lördag 19 april 2008

Färdigpiffat!!!

Numera när jag sitter inne på lilltoan så har jag inte tid att titta i tidningen (som jag har med mig in ibland) utan blicken sveper fram&tillbaka ... fram&tillbaka... fram&til...hrmhrm... över hela härligheten istället ;-)



En nyinköpt tvålkopp... fullständigt opraktisk, men så snygg!
Tvålen matchar inte så den får inte vara med på bild...fniss...



Ett loppisfynd som har fått behålla sin ursprungsfärg...
än så länge ;-)




För att bryta av mot det svart/vita
blev det lite ljusrosa detaljer...
ny badrumsmatta och handdukar tex.





Ny toasits... som inte alls är lika skön...fniss...som den gamla,
enl älsklingen,
så här blir det inga långsittningar inte... säger han iaf ;-)



Ett av förra sommarens auktionsfynd som har legat till sig...
och som oxå har fått behålla ursprungsfärgen!



För att täppa till hålet (som...fniss...var tomt )
satte jag i ett kort som hade rosa blommor :-)



Ett rosa doftljus (jordgubb&rabarber) blev pricken över i därinne!
Matchar färgmässigt OCH doftar gott... kan det bli bättre?!



Men vänta lite här nu va....
Sa jag verkligen att det var färdigpiffat?!
Inte sjutton är det färdigstylat inte...fniss... men blir vi någonsin färdiga med ett rum egentligen;-)
Tack för alla snälla och goa kommentarer!!!
Jag har varit väldigt dålig på att kika in till er andra bloggisar, men jag hoppas att tiden och orken kommer att räcka till lite mer här framöver!
P & K till er alla ute i cyberrymden och ha en skön fortsättning på denna härliga helg ;-)

34 kommentarer:

husnummer30 sa...

Vad fint det blev! Snyggt med det ljust rosa till det vita och svarta.

Ha det fint! //Jill.

Änglahem sa...

Men såååå fiiiint det blev!!!
Förstår att du kan sitta där inne länge och bara titta! Har nog sagt det innan men det tåls att sägas igen, Kommoden blev sååå snygg!!

Ha en skön söndag!
Kramar/Ulrika

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud sån läcker toalett! I Vitt, svart och rosa! Så snyggt dasslock!!! Och den vita kommoden, vilken fynd, blev ju jättebra! Mari.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå sååå söt toalett,,,där kan man ju sitta o mysa en stund!!!!!

Ha det så fint!!
Soliga lördags kramar Millan!!

Gårdsromantik sa...

men så snyggt - färgerna var perfekta tillsammans - du behåller väl hyllan svart!
Så där vill jag ha det på min toalett!

Kram Maud

Ann-Catrin sa...

Hallå där!!

blir alldels lycklig av dina vackra toa bilder.. vilken harmoni.. och de där färgerna ihop är bara sååå snygga!!

vad du kan piffa hörru..och visst nej klar blir man aldrig riktigt!!

Kram A-C

MiaMaria sa...

Hej!

Men så tjusigt ni har fått till det och så är ni klara.
Det är inte jag.....
Funderar och så på svart toasits, vi får se snyggt är det iallafall.

HA´det så gott denna söndag!
Miamaria

Solsjö - Under en vind sa...

Vad snyggt det blev!! Gillar verkligen dina svarta och rosa detaljer ihop med det vita!

Jag har också varit dålig på kommentarer sista tiden...har mest tillbringat dagarna utomhus....

Kram!

Maria sa...

Vackert!!

Och som sagt, den spegeln skulle jag behöva =)

A home far away sa...

Hej! SSK bilden är rätt nyligen ditsatt, hihi. Man måste ju visa vart hjärtat ligger.Det verkar som om du har en rejäl karl (tänker på att han hejar på SSK, förstås) lite komiskt min bror har bott i Borlänge sedan över 20 år, självklart SSK:are, kan inte vara lätt att bo i Dalarna...haha.

Må gott o kram
Gunilla

Husbilsresan sa...

Så himla snyggt!Många dekorativa detaljer...och kommoden blev ju bara så läcker!!!!!Love it!!!!
Ha det gott!
Kram/Gunn

Anonym sa...

Hej!
Det var längesedan jag kikade in hos dig ser att ni fixat fint i badrummet.Snygg tapet vilken är det?Är den från Sandbergs?Söta detaljer!!/Karin

stina sa...

Helt enkelt "skitsnyggt"
Rosa passar så bra till det svarta! Kram stina

Sånt är Livet sa...

helt otroligt fint det blev ,så man vill komma å provsitta,kan man skriva så ???? ha ha jädrigt bra blev det iaf .å vilka fynd ,hittar aldrig såna på mina rundor. /ha det gott Lisbeth

Elzie sa...

Åh vad fint det blev. Bra mycket bättre än tidigare du!!
Hoppas du har en bra måndag vännen.
Kram Elzie

My White Cottage sa...

Så himlans fint det blev!!! Gillar de rosa detaljerna, passar jättefint mot det svart/vita. Jag tycker du har hittat så fina grejer på loppisar, det gör det hela så personligt!

Hoppas solen skiner på dig också!
Kramar Jenny

Anonym sa...

Förstår att du inte vill ha en tidning framför näsan nu när det blev så fint på toan.
Kram ewa

spetsar och änglar sa...

Vilken fin toa!!Allting är så fint tillsammans.Det där har ni gjort bra!!!Med ett ord kan man sammanfatta det hela. SKITSNYGGT!!!!

ha en bra fortsättning på kvällen
Kram heléne

spetsar och änglar sa...

Glömde ju säga vilken härlig pärla nedan.En frisk fläkt må jag säga :D
Måste ju se mer på konståkning hihi.........................

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hihi, jag fnissade lite när jag läste om att du inte har tid att läsa i tidningen... :-) Det förstår jag faktiskt, det är ju jättemycket fint att se på!!! Du har verkligen fått det fint, spegeln och kommoden är ju bara toppen. Gillar verkligen att du satte in lite ljusrosa också, gilar den färgen jag.
Bra jobbat!!! :-)

Usch vad otäckt det lät med din son. Jag hoppas verkligen att det gått bra för honom, och att den där otäcka människan blir omhändertagen på ett eller annat sätt. Fy då, vissa borde inte få gå lösa ute.
Jag har absolut inget emot att du berättar sådant för mig, lyssnar mer än gärna ska du veta. Man ska ju ställa upp för sina vänner !!! :-)

Önskar dig en fortsatt fin kväll!
Kram Hanna

faster atta sa...

Så fint det blev! Härligt att använda ljuv rosa som kontrast färg... i like..!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, jädrar så snyggt det blev! Där har ni gjort ett fantastiskt fint jobb, mannen och du. Det blev verkligen fint med rosa till, kul med en liten färg också... Nu vill jag göra ordning vår lilltoa också... man blir så inspirerad av att blogga...
Kram
Marie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ååååååå så fint det blev!!!

Jordgubbsrabarber...doftar ljuvligt.Har några sånna ljus i min garderob...hihii..

Kramiz Pernilla

Annika sa...

Förstår att du inte behöver någon tidning, det blev supersnyggt :o)

Kram Annika

Malin sa...

Nu har jag sett hur du har i ditt hem. Vitt är verkligen jättefint!

Smycka dig sa...

fantastiskt vackert blev det jag förstår att man inte behöver läsa...man har ju fullt upp med att beundra inredningen suuuper fint;D

Spegeln är ju underbar vet ja!!

Ha det bäst
Kram
Lotta

Maria sa...

Hej Birgitta!
Hoppas att "darret" går över och att det inte är något allvarligt!
Vårkramar från norr!!

Mjuka sa...

Åh, så fint det är. Jag tycker du skall behålla ursprungsfärgen på de mörka hyllorna. Allt behöver inte vara vitt!! Kommer gärna igen
Köksbilden som du visar i marginalen är ju helt fantastisk. TÄnk om man hade ett sådant skåp!!
kramar Malin

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Impressora e Multifuncional, I hope you enjoy. The address is http://impressora-multifuncional.blogspot.com. A hug.

hemtrevnad marie sa...

Så himla vacker toa!!!!!
Åååååhhhh vad jag önskar mig en svart toasits...det fanns inga när vi skulle köpa så vi fick ta vitbetsade....
Hyllorna är såå läckra..vet du, den lilla vägghyllan du har , hade jag 2 st likadana i min affär, när de inte såldes, innan vi packade ihop för stängningen, så sa jag till min Gube att dom behåller jag lägg undan dom....sen hade han glömt det, och skickat dom på auktion...suck!!
De var gamla och slitna precis på rätt sätt!!! suck igen....så snyggt att ha den tråkiga dassrullen på!!
Kramis

n o r d i n g å r d e n sa...

KIkar in på din mysiga lilal toan igen" fniss, tvålen matchar inte så den får inte vara med på bild.." ja vilka handikapp vi har egentligen vi i denna världen: )

Jo ang din kommentar om den andra bloggen så var det nog just det som var hennes syfte, att INTE vara unik,antingen glida på mitt namn el än värre, det jag befarar, att det var ngn som uppenbart mår dåligt och ville sabotera... Mari.

Useful Art sa...

Oj vad fint det blev! Precis som jag tycker om, vi har ju vitt, grått och ljusrosa i vårat badrum :)

Trevlig helg!
Sara

hemtrevnad marie sa...

Jojomen den ljusstaken står framme jämt!!!
Flyttar runt på den för jämnan.....
Du ser den på bordet i mitt förra inlägg om dukarna!!!
Kramis

Elzie sa...

Ha, ha, ha, ha!!!! Ljuvliga uppenbarelse. Ja, du gav mig verkligen dagens goda skratt. Mig veterligen så är jag varken ljuvlig eller någon uppenbarelse, men men.
Hoppas du får en bra helg i alla fall. Själv ska jag jobba!
Kram Elzie