onsdag 16 april 2008

Sängskåp/kommod

Det här skåpet, som kostade 200 :- , var i halvtaskigt skick när jag tittade närmare på det så det blev målning som gällde!



Nu ser det ut så här efter en hel del slit från älsklingens sida :-)

Jag har ju "bara" målat det och det är då en ren fröjd om man jämför med allt slit som det behövdes för att få till det som en tvättställskommod!

Det blev en MoraInxx-kran till det snygga tvättstället som vi hade turen att få till specialerbjudande (sista dagen) 1200:- :-)

Kranen vet jag inte vad den kostar ännu... eftersom vi jobbar på företaget som tillverkar kranar så är det avdrag på lön som gäller...fniss...kan bli dyrt om man inte håller i sig ordentligt ;-)





Det fanns ingen skiva på skåpet så det blev en tur till järnaffären och letande i högen av "stuvbitar" av laminatbänkskivor som finns där... och vi hittade en som passade till priset av 150:- :-)


Vi bytte till svarta porslinsknoppar... 39:-/st





En liten glimt av spegeln som blev svart ;-)

Jag kan inte visa mer just nu för det är inte klart med dom andra detaljerna ännu...

24 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men så fint - precis så där har jag tänkt att det skall se ut i vår havsvik när det är dags för toaletten!

Det vart superfint med vitt till toaletten! - Du är ju värsta divan som bara glider in i slutmomentet och stryker lite färg över härligheten;-)

Kul att du fick fynda den läckra kranen!

Tänk vad ett så där snyggt skåp skulle ha kostat nyproducerat!

Kram Maud

Dubbelörn sa...

Sitter här o blir helt lyrisk över detta!! VIll ha! Vill ha!!!

Vilken underbar idé o så gillar jag just det här, det gamla mixat med något riktigt modernt. Så himla läckert!!

Ska nog presentera detta för min kära man o se om vi inte ska lägga in detta till blivande projekt... *fniss*

En stor eloge till er båda!!

Kramar

MiaMaria sa...

Hej!

Detta bidde ju så himla supersnyggt gissa om man vil se mera?????????

HA´en sköner dag!
Miamaria

Änglahem sa...

Ååhhh..så fint det blir!!! Den där tapeten är ju sååå FIN!! vill haaa!
Inte för att jag vet vart nånstans jag skulle ha den, men det löser sig alltid....tror jag*hrm*

Kommoden blev ju jättebra och Billig!! jaa det klart kranen....avdrag på lönen..aj då kan bli dyrt det där*fniss* Nähä då...en droppe i havet när allt blir så vackert!! Vad var det som drog igång alltihopa, nytt toalock?som det var här va?....det blir ett snyggt men dyrt toalock!!!*fniss* men tänk så roligt det är!

Ha det gott!
Kramar/Ulrika

husnummer30 sa...

Snyggt! Blev jättebra att måla den vit.

Ha det gott! //Jill.

Useful Art sa...

Sådärja! Det blev ju supersnyggt!!

Sara

Stina sa...

Superfint...gillar tvättstället sååå mycket och det andra också såklart...SUPERFINT:-) Du skulle se mitt sunkiga badrum väntar på stambyte så det är ingen ide att lägga ut en massa pengar på det.

Kram Stina

A home far away sa...

Det blev verkligen super duper! Kommoden isig men även det fina handfatet!

Ha de gott väntar med spänning på piffning:_)

Gunilla

Radhusdrömmar sa...

Vad fint det blev!!!

Kram Johanna

Maria sa...

Jättefint!! Och inte sådär tråkigt standardaktigt som vårt Ikeaskåp kommer att bli.

Jag skulle behöva precis den där spegeln till vår toa eftersom jag inte hittat någon som passar ännu...

faster atta sa...

Jag saknar nästan ord.... Så fint det blev! Handfatet är underbart!!

stina sa...

Men vad snyggt det blev!!
Tänk vilken skillnad det blir med lite vit färg (och snygg kran å snyggt handfat!) Kram Stina

Anonym sa...

Det blir bara bättre o bättre för varje inlägg du gör. Antar att vi snart får se hela härligheten!

Du får gå på din magkänsla när det gäller jobbet. Känns din idé rätt så tuta o kör!

Är ledig i dagarna tre nu - jätteskönt! Ska bli fint väder här i helgen så det blir efterlängtat trädgårdsarbete. Kroppen längtar väl inte efter kompost- o gödselköror men det får den ta ;)
Ha en härlig helg! Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej!
Men åhhh det blev ju jättefint och vad duktiga ni är som klarar av att göra sånna där grejer själva, jätteproffsigt!
Kram & ha en jättefin helg!
Mia

My White Cottage sa...

Men himmel, så fint det blev!!! Nu blev jag verkligen peppad att göra något liknande inne i vårt badrum. Vi har idag bara ett vanligt handfat och det är dels fult, men sedan saknar vi också förvaring och gör man så som ni gjort får man ju det också! Dessutom är det annorlunda och urfint! Skivan var jag bergsäker på att det var en stenskiva... Otorligt bra gjord laminatskiva!

Önskar dig en härlig helg!
Många kramar Jenny

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Näe så avis jag blir nu då......så fint det blev.

Jag kikar in å lämnar en "ha en bra helg" hälsning !

Kramiz Pernilla

Elzie sa...

Gud vad snyggt. Du kan vara glad att ha gubben med dig på projekten. Här ska inte ändras nåt i badrummet inte (är ljustgrönt porslin så dte är så sexigt så!!).
Ha en skön kväll.
Kram Elzie

Beas sa...

Wow - vilket kanonfint bygge...så vacker den blev!!!

Marie sa...

Det blev verkligen supersnyggt! Gillar blandningen av gammalt och nytt! Ser fram emot flera bilder!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

linnea-maria sa...

Vilket häftigt tvättställ. Har liknande funderingar till våran toa. Det är ganska smart med förvaring under tvättstället också/linnea-maria

Annika sa...

Hej och tack för den snälla kommentaren inne hos mej.
Tvättställskommoden blev supersnygg, får man sova inne på toan om man kommer och hälsar på :oD

Trevlig helg, kram Annika

karrakolan sa...

Hej, jag hittade precis din sida. Ni har verkligen lyckats bra med fyndigheterna. Tänk att med massor av tid och fiffiga lösningar så kan man göra något så fint. Jag gillar verkligen stilen på ditt handfat med tillhörande skåp.
Just sådana piffigheter man hoppas på att komma på aldeles själv. Nu ska jag titta runt mer på sidan. Jag önskar dig en kreativ helg, med massor av inspiration.
Carola

Tjohalia sa...

Vilken mysig toalett ni har! Kram Sandra

Hemma hos Razzel sa...

Superfint med kombinationen av toppmodernt handfat och gammal kommod! Grattis!!!