lördag 22 december 2007

Halvfärdig... men inte panikslagen!

Nu är övervåningen städad och gran nr1,
som står i TV-rummet, är klädd av dotter nr2...
fniss...jag tror att hon har tagit ALLT glitter
som finns i det här huset och klätt SIN gran med ;-)
Julklapparna ligger så bra så under granen och retas med
oss som bara dom kan...


Egentligen var planen den att hela huset skulle vara både städat och pyntat i torsdags... men eftersom jag har varit förkyld i över 1 vecka så sprack den TOTALT!!!
I går var jag och mamsen HELA DAGEN i Falun och handlade både julklappar och annat smått och gott... men INTE EN ENDA JULSAK... fastän det var halva priset på sånt i dom flesta butikerna.
Jaha, tänkte jag i går kväll, då blir det till att städa och göra klart i dag då... men vad gör jag istället?!
Åker runt till pappa, bror, mamma, en annan bror bara för att önska GOD JUL...och fika...fniss...det har tagit HELA DAGEN!
Men nu har vi ätit taco (för att få bort lite av allt det söta i munnen) och så har jag städat klart övervåningen och toaletterna :-)
Nu är det BARA RESTEN KVAR!!!
Men jag har INGEN PANIK INTE!!!
Äsch... det jag inte har hunnit idag får jag väl göra i morgon då ;-)
Fridens på er cyberkompisar och på återseende en annan dag...

17 kommentarer:

Radhusdrömmar sa...

Jättefin gran! Det ska vara mycket glitter tycker jag. Själv ska jag klä granen imorgon, brukar alltid göra det kvällen innan julafton.

Ha en God Jul!!!
Kram Jo

Sånt är Livet sa...

här har lagts in sill,städats ,å handlats de sista julklapparna,och så skall granen in i morgon ,tänkte inte ha nån ,men så drog dottern "en sista innan hon flyttar hemifrån gran",ja ja ja vi har väl gran då ha ha.
Allt det bästa för dej och en riktigt god Jul/ Jul kramar /Lisbeth

Elaine sa...

Hoppas du känner dig bättre från förkylningen nu. Här har döttrarna varit sjuka och förkylda hela veckan också, men nu är det ljus tunneln. Vi håller tummarna för att vi andra klarar oss......

Vill passa på att önska dig en riktigt god jul med massa mys och glädje.
klem!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Lugn...det blir jul ändå...eller hur...*LER*
Granen är jättefin!
GOD JUL MED MYCKE MYS Å GLÄDJE FRÅN DIN VÄN PERNILLA
Kram

Lotta sa...

Äsch, det blir jul även om det inte är städat i varje vrå. Njut av julefriden!

Önskar dig en riktigt härlig jul med de du älskar!

Julkramar från
Lotta

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
MiaMaria sa...

Vacker gran!

Önskar dig en härlig JUL!
Miamaria

Skatan sa...

Hej! Jag önskar dig en riktigt god jul!

Kram : )

Karin i Villa Grå sa...

Vilken skön inställning du har! Helt rätt, det man inte hinner göra idag får man göra en annan dag då :-)

Jag hoppas att du får en underbar jul med massor av mys och lugn!

Många kramar, Karin

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken julkänsla det var över din gran och den bilden! En riktigt GOD JUL önsakr jag dig! Mari.

Ann-Catrin sa...

Ta det nu lugnt...ingen ser dammtussarna..det blir mörkt så fort.
Hoppas förkylningen blir bättre nu.'Stor kram o god jul A-C

Nygammalt sa...

He he...inte lätt att hinna med, speciellt inte om man inte känner sig så kry.

Men vet du vad? Släck ner lyset och ha endast levande ljus och mindre lampor tända så slipper du se dammet... ;)

Önskar dig en härlig jul!
Kramar till dig!

Marie sa...

Önskar dig en riktigt härlig jul!
Kram Marie

Magdalena Martin sa...

Önskar dig och din familj en riktigt God Jul och trevliga helger!
Kramar
Magdalena :)

Lallis sa...

God Jul, goa du!
Hoppas att din/er julhelg blir fin och harmonisk och full av gemenskap och glada stunder.
Kram Lallis

My White Cottage sa...

Önskar dig och din familj en riktigt härlig jul med massor mys!

Julkramar Jenny

Lilla Blanka sa...

Ville passa på och titta in och önska God Jul vännen!!!
Kram
Mia