söndag 9 december 2007

Vacker ljuskrona

I dag har vi varit på min brorsdotters dop,
och i det kapellet som dopet förättades
finns den vackraste ljuskronan jag har sett!





OK... alla kanske inte håller med mig om att

vacker är det ordet jag ska använda...

men för mig är det exakt det ordet som passar!

Klicka på bilden så den blir större...

så får ni se om inte jag har rätt ;-)




Ha en bra vecka och stressa inte alltför mycket!!!

Massor med kramar till er från mig,

och på återseende en annan dag :-)

33 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Annorlunda och VACKER!!! Runt och leta efter julkorten nu kära du, fniss! Kram!

faster atta sa...

Ja, den är vacker! Skulle kanske inte passa i alla hem, men där i kyrkan gör den sej !

kram

Karin Krut sa...

Den är väldigt vacker :) Där gifte sig min Mamma och Pappa :) Ett vackert litet kapell
Ha en skön kväll
Kram,Karin

WhiteVintageDreams sa...

Jag är svag för takkronor, så jag tycker att den var urfin :)!!!
Hoppas att ni haft en mysig andra advent!
Kramar

Anonym sa...

Försöker igen ..
Hej i decembermörkret. Så fin ljuskrona och det underligaste är att den liknar en som min Morfar tillverkade i kopparplåt för 100 år sedan.Det fanns nämligen en liknande i källaren hos min Mor när vi röjde där och den förpassade vi till "tippen". A´jöss med den tyvärr , annars hade den kommmit i paket till dej så du kunnat lagt dina flitiga fingrar på den och fått den i samma fina skick som den på din bild.Njut av den sena söndagsfriden och må så bra. Imorgon är det måndag ! Vi ska på dop 30/12 men en så fin ljuskrona har de inte i denna kyrka .Kram

Ann-Catrin sa...

Jag kan hålla med om att den var väldigt vacker..pryder sin plats.
Härligt att gå på dop...
Kram på dig!!

.:Klara:. sa...

Dop är alltid roligt att gå på och en sådan vacker miljö gör det inte sämre. Mycket vacker krona!

Men vad sjutton - har ni inte hört talas om diskmaskin hos er?! Okej då, lovar att diska om du håller mig med handskar...

För lite fritid kan också stressa. Jobbet stressar mig inte, det lunkar på som vanligt. Ska försöka få två dagar per månad extraledigt. Så håll tummarna!
Idag mår jag lite bättre. I morgon SKA det bli julbord så det så. Är jag inte helt hundra på tisdag får jag väl ringa farbror doktorn igen.

Ha det allra bäst! Kram!

Kamomilla sa...

Jo du, du har rätt den är underbar. Just en sån "vill ha" grej!...

Lilla Blanka sa...

Ja den �r verkligen vacker!
Kram o ha en bra kv�ll!
Mia

Maria sa...

Håller med! Mycket vacker och helt i min smak! Annars brukar dte ofta vara för guldigt i kyrkor...

Goa sa...

Ja, den är verkligen super vacker...först trodde jag att den var din...men sen förstod jag ju..:)
Och så glad jag är att julefriden har infunnit sig...och fint blev det i ditt fönster!
Ha en mysig måndag du rara!!
Mina kramar och varma tankar är dina!!

Tingeltangel sa...

Jo visst är den vacker. Annorlunda men vacker. Vad fint att gå på dop i advent, det måste ha varit extra stämningsfullt.

Elzie sa...

Jo, den är jättevacker. Finns myckt fint i våra kyrkor.
Ha en bra måndag.
Kram Elzie

Lallis sa...

Jo, jag tycker att den är vacker:)
Ha en fin dag.
Kram Lallis

Elzie sa...

PS! Du blev faktiskt tvåa i min tävling. Vill du vara med och tävla???
/Elzie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Oj... den var mycket vacker tycker i allafall jag.
Så mysigt med barndop.
Kram Pernilla

Handplockat sa...

hel fin verkligen
verkligen underbar
ha en bra måndag

linnea-maria sa...

Hejsan
Vacker var precis det rätta ordet! /linnea-maria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Klart den är vacker! Mycket annorlunda ljuskrona och den kanske är gammal också?
Kram
Marie

"M" sa...

Vacker är rätta ordet...tänk om man hade en sån...kram

Birgittas minnen sa...

Ja, visst är den vacker. Kram och ha det gott.

Wickans värld sa...

Ja, den är väldigt vacker!!

Nygammalt sa...

Du, den är fantastisk!

(Det gäller att vara förberedd, i norrland kan det vara kallt!)

Kram.

H ennA sa...

Håller med om att den är vacker...Och så fint du har det hemma :-)

Ha det så mysigt!

Ljuva ro sa...

Visst är den vacker, det skulle jag kalla den med!

Sånt är Livet sa...

hej ,jag håller med kanonfin,kanske vi alla kunde göra en insats påverka någon så den kommer i ny produktion.jag skulle virat lite rött runt den nu till jul.e ju svag för det nu i dessa tider.Ha en go vecka /Kram Lisbeth

Annika sa...

Jag tycker att den var charmig och kapellet likaså,

Ha en go vecka du med, kram Annika

Marie sa...

Mysigt med dop och ljuskronan var verkligen vacker!

Ha det bra!
Kram Marie

Vårt lilla hem sa...

Vacker var väl en väldans bra beskrivning!! Den ser ut till ha mycket fina detaljer, är det vågskålar mellan ljusen tro?
Skulle gärna ha en sånhär, fast i lite mindre modell kanske :)

Kram! Jenny

Änglahem sa...

Ja, det var ingen dålig ljuskrona. Tänk vad duktiga de var förr i tiden med att göra vackra saker för hand, inte som dagens maskintillverkade precis. Allting blev ju unikt!

Barndop låter mysigt! Var ett tag sen vi var på dop och det lär drööööja lääänge innan nästa.

Ha det så gott!
Kram Ulrika

n o r d i n g å r d e n sa...

Väldigt vacker krona!!! Undrar vilket kapell det var... Ha en fortsatt bra vecka! Mari.

Elzie sa...

Känns som om någon behöver en stor kram till tröst idag!!
Ha en bra tisdag.
Kram Elzie

Jessan sa...

vacker är ordet!