söndag 6 april 2008

TACK...

för hjälpen med färgvalet!
Inte för att jag blev ett dugg mindre velig...fniss...
men jag går på det första tipset som dök upp :-)


Jag hade förberett allt inför helgens makeover...
trodde jag...
MEN DET FINNS INTE EN ENDA LITEN SKETEN PENSEL I HELA HUSET!!!!!!


Som tack till alla kommenterare ang färgvalet...
och som tröst för att jag inte kunde påbörja målningen i helgen
köpte jag en bukett med 10st rosor för 50:- på i ICA ;-)
Det är sällan jag hittar så fräscha rosor...
om det inte är i blomsteraffären förstås...
men då är dom betydligt dyrare,
så jag är jättenöjd med helgens fynd :-)
Jag önskar att jag kunde göra ett collage av dom här bilderna,
men jag vet inte hur man gör...


Gravören i familjen = svärfars sambo,
har graverat den här vasen med ett japanskt tema.
Den ska egentligen användas som ljuslykta,
men för det mesta hamnar det blommor i den istället för ljus!
Med rosstjälkar bakom den graverade bambun
blir det en häftig "illusion" av bambusnår...fniss...
om ni förstår hur jag menar ;-)

Ha det bra tills nästa gång vi "ses & hörs"...
och eftersom min räknare börjar närma sig den otroliga summan
40 000 besökare håller jag på att ordna ett litet firande här i bloggen :-D

25 kommentarer:

mittiminvillervalla sa...

Ojojoj! Jag smäller av! Vilka vackra rosor! Dom är ju helt sagolika helt enkelt!

40 000! Det må jag säga! Inte illa!
Gratulerar lite i förskott ifall jag råkar missa rätta tillfället!

Ha det fint!

Kram

Monika

Änglahem sa...

Alltid ska det vara något som förstör för en när energin finns...penslar tror jag Alltid finns hemma...pyts, så är de borta!

Men det var väldigt vackra rosor du tröstköpte!!

Ska bli så spännande att få föjla arbetet...när penslarna kommer vandrande!

Kramar
Ulrika

MiaMaria sa...

Men så vackra rosor....

Och grattis till ALLA besökarna!


HA´nu det så himla gott!
Miamaria

Wolf sa...

Yo Babe,

Det blev en "Ebro" duschstång etc. Men som vanligt passade den inte på vår blandare så idag var vi till Valbo, tror dy det fanns någon som passade...icke!

Vadå hallå har du fått varsel om uppsägning?? Eller rättare sagt riskerar du få det?? Ja aj du ser det kan inte vara något som kommer från den "där staden" som är bra...

Men vi köpte en anna blandare istället, den heter hos "M" Classic fast nu var det något konkurrerande märke Hayfa tror jag den hette. Fast den såg exakt likadan ut fast troligtvis några huuuuundralappar billigare.

Vad tänker du hitta på om du också blir varslad?

ha en bäst dag.

Kramar
Wolf

Elzie sa...

Vilka rosor! Ja, ibland kan man göra fynd även på ICA.
Hoppas du får en riktigt bra vecka vännen.
Kram Elzie

Goa sa...

Åh, du är för mysig..:)
Tack för ditt besök...du gör mig glad, alltid!...men det vet du ju..:)

Det kommer att bli jättefint med vit kommod!
SÅ komme rjag snart igen och firar dig...ROLIGT!!
Kram på dig och en underbar ny vecka!!
Kraaam........

husnummer30 sa...

Vad roligt med någon i ens närhet som kan gravera så fint!

Lycka till med målandet - när du kommer igång med det. Fram tills dess får du njuta av de fina rosorna!

Ha det fint! //Jill.

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Vilka vackra rosor du bjuder på...
Svårt med valet av färg på komoden, svart skulle va snyggt men som den är är ju också snyggt...svårt.
Ha en skön vecka
Kram Liselotte

Taklyftet sa...

Vackra rosor! Vad har du för kamera är på jakt efter en ny och letar tips.
Angående skåpet så kan det vara bar att ta ett steg tillbaka och låta saker och ting vara i stället för att förhasta sig. Ibland trillar allt på plats av sig själv efter ett tag.

Grattis i förskott till 40000 besökare!

Lallis sa...

Ojojoj vilka vackra rosor:)
Underbara!
Kram Lallis

Anonym sa...

Så vackert med alla rosor. Tänk att de passar så bra än vad man har dem till. Till fest ,bröllop,begravningar.
Blommor gör en glad i alla fall.
Kram ewa

Jessika sa...

Hej och tack för ditt besök!

Vad spännande och se vad du målar spegeln i för färg och komoden.

Rosorna var riktigt vackra, titta och njut.

Hälsningar JEssika I Gula Villan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka ljuvliga rosor!
Gillar även bambuträsket, tycker det är snyggt att se skaften...men helst innan vattnet grumlat till sig.
Kram
Marie

Mia sa...

Vilka mysiga blomster. Det är vardagslyx för mig att iaf en gång i veckan handla fräscha blommor. De ger så mycket energi till både mig och hemmet.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Så ljuvliga rosor.ja ibland kan dom verkligen överraskas på Ica med fina blommor.

Ska bli kul att se hur ditt färgval blir.

Fin vas!

kram Pernilla

Maria sa...

Hej!
Kanske hos er som hos oss...en man som inte rengör penslarna när han använt dem så att det bara finns halvhårda dåliga när man ska måla...?? =)
Ljuslyktan passar ju perfekt som vas!!

faster atta sa...

Men gumman, du glömde då det viktigaste när du skulle måla.. ti-hi... Bra att kunna trösta sig med några blickar på den vackra buketten! Det ka bli spännande att se möblerna i den nya färgen!

Magdalena sa...

Hallo... hyggelig her hos deg!Så vakker rosebukett!!;O)
Magny-

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hihi;) Känner igen det..o finns et någon så är den torkad!!!!!!!

vacker buket,,, o gratis i förskott till dina 40000 ,,minsann inte dåligt det!!!!

tack för fina ord hos mig!!!

Ha en skön vecka!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Piffa och Puffa sa...

Vackra rosor till en billig peng, det säger inte jag heller nej till. Fin blogg, ska kika runt lite till.
Kram Anette

Lilla Blanka sa...

Hej Birgitta!
Ja, visst är det typiskt när man väl skall sätta igång så är det nåt som saknas..känner igen det där..
Åh..rosorna är såå vackra..tycker ite det "behövs" nåt collage...bilderna på det här viset är minst lika vackert.
Grattis till 40.000 besök! (snart..ett par hundra kvar bara)
Kraaam
Mia

Annika sa...

Vilka fina rosor,
ska bli spännande och se vad du hittar på för att fira =)

Måla lugnt(när du hittat en pensel ;o) )

Kram Annika

Ljuva ro sa...

Underbara rosor, vad mer kan man säga.... Visst är det Kul med så många besök! Kramar

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha " inte en enda sketen pensel"... men då slapp du måla, så skulle jag ha sett det! Är inte så mycket för att måla men skönt och kul när det är gjort förstås... mycket vacker gravyr din styvsvärmor har gjort! Och såna fina rosor! Du har gjort ett vackert collage ändå, jag har heller inga trix med photoshop o dyl, vill man ha en "kopia" av collage kan man ju sätta i hop fyra små bilder så blir det som ett men detta var fantastiskt vackra bilder! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Helsike, nu såg jag kommoden och spegeln, så snygga, men ska du verkligen måla? Jag tyckte de såg fina ut som de är och bruna möbler i gammal originalfärg kommer snygande tillbaka... ; ) Mari.