppas det vart en trevlig påsk Helg!!!Här kommer en liten hälsning!!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Glitter och Marsipan sa...

Ja men det blev ju hur syggt som helst.
Ha det gott
/Anette

Maria sa...

Stackars son! Här sitter jag och fnissar åt din beskrivning av eran lilla frisörstund!! Men det blev ju bra!!
Påminner mig om när jag för första gången skulle klippa maken (som jag sedan dess är frisör åt)med mindre lyckat resultat. Vi hade fått för oss att jag skulle få till samma frisör som Skärgårdsdoktorn Samuel Fröler, å jag klippte och klippte lite till och klippte mer tills det inte gick att klippa mer och maken tittade sig sorgset i spegeln och sa: -Jag ser inte alls ut som Samuel Fröler! Nej det gjorde han inte...men jag sa att jag älskade honom ändå och efter det fick jag som tur är fortsatt förtroende som frisör och jag blev fort ganska bra som frisör åt honom!

stina sa...

Oj det blev kort !! Tur att hans snälla mammma stickar en mössa till honom!! men om ett par dagar så har han hår igen för det växer ju ut snabbt som bara den.....Kram stina

Solsjö - Under en vind sa...

DEt blev ju inte alls så illa som det först lät och dessutom växer ju hår alltid ut igen! Men mössa kan ju vara bra att ha förstås..hi hi...
Hoppas att helgen varit bra! Kram!

Pikiteniang Swefil sa...

Gud! ungdomar... ibland blir man rädd vad dem håller på med! Kolla bara på KJ alltid snaggad.

Lugn, MORSAN! den kommer att bli kanon fint om en vecka. Han kommer att snagga mer i framtiden.

*tjiihihi...lizah kommer att tuppar av när hon ser bilden... J...a Brombrom kommer kommentaren

Kul att vi håller kontakten i det viset. Lasse till och med lämnade en kommentar i min blog med tanke på att du läser den.

Många kramar från oss alla!

P.S.
Längs ner i min svenskablog finns en länk på min fotoalbum. Kankse om du har tid, bläddra så ser du familjen i andra jordklottet

My White Cottage sa...

Oj, så det kan gå! Men som sagt, det brukar växa ut rätt så fort... :)

Hoppas ni haft härliga påskdagar med sköna, lediga dagar!

Försenade påskkramar från Jenny

MiaMaria sa...

Här kan man snacka om kort men vad gör det när det växer ut så snabbt ändå...kul att testa. Och så dumt blev det ju inte men en mössa vore bra så att han slipper frysa i kylan........

HA´det så gott!
Miamaria

Elzie sa...

Sån ser gubbens son ut jämt!!! Kan inte med bästa vilja säga att jag tycker det är snyggt, men smaken är ju olika som väl är.
Hoppas det går bra idag!!
Kram Elzie

Husbilsresan sa...

Ja...det blir inte alltid som man tänkt sej....men han passar ju jättefint utan hår, så det var väl lugnt ändå även om vägen dit var krånglig och lång=)Och han kommer att göra succe på dagis....så det så!
HA det gott!
Kram/Gunn

Elzie sa...

GRATTIS TILL STORVINSTEN!!!!!!!

Elzie sa...

GRATTIS TILL STORVINSTEN!!!!!!!

mittiminvillervalla sa...

Hihihihi! Vilken story! Men det blev ju fint. Men förstår det känns kallt ;o)

Jag har mina klippar historier jag också ;o) Som sagt, jag har alltid varit nyfiken på allt som går att lära sig! Så också klippning. Tror jag var i trettonårsåldern när min syster fick börja tjänstgöra som "försökskanin". Ett kan jag säga! Hon fick utså med mycket :o) Ibland klippte jag en sida och tröttnade. Sen kunde hon få gå omkring så där någon dag tills resten blev klippt.

Sen har jag klippt henne i både örat och kinden. Flera ggr! Ja, himmel! Och brodern fick en ofrivillig kal fläck när jag råkade ta den vanliga saxen istället för tunningssaxen. Blev han glad! NEJ! Icke! ;o) Jag hade en dröm om att bli hårfrisörska men jag lade ner den! Konstigt va!! Fniss!

Kul minnen i alla fall.

Ha det gott!

Varma kramen!

Monika

Kajsa sa...

Uuhh, så fin han blev sonen! :)
Men så himla fint ditt vardagsrum är då!! Gillar färgkombinationerna med beigt och turkosblått. Och din gube, han kan han. Vilket fint vinställ. Det blir nog att åka till havet (eller stora insjön) i vår igen. Himla kul leta drivved och göra saker av.
Ha en fortsatt skön vecka!
Kram
Kajsa

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Hoppsan, så kan det gå *S* Fast jag tycker att det inte alls blev illa, trots att det inte var tänkt sååå kort *S* Bara på med mössan så att han håller sig varm ;)

Kramisar
Flisan.

Anonym sa...

Ja vad ska man säga. Allt kan hända.
Klart kul (fniss)så här i efterhand.Tur att hår växer ut igen.
Kram ewa

Annie sa...

Men han blev ju fin ändå! Bra råmaterial, får man väl säga! *fniss* Han är snygg, din son!

Kram,
Annie