onsdag 2 april 2008

Saknad!

Det här ljuset lyser för min hjärtegoa, tjurskalliga fighter till morbror som somnade in sent på natten till igår.
Tjurskallig såtillvida att han ALDRIG gav upp när det var något han hade bestämt sig för att det skulle göras... och var det problem så tog det bara lite längre tid och krävdes en del merarbete, men han fixade det!
Fighter pga att han kämpade med sin hälsa genom åren och för sin övertygelse på det han trodde så starkt på!
Vill ni läsa den offentliga sidan av honom så läs här.


Det här fotot är av min familj när jag var liten... en mamma, en morfar, en mormor och en massa morbröder.
Det skiljer nästan exakt 10 år mellan mig och morbror Anders så han var som min storebror... och jag kunde vara en riktig "pain in the ass" mot honom... men han var ju så tacksam att retas... och det var inte bara en gång som han ropade förtvivlat på sin mamma att komma och rädda honom från den där retstickan som aldrig lät honom vara ifred.
Andra gånger satt vi i det stora köket med varsin skål med 3-smaksglass (päron, jordgubb & vanilj) och väntade och väntade tills glassen hade smält så pass att vi kunde röra ihop den till en enda osmaklig (tycker jag idag) smet som vi sen fnittrandes försökte äta med gaffel... det slutade allt som oftast med att vi fick hälla i oss sörjan.
Det är Anders som är den lille "mannen" med hörapparat och det är jag som är den lilla flickan i famnen på en annan av morbröderna.
Det är klart att jag har en pappa oxå, men han bodde inte med oss.

Det känns konstigt att för exakt 2 månader sedan var vi på min dotters bröllop allihopa... och nu fattas han oss!

Mina tankar går mycket och ofta till hans familj... och den tomhet som det är i deras hemtrevliga och mysiga hus nu.

20 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Beklagar....förstår din saknad.

En tanke till dig.....
Miamaria

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Varmaste kramar, jag beklagar sorgen...

Flisan.

Elzie sa...

Jobbiga stunder som kommer till oss emellanåt. Tänker på dig.
Kram Elzie

husnummer30 sa...

Jag beklagar verkligen din sorg. Förstår att det känns svårt när man mister någon som varit som en bror. Har samma relation till mina morbröder och det blir ett alldeles speciellt band. Men minnena finns alltid kvar och då kan aldrig någon försvinna från en helt.

Många kramar! //Jill.

Solsjö - Under en vind sa...

Förstår tomheten det ger!

Varmaste tankar och styrkekramar!

Maria sa...

Han verkar ha varit en "färgstark" person som du säkert har många fina minnen av, minnen som du kommer att ha kvar!
Kramar!!

Anonym sa...

Kram på dig. Det fina är att minnena av honom kan ingen ta ifrån dig.Livet är stundtals hårt,de stannar upp ibland och vi påminds om att det en dag tar slut.
Det gör ont och det blir aldrig riktigt som det varit.
Sköt om dig
trollmor

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ååå nej....så tråkigt.

Jobbigt när någon nära å kär rycks ifrån en.

TÄNKER PÅ DIG !

Världens alla kramar till dig å dina kära.
Kram PErnilla

Ljuva ro sa...

Jobbigt... beklagar sorgen. Hoppas ni och familjen mår bra och att ni får det stöd ni behöver. Kram

Taklyftet sa...

Beklagar sorgen. Det är så tråkigt när någon nära stående rycks bort alldeles för tidigt.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Beklagar sorgen min vän!!

varma kramar till er!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Anonym sa...

Beklagar sorgen vännen!
Massor av extra varma tankar och styrkekramar till dig o de dina!

A home far away sa...

Varmaste önskningar, jag beklagar sorgen.
Kram
Gunilla

Betonggården sa...

Lider med dig! Jag förlorade plötsligt min morbror i cancer för 2 år sedan och har svårt att förstå det, trots att vi vakade vid hans sida. Oavsett hur fort eller långsamt det går, så är man ändå aldrig förberedd.
Jag är helt övertygad om att han finns med er, liksom mycket tyder på att min morbror finns med oss.

Härliga minnen du bjuder oss på. Riktigt ser framför mig hur dryg du måste varit! :)

Tröstekramar!

Dubbelörn sa...

Beklagar så din sorg... Den är lika smärtsam även om man vet om sjukdomar o annat.

Varmaste kramen till dig idag

faster atta sa...

Jag beklagar din förlust, tavara på varandra i denna svåra tid!

stina sa...

Åh vad tråkigt! Beklagar sorgen . Kram Stina

Sånt är Livet sa...

Oj var ett tag sedan jag var här .och detta var ju inte roligt.Ja livet tar ut sina svängar,inte mycket vi kan göra åt det .Allt det bästa för dej ,ha det så gott du nu kan ha det /Kramar Lisbeth

Ann-Catrin sa...

Mina varmaste kramar till dig och din familh´j.. förstå ni måste ha det svårt nu""
Ann-catrin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hoppas att du har det bra...trots saknaden.
sorgen går ju lite upp å ner...tycker jag iallafall.ibland sörjer jag min morfar, ibland tänker jag bara glatt om han....tror att man inte fattar att man aldrig mer kommer att få träffa han där hemma....
TREVLIG HELG
~~*PUSS & KRAM*~~
Pernilla