onsdag 5 december 2007

Färdigmålat...tror jag iaf ;-)

TUSEN TACK för alla otroligt positiva kommentarer om vårat nya kök!
Efter allt slit känns det kul att det är fler än vi som tycker att det blev bra :-)
Synd att ni inte har möjlighet att komma och fika med mig innan jag åker till jobbet strax ;-)
Det händer ofta att jag bara sitter ner vid bordet, tittar runt och bara njuter av att det är FÄRDIGT...
Jag är dålig på att kommentera den här veckan oxå, men mellan varven så försöker jag in och kika på era bloggar för att se vad ni håller på med...
Nu på förmiddagen har jag målat årets sista penseldrag, så förhoppningsvis kan jag stressa ner och börja känna att det är OK att bara vara och även blogga runt lite mer ;-)



Den här fina egentillverkade kransen kom min yngsta dotter
hem med igår kväll efter att hon och hennes mormor
hade varit på kurs :-)
Ljuslyktorna är från 70-talet och köpta på loppis
och är mina absoluta favoriter pga enkelheten och
att dom lyser så vackert, vilket tyvärr inte syns på bilden...



Jag har fått en del kommentarer om min adventsstake...
Det är en "sockerkaksform" som jag köpte på Honning&Flora
i höstas som annars hänger på väggen när det inte är adventssäsong.
Jag tror inte att det går att baka i den...
utan den ska nog bara se gammal och sliten ut ;-)

Älsklingen har fått nya gröna grytlappar av sin kära svärmor...dvs min mamma... så ni kan väl låtsas om att ni inte ser dom nötta och gamla som hänger där på bilden ;-)

Anledningen att han har fått nya är pga att jag inte lagar mat... så det är ingen ide´att jag får några nya redskap i det här huset inte... men jag är en jäkel på att klippa ur recept och köpa kokböcker som älsklingen knappt slänger ett öga på... och sen lagar han det han vill istället...suck... och jag som verkligen anstränger mig så för att vi ska hjälpas åt i köket...fnis...

Jag hade i min fantasi sett framför mig hur vackert pyntad den skulle bli med kanelstänger och stjärnanis mm...

Men den är ju alldeles för liten för det, så det fick bli ståltråd med pärlor på som piff istället...





Nu är det bara 10 arbetskvällar kvar tills julledigheten...

det ska bli sååå skönt och mysigt att vara hemma

på kvällarna med familjen i 2 hela veckor :-)

26 kommentarer:

Elzie sa...

Låter inget vidare att bara jobba kvällar. Har själv gjort det och jag tröttnade efter ett tag. Alla kvällar skulle man iväg. Med "alla" menar jag viktiga såsom julafton och nyårsafton. De låg på mitt schema allihop. Hur kul är det?
Vilken fin krans din dotter gjort. Jag kanske ska gå på en sån där kväll nu nästa vecka, men har inte hört nåt än så vi får se om det blir nåt.
Hoppas du har det bra, trots att laget tog en poäng (och gick över kvarlstrecket!!!) igår *s*.
Kram Elzie

Maria sa...

Men hur fäster du ljusen i den formen så att de inte välter...

faster atta sa...

Underbar ljusstake du gjort av kakformen!

kram

Tingeltangel sa...

Men åh och oj och kära nån så fint ni gjort i köket. Ursnyggt. Vad duktig dotter du har, kransen är ju underbar. Duktig du är också förresten för din adventsljusstake i kakformen är lika underbar. Själv hittade jag vår adventssljusstake förrän första advent redan var över.

Tingeltangel sa...

Hittade jag inte - menade jag.

Marie sa...

Kakformen passar ju perfekt som adventsljusstake, jättefint! Vilken fin krans din dotter gjort!

Kram Marie

Lallis sa...

Ja, det är skönt med lite ledighet och speciellt i sådana här myspys-tider:)
Kram Lallis

Elzie sa...

Jo, jag erkännre att dom är duktiga. Ligger ju många poäng före också!! Vi får väl se när det hela är slutspelat (vilket ju tar en stund!!) hur det ligger till.
Hoppas du har en bra torsdag.
Kram Elzie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Vad skönt för dig med lite ledighet...det är du värd efter allt slit med köket...hihi...och alla penseldrag...är du säker på att det inte är något mer som ska målas om...hihi.
köket blev verkligen jättemysigt.kakformen är bara såå läcker.
Kram Pernilla

Maria sa...

Vad skönt med lite ledighet, det har vi oxå tagit nu runt julen. Inget mer målande förrän det nya året är här!

Handplockat sa...

kalas mkt snyggt i inlägget

mums
ha en go torsdag

Solsjö - Under en vind sa...

Formen för adventsljusstaken är jättefin!!!! Mannen lagar all mat?? Så skulle jag vilja ha det...vardagsmat är så trist, men helgmaten är lite roligare......
Må gott, kram!

"M" sa...

Vilken fin krans de gjort...och kakformen blev ju jättefin med ljus i...

My White Cottage sa...

Jättefin krans! Det är även din adventsljusstake, verkligen en bra idé att använda formen!!!

Köket är såååå fint!

Kramar Jenny

Änglahem sa...

Vad roligt att du hittade till min lilla blogg, Tack för besöket, hoppas att du kommer åter.

Du fick en fråga här ovanför om hur du har ´satt´fast ljusen, de är jag också nyfiken på.

Baaaraa...10 arbetskvällar kvar...
låter saftigt i mina öron. Då är du ju verkligen förtjänt av 2 veckors ledighet, fast en månad hade väl varit mer rättvist..

Ha det bra

Kram Ulrika

Karin i Villa Grå sa...

Ha ha, min man har ALLTID dragit blickarna till sig i sådana kvarter! Passerar vi en man med spetshandskar och handväska kan du vara säker på att han följer just min karl med blicken :-)) Jag vet inte varför och tro mig, jag har haft många år på mig att detaljstudera honom!

Ha en trevlig kväll!

Karin

Skatan sa...

Din form är så häftig! Det blir snygga kontraster. Trevlig kväll, eller snart, sov gott : )

Annika sa...

Vilken fin krans din dotter hade gjort, nu kliar det i fingrarna på mej med =)
Så duktig du är som anstränger sig så, det är inte alla män som har en sådan kärleksfull hustru =)

Ha en fortsatt bra kväll, kram

Ljuva ro sa...

Men du va bra köket blev! Roligt! och den där ljusstaken var verkligen vacker, julstämning!

Min Skattkammare sa...

Åhh...jag förstår att du är stolt och lycklig över ert nya fina kök!
Massa jobb bakom, men så ljuvligt när det är klart.
Det blev verkligen jättevackert!
Går du därinne nu och myser?! hi hi
Kram Kicki

Elzie sa...

3 poäng tagna och ytterligare ett streck avverkat. Hur var det nu att spela i högsta serien eller inte?!
En fredagskram på dig.
Elzie

NICOLINAS BONING sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elzie sa...

Nej, man vill ju ha lite kvalitet i lagen man möter...
/Brynäsar'n

Husbilsresan sa...

Härligt att ni målat färdigt nu...och så fint det är!
Ljusstaken/sockerkaksformen är underbart vacker...och det behöver inte vara med dekoration än så....vackert!
Kransen som dottern gjorde var väl jättefin...hon kan få göra en åt mej också =)
Ha en skön helg!Kram!

Goa sa...

Färdigmålat...tror du!!
Ja, kanske just nu...åh, så skönt och så fint det är!! Men det dröjer nog inte länge innan du är igång med penseln någonstans igen..;)
Vackra bilder av vackra saker...så fin dotterns krans är!
Hoppas du nu får en bra helg och att julefriden äntligen infinner sig...OK!!
Mys massor och njut av livets alla godbitar...mmm!
KRAMAR
Goa

Sallys hus sa...

Halloj!

Man blir alltid så glad när man är hos dig!!
Du skriver så himlans roligt jämt. Tack för det!

det var allt bra att du nöjde dig med mossa å pärlor....det enkla är oftast vackrast.

Jag har också nedräkning.
Jag jobbar 7 dagar i veckan fram till jul men sen får jag hela 3 dagar ledigt...Ska bli så skönt!!
Efter jul lugnar det ner sig både i butiken och på kontorsjobbet så jag riktigt längtrar dit även om det är väldigt mysigt nu så här före.
Ha en härlig helg!
Kram Katarina