tisdag 18 december 2007

Önskeklappen...fniss... ;-)

I söndags åkte vi till Borlänge för att handla i en av Dalarnas större butiksgallerior... nämligen KUPOLEN!



Det är ju några mil att åka så det gäller att vara laddad med energi och lust när man tar sig en heldag för att handla där.
Jag har varit förkyld sen i måndags förra veckan och har inte världens största ork just nu... och definitivt inte i söndags om jag ska vara ärlig... och det ska man ju.
Så det bidde inget handlat av mig, men dottern och älsklingen inhandlade några "nödvändiga" saker som tur var :-)




Älsklingen gick före in på Lagerhaus... och när vi andra väl kom in dit så hade han hittat ÖNSKEKLAPPEN!!!



...SKRATT... Vad kan man säga en sådan gång?!
INGENTING kunde jag säga...
bara sucka och titta medlidsamt på honom och med avsky i blicken
FJÄRRKONTROLLEN modell STÖRRE!!!
Han gjorde ett tappert försök där med övertalning, men jag tror att han hörde själv hur dumt argumentet var så han la snällt ner den igen...
och jag hade inte behövt yttra ett endast ord för att göra honom både ledsen och besviken...fniss...
Argumentet?
Jaa, han påstod att det var mycket bättre med den där som kunde ersätta ALLA andra dosor som hör till livets "nödvändighet"... läs TV-tittandet... och vaddå STOR... den tar väl inte mer plats än ALLA dom andra tillsammans?!
Nä, visserligen inte, men hur SNYGG och ESTETISKT TILLTALANDE är den då?!
Vi har köpt soffbord till båda vardagsrummen med hylla under för att dosorna ska ligga där och inte synas alltför mycket, men dom ligger ALLTID ovanpå iaf... så därför min älskling blir det INGEN ny fjärrkontroll i år heller ;-)

10 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Härligt att vara först..jag brukar aldrig lyckas med det!!
Det var en STOOOR mackapär..trodde först det var en miniräknare när jag bar såg bilden. Tänk att det alltid är sånt som de faller för...stöörre--bättre!!!herregud det ska ju vara snyggt oxå..fast jag tror i ärlighetens namn att jag aldrig sett en snygg kontroll.
Jag har svårt att hålla ordning på vilken kontroll som ska vara till de olika sakerna..tvn, digtal..boxern..pust!!
Hoppas du nu får bli frisk...inget roligt att dra på förkylningae som vägrar ge med sig!
Stor kram A-C

Elzie sa...

Ha, ha! Ja, vad säger man? Är det typiskt karlar eller?

Och vad duktig du är som fixade till det. Annars hade t o m JAG kunnat hjälpa dig, för det har jag lärt mig nu. Inte dåligt dö!!

Hoppas du har en bra tisdag.
Kram Elzie

Mallan sa...

God jul och tack för alla fina kommentarer och alla inspiration du gett mig!
Kram Malena

Lallis sa...

Haha... Den där fjärrisen var minsann inte att leka med alls den:)
Gigantisk!
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Solsjö - Under en vind sa...

Jösses, den var ju gigantisk! Har aldrig sett en så stor...tur att han la den utan att diskutera....*ler*....Kram!

Änglahem sa...

Skönt att du mår liiite bättre.
Jobbigt med förkylningar som klänger sig fast...

Jaa, vad säger man?! Karlar och deras mackapärer alltså...! Har också en karl som tycker att TV är bland det viktigaste i livet, speciellt om det är sport.... (suck)

Må så gott nu och krya på dig ordentligt så du är pigg när tomten kommer...!

Kramisar, Ulrika

Marie sa...

Det var den största fjärrkontroll jag sett, haha! Tur att du lyckades avstyra inköpet! Hur tänker karlar egentligen!!!!!!

Hoppas du kryar på dig snart!
Kram Marie

Dubbelörn sa...

*asg* Skrattar högt här... Du skriver så roligt!!!

Vad är det med karlar o fjärrkontroller??!!

Och jag är helt enig med dig Nej till den fjärrkontrollen! *gapskrattar*

Kramar

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hahaha...jag dööööör...hihihi
Ja du den var inte dåligt...stor.
Tänk att ha den kontrollen liggandes på bordet...hihi..
Min gubbe brukar alltid köra med att vi kan ju måla den vit...om det är något som inte faller frun i smaken...hihi.
Kram Pernilla

.:Klara:. sa...

Himmel o pannkaka! Det var ingen liten pryttel till fjärris! Förstår att dina blickar hade kunnat mörda ;)

Hoppas du har kryat på dig nu så du slipper vara hängig under julhelgen.

Grattis till utmärkelsen! Den är du verkligen värd!

Å så ligger det en utmaning till dig på min blogg...

Kramar!