fredag 25 april 2008

Jag har ingen bild att lägga in här i inlägget i dag...men jag ska berätta varför jag har varit ganska så osynlig den här veckan i cyberrymden.
I lördagsnatt blev vi väckta av telefonen som ringde... och vår ena dotter (som var ute på galej) talade om att sonen (som var ute i samma ärende) hade blivit slagen i huvudet av ett basebollträ och ambulansen har kört in honom till akuten!!!
- "Det är ingen fara mamma, jag har pratat med honom och han har stått på benen och inte kräkts heller så det är lugnt" rabblade gullvippan fram i luren när hon hörde min panik i rösten.
Det gick bra... det blev "bara" 7 stygn lodrätt i pannan, hjärnskakning och en stor bula i bakhuvudet, förutom ont i armar och händer efter hoppet från balkongen för att undkomma järnröret som hade träffat honom 2 ggr redan.
Dessutom blev han... under vilda protester... kvartvingad av en mycket bestämd och nära på hysterisk morsa för observation under natten... vet ej var han har fått denna tydliga ovilja mot att sova över på lasarett ifrån... ingen aaaniiing faktiskt, men äpplet faller inte så långt från trädet heter det ju...fniss... ;-)
Det har tagit några dagar att smälta händelsen, och jag har inte haft ro att sitta någon längre stund framför datorn... men som tur är så har jag en mamma som är lugn&fin i såna här sammanhang och har sett både det ena och det andra... och bara det är en trygghet i sig att veta att jag behöver bara lyfta luren så finns hon där om jag behöver henne!

Jag tackar så mycket för alla kommentarer om mitt nya favoritrum...fniss...och återkommer i helgen med bild på ytterligare ett nyförvärv in dit :-)
Jag kikar in till er under helgen lite pö om pö för att uppdatera mig om allt ni flitiga bloggare har hunnit med sen sist :-)

15 kommentarer:

Smycka dig sa...

usch vilken hemsk händelse..jag riktigt ryser. Folk e inte kloka idag slår vem som helst och hur som helst...
värst är nog att de inte slutar fast man ligger ned.

Han hade tur af...men vilket trauma det kan bli..svårt att lita på folk kanske?

Hoppas den skyldige åker fast.

Tack för titten, visst blir man sugen på porslin;D

Ha en riktigt go helg och rå om de dina och mys...

Gårdsromantik sa...

Det är inte klokt vad man får vara med om - törs man släppa sina barn på stan nå mer?

Tack och lov att det gick ganska bra!

Kram Maud

Radhusdrömmar sa...

Men oj! Hoppas att allt är bra med honom.
Vad läskigt det är med allt våld nu.
Verkar inte som att en del fattar att man kan göra någon ordentligt illa....

Hoppas att du får en bra helg!

Kram Johanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nej men fy så hemskt! jag tycker man hör så mycket om våld och annat elände, så man törs väl snart inte gå ut längre.
Vilken tur ändå, att det inte blev värre. Och vem skulle inte blivit hysterisk??? Järnrör!,var hittar de alla sådana tillhyggen?
Tur ändå att det gick förhållandevis bra...
kram
marie

husnummer30 sa...

Så bra att allt gått bra! Såklart man inte kan sitta still och blogga, när annat pockar på uppmärksamheten.

Ta väl hand om sonen och sköt om dig! //Jill.

Anonym sa...

Inte blir jag trött på dina kommentarer inte - har däremot inte varit i närheten av datorn på mer än en vecka.
Vilken vådlig händelse! Låter som om det är tur att han lever! Som om ni inte haft tillräckligt nu med begravning o allt!
Här väntar vi på diverse provsvar om svärdotterns cancer spritt sig eller ej. Hon fick operera bort ena äggstocken pga en jättecysta o i cystan fanns elakartade cancerceller. Hon är återhämtad efter operationen men fick då ett nytt slag i skallen med detta besked. Ska till Linköping för att ta prov på lymfan för att utesluta spridning. Har redan tagit cellprover på livmodertapp o hals o väntar på svar. Ska in på mammografi också snart. Vi får hoppas att cystan kapslade in det hela. Om o när det blir klartecken kommer de att "tillverka" ett syskon bums till Nora eftersom de är rädda att andra äggstocken också ska ryka.
Annars är det lugnt här. Ljuset är tillbaka, solen likaså o jag börjar bli piggare igen. Vintertid skulle jag behöva gå i ide...
Imorgon fyller karln år och vi ska ha en jättegrillfest med alla ungarna + familjer. Håll tummarna för fint väder!
Är hemma idag pga feber o halsont. Går inte att sitta o prata i telefon en hel dag då inte.
Ha en härlig helg!

MiaMaria sa...

Hej!

Men usch då detta låter inte alls bra...förstår att mamma varit orolig, det skulle jag också ha varit.
Hur tusan kan någon slå med basebollträ....vad är det för värld vi lever i tro. Tur att det gick bra.....

HA´det så gott!
Miamaria

Dubbelörn sa...

Vilken skräckupplevelse!! Både för dig o sonen... Det är nog sånt här man fasar allra mest för. Det där omotiverade övervåldet...


Varma kramar

IKT i min vardag sa...

Usch och fy så hemskt!! Stackars mammma och stackars son! Vart är samhället på väg, det är så fruktansvärt rått därute...

Kram

Ann-Catrin sa...

Oh Birgitta!
Blir ju alldeles bestört när jag läser... usch jag blir så illa berörd..och rädd.. tänk vad som kan hända!!

men vilken tur i oturen i allfall... det hade ju kunnat vara ÄNNU värre.

Förstår din oro... hoppas ni kan andas ut nu när han är bättre!!!


Styrkekramar till dig A-C

Solsjö - Under en vind sa...

Men usch då, förstår att din datorro inte infunnit sig efter detta! Tänk vad mycket som kan hända...tur att det gick så bra som det gjorde ändå....

Hoppas att du har en skön helg, kram!

Änglahem sa...

Fy då vilken otrevlig händelse!!! Järnrör..? folk är inte kloka nu för tiden alltså!! Men vilken tur att det inte blev värre med skadorna, kan ju bli så himla illa efter vad man läser om.....ska inte ungdomar kunna gå ut och roa sig nu förtiden utan att behöva kolla över axeln....?!! Usch jaa...jag blir så upprörd!!! Har en kompis som blev uttsatt för misshandel efter att ha visat vägen för killarna till hotellet de skulle....man blir såååå arg, hans öga höll på att gå förlorat, men efter många om, men och operationer så fixade det sig. Själsligt har det varit mycket värre.
Förstår att bloggen hamnar lite längre ner på viktiglistan för tillfället...ta väl hand om pojken och er själva!!

Ha en fin helg!!
Kram/Ulrika

Lallis sa...

Men Fy vad otäckt!
Tur i oturen att det inte blev värre ändå.
ha en fin helg, vännen.
Kram Lallis

Maria sa...

Men usch vilken otäck händelse! En mammas mardröm, tur att det gick ganska bra ändå. Sådant där kan ju sluta illa om man har otur...
Trevlig söndag önskar jag er!

Malin sa...

Såg för nån timme sen såret på din son och jag förstår att du tvingade kvar honom på lasarettet. Kan inte ens tänka in mig hur du mådde när du såg det. Usch!