söndag 23 december 2007

FÄÄÄRDIG!!!

Nu äntligen är vi julfärdiga hemma hos oss oxå :-D
Gran nr2, som står nere i vardagsrummet har inte fått så mycket glitter på sig som nr1...fniss...det tog ju slut efter att dottern hade klätt den... och inte räckte ljusen till heller tyckte jag, så vi snurrade runt en vanlig ljusslinga i den oxå...vet inte om det syns, men in real life så är den så "tjusig" så;-)

Det här är min skamhörna nere i hallen...
fönsterfordren har inte kommit upp ännu efter 2 ÅR...
men den har iaf fått bli blickfånget när man kommer in genom stora entrén.
OJ, vad det lät stort, men det är inte så märkvärdigt,
det är bara det att det är dubbeldörrar där.


Den här tomten är från första halvan av 70-talet
och vi har fått mogna på oss tillsammans genom åren ;-)
Jag tycker inte att han är speciellt vacker,
men han gör mig barndomssentimental
och alldeles varm i hjärtat när jag tänker på
hur det var på jularna när jag växte upp...
och även vemodig...
för min lillebror, morfar och mormor
fattas oss numera.

Massor med varma julkramar till er allihopa!!!

46 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

En sån vacker gran och julmys!!! En riktigt GOD JUL önskar jag dig och tackar för din julhälsning!! Ha en skön helg med mycket mat och klappar! Mari.

Hem & Harmoni Marie sa...

Fin gran och söt tomte! Önskar dig en härlig jul! Kram Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vill önska dig en riktigt God Jul!
Kram
Marie

Karin Krut sa...

Det låter spännande ;) med din hemliga bror.
Jag är så glad att vara här äntligen och man blir så glad av det underbara vädret och ljuset :)
Hoppas du får en jättegod och mysig jul! Vi kanske ses på julottan i Åsen ;) om jag orkar gå upp.
Kram Karin

Lilla Blanka sa...

Wow vilket praktexemplar till gran!
Så julfint du har gjort, ser såå mysigt ut!
Kram
Mia

Annika sa...

Det är perfekt att ha sina älsklingar att skylla på när granen inte faller alla i smaken =)

Ha en riktigt skön och god jul, kram Annika

Nygammalt sa...

Vilka granar ni har. Blev ju perfekt med slingan.

Nu under julen får vi passa på att tänka på de som fattas oss. Imorgon blir det bl.a besök på graven, det gör vi alltid på julafton.

God Jul!
Kram.

Min Skattkammare sa...

Härlig julstämning hos alla.....här också!
Önskar dig en mysig jul!
Kram Kicki

Kajsa sa...

Såå fin julgran! Och vad härligt med dubbeldörrar att kliva in igenom och få se härligheten.
Vill bara önska dig en riktigt
GOD JUL och hoppas att du får en skön och fridfull helg.
Kramar
Kajsa

Goa sa...

En underbar julgran i ditt vackra hem!!

God Jul önskar jag dig och din familj...med massor av värme och mys!
Mina varmaste julkramar

Linda sa...

GOD JUL och en önskan om en mycket god fortsättning!

kram Linda

Vårt lilla hem sa...

Jag ville titta in och önska en fin och mysig fortsättning på julen
till rara dig!!

Kram! Jenny

Solsjö - Under en vind sa...

Så mysigt hemma hos dig!! Hoppas att du hade en skön afton! God fortsättning! Kram!

Elzie sa...

Vad det ser fint ut. Hoppas ni har en riktigt bra jul.
Kram från Brynäsarn

Mitt hem är min borg sa...

Å, vad juligt och fint.. Granen ser kanon ut..
Tomten e så söt.. Eller det e nog fel ord.. Charmig e bättre.. =)
God fortsättning..
Kram på dig!!

Anonym sa...

Önskar God fortsättning på Julen !
Vilken fin gran nr 1 är !Vi har för första gången firat jul utan gran !! Aldrig mer detta ! även om den måste slängas ut dagen efter. Det är verkligen tomt utan grandoft och glitter. Tack för att man kan titta på era 2 granar och tack för att man fick vara med på ett hörn häromdagen. Din tomte är verkligen mycket sentimental i sin blick. Behåll honom .
Julkramar UiS

Lallis sa...

God fortsättning önskar jag dig och hoppas att din jul varit fin.
Kram Lallis

Husbilsresan sa...

Kikar in för att önska dej en god fortsättning på julen.Mysiga bilder du visar...vacker gran har du också.Och den lilla nostalgitomten var häftig.
Kra på dej!

Sallys hus sa...

Bara lilla jag som önskar god fortsättning!

Vilka fina granar ni har...och jag fnissar och myser när jag konstaterar att vi alltså inte är de enda som väntat på att lister mm ska sätta dit sig....konstigt att de aldrig gör det..

Kram Katarina

Skatan sa...

Tack för din julhälsning brevledes. Det krånglade när jag skulle mejla tillbaka så du får mitt "hej" den här vägen. Hoppas allt är bra med dig!

Kram.

Lime sa...

En riktigt god fortsättning på julen!

Marie sa...

Hoppas eran jul har varit riktigt härlig!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Marie

Maria sa...

Vad fin den blev! Hoppas ni hade en mysig julafton med mycket mys.

.:Klara:. sa...

Så var julhelgen över... allt detta stök för några få dagar... men oj så mysigt!

Igår låg vi o pillade navelludd hela dagen, tittade TV, jag stickade klart min kofta, vi fixade mat när andan föll på o satte i oss en ansenlig mängd chokladpraliner och clementiner... o bara hade det gott!

Kikade in för att önska dig o de dina ett gott slut 2007 och ett riktigt gott nytt 2008!
Raketkram!

Orr Anna sa...

Vilken mysig gran! God fortsättning! Kram Anna

Anonym sa...

Hoppas att din jul har varit skön och att tomten var snäll!
kram ylva

Blommiga Karin sa...

Jaha nu är då julen över.
Har ätit mer än vad jag behöver.
Många ljus har brunnit ut.
Dessutom önskar dig ett gott slut!
Kram Karin

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att du har haft en skön helg!!! Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!! Kram!

Elzie sa...

Ja du! Fredagen den 28:e var ingen bra dag för någon av oss. Men, vi får hoppas på nya tag framöver.
Ha en fortsatt skön helg.
Kram Elzie

Ljuva ro sa...

Vilken fin julskylt du visar på bilden på sidan! God fortsättning!

spetsar och änglar sa...

Vilken vacker gran!Hoppas att ni hade en trevlig julhelg.Ha en härlig Lördagskväll/Heléne

faster atta sa...

Vill önska dej ett underbart nytt år!

Lotta sa...

Kikar in och önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Varma nyårskramar
Lotta

Sånt är Livet sa...

Ha ha ja du kom in vid 18 tiden,el strax innan så tar vi en drink först,en typisk Göteborgs modell,nåt man kan ta mellan "denlilla rackaren före maten"och förätten och vid oväntade besök.DÅ TAR man en "Landalacocktail med grönsakssuprise" = ett större snapsglas ,kylskåpskall Absolut vodka en tunn skiva falukorv(ju tunnare dessto finare folk) vänd skivan i hackad gräslök skåra den å sätt på glasets kant.
Så du lagar aldrig mat? men du kan väl underhålla mej medans jag står vid spisen?? ha ha /ha ett gott slut och ett Gott Nytt År /Kram Lisbeth

Orr Anna sa...

Vill passa på att önska dig ett gott nytt år!

Kram Anna

Mallan sa...

Gott Nytt År!

Kramar Malena

Elzie sa...

Kan tyvärr inte säga om det var magsjuka som spökade här också!! Jag tycker det är tråkigt att du inte mår bra. Hoppas du piggnar på dig så att du orkar skriva här igen. Saknar dig!
Dessutom vill jag önska dig och din familj ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
Stora kramen från Elzie

Ann-Catrin sa...

bara jag som kikar in..tack för värmande kommentar inne hos mig.. jag vill önska dig gott nytt år till dig och de dina.
stooor kram A-c

Anonym sa...

Jamen serru American Idol följer vi alltid karln o jag. En såpa man kan missa avsnitt på utan att egentligen missa något - det är min melodi.

Å det ska bli bröllop i Nicolinas Boning! Så roligt! Lär dröja innan någon av våra ungar tar steget känns det som...
Igår flyttade vi dotter med sambo till Växjö. Känns som om vi inte gjort annat än flyttat dottern de senaste tre åren... pust, börjar bli för gammal för att leka flyttkarl!

Lycka till med valskursen! Du har ingen som kan filma det hela? ;)
Nyårskramar!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!
Kram
Marie

Marie sa...

Gott Nytt År!
Kram Marie

Jessan sa...

hoppas allt varit bra över julen! så fin gran! Önskar dej med familj ett riktigt gott nytt år!! Kramar / Jessan

Annika sa...

Tittar förbi och önskar er ett gott nytt år, kram Annika

Nygammalt sa...

Halloj!
Tänkte passa på och önska dig en härlig nyårsafton (kom ihåg, festa inte på glögg!) *fniss*, och ett Gott Nytt År!
Kram.

Maria sa...

HEj Birgitta!
så härligt julfint ni har det i huset!
Synd att man snart ska ta bort det igen (men när man gör det brukar det förstås kännas ganska skönt...)

Lallis sa...

Gott Nytt År från mig till dig!
Kram Lallis