tisdag 11 december 2007

GÅTA ;-)

Kan ni gissa vad det här är?




Det här är iaf en blomkruka som nu i december
får agera "ljusstake" istället ;-)




Man måste ju ha en duk på bordet...
och eftersom jag tycker om den här handduken
så får den föreställa julduk ;-)


Vi har en ful "elcentral" i köket...


som vi döljer med en vitrinskåpsdörr
med ett juligt tyg på insidan ;-)

Eftersom jag tyckte att det fattades något
så fick det bli ett vitt plåthjärta som dekoration...


Jag tyckte inte om dom öppna hyllorna ovanpå K&F...

Älsklingen skulle gladeligen köpa luckor istället,

men för att det ska ske måste vi vara överens först...

och det är JAG inte...fniss...


Nu över till svaretGÅTAN....
....låååång trumvirvel...
TADAAAA!!!
Det är en pepparkaksburk från förra året
som SIF bjöd sina medlemmar på...
och som den sak-& fyndletare man är så gick jag
och spanade på den här tills den blev tom...

Någon valuta ska man väl ha för avgiften som man betalar in varje månad ;-)

33 kommentarer:

linnea-maria sa...

Ha ha!! Jag gissade faktiskt på en pepparkaksburk, ja det var fint tryck, på sidan. Jag blev bjuden förra veckan på pepparkakor och glögg av sif som försökte värva över mig från sveriges ingenjörer, men nix de lyckades inte men jag fick ett trevligt samtal om atmosfären där jag jobbar. Ditt kök är ju helmysigt!! /linnea-maria

Lallis sa...

Men det var smart och jättefint att dölja elskåpet så!
Kram Lallis

Sallys hus sa...

ha!
jag gissade också på en burk...fast inte så stor....jag trodde det var en pytte liten piller burk......jätte söt var den i alla fall.
Ni har så fint kök så man kan dö!
jag skulle ha fått ett sånt där skåp byggt till vårt proppskåp för 6 år sedan...va tror du??? Kan man kräva att det ska vara klart snart???
Vilken bra idé det var med tyg så där...det var fint så vill jag me ha!
Kram Katarina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hi,hi...jag gissade på en frisbee!!! Var jag nu fick det ifrån??? Det var liksom lite fel årstid!
Det blev snyggt med tyget i skåpet!
Kanonbra!
Kram
Marie

Maria sa...

Jag gissade på ett måttband, ett sådant där i metall som dras in av sig själv...men det var det ju inte!!
Fina detaljer i ert kök. Särskilt smart med elskåpslösningen!

Anonym sa...

Vilken mysig blogg du har. Den är lika hemtrevlig som ditt hem verkar vara. Jag har nu läst alla inlägg på raken och kommer att hålla utkik efter nya. Jag blir inspirerad till att skaffa en egen blogg. På återseende!

Veronica i Roslagen.

PS. Vad snyggt det blev med lite tyg bland luckorna i ditt mycket fina kök.

Ann-Catrin sa...

Gud vad fint att dölja elskåpet så där..det är så underbart när man kommer på något riktigt fiffigt..och så snyggt dessutom.. Fina bilder som vanligt..och alltid kul att läsa dina inlägg.
Kram A-C
Hjärtat var bedårande!!

Marie sa...

Hihi, jag trodde det var en frisbee! Vad fiffigt att gömma elskåpet sådär snyggt!

Kram Marie

Wickans värld sa...

Trodde det var en jojo...
Snyggt med elskåpet, o smart!
Finns många fina handdukar som man kan ha som duk!!

Lime sa...

Snyyyyga förhängen lite här och där! Tänk... tyg kan verkligen göra underverk. Gillar el-skåps-skåpet skarpt!

Ha en skön vecka!

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint du gjort med tyger i skåpen!!!! Så ombonat och juligt! burken var fin på sidan...men ovansidan kan man alltid ha högt upp.....*ler*....
Kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Wow vilket bra tips till elcentralen...tack för det.
Köket är wow wow!
Kram Pernilla

faster atta sa...

Nä... jag hade aldrig listat ut gåtan själv... fniss... Det blev ju jättefint med gardintopparna i de öppna hullplanen!

kram

Karin i Villa Grå sa...

Aha - en pepparkaksburk! Jag som hade tänkt att gissa på en jojo... *rodnar* Där ser man! :-)

Smart att dölja elcentralen. Visst är den inbyggd? Vi har två ruskigt fula elcentraler som dessvärre sticker ut ur väggen och vi funderar på hur vi ska dölja dem. Ett skåp? Något vackert tyg? Har ingen aning! Men vad det än blir hoppas jag att det blir med stil, som hemma hos dig.

Maken har lärt sig vad jag vill ha efter snart 15 år som gifta... Men ärligt talat valde han nog den lilla pallen för att den föll honom i smaken också ;-)

Kram!

Karin

Goa sa...

Vilken fin burk...tur att du har ögonen på spänn!!
Så är jag alldeles lyckligt förstummad över din lösning på elcentralen!!
Superbra, blev det ju!!
Du har gjort något fult till något vackert...perfekt!!
SÅ är det såå mysigt med tyget över skåpen!!
Hoppas du fort blir frisk...nog lättast om du sitter och surfar lite...det är du värd..:)
Massa varma krya på dig kramar från mig...till dig!!

Elzie sa...

Ska man räkna efter den avgiften så borde man få betydligt mer. Men vi har ju världens dyraste prenumeration i alla fall *s*.
Jättefint kök ni har. Snyggt med tyget också.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Elzie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elzie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elzie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elzie sa...

Ursäkta damen. Det var min dator som fick snurren riktigt (eller var det kanhända jag? - nej, kan jag inte tänka mig *s*) och skrev ut 4 kommentarer med en gång. Blir tokig på det här snart.
/Elzie

Elzie sa...

Ja, ner under täcket med dig. Visste inte att du är sjuk. Mycket skit i luften nu för tiden.
Skickar en stor kryapådigkram.
Elzie

My White Cottage sa...

Vilket fint jultyg! Det blev jättefint! Förstår på kommentarerna ovan att du är krasslig. Hoppas du kryar på dig snabbt!

Önskar dig en mysig lucia imorgon!
Kramar från Jenny

WhiteVintageDreams sa...

*fniss*...jag hade oxå gissat på freebee haha!
Fint med skåpet!!! Min stake är inköpt i Stockholm förra året, på Årstiden! Tack för de snälla orden!
Kram

Maria sa...

Smart sätt att dölja elskåpet. Vi har turen att det sitter inbyggt i väggen och dolt med en vacker pärlsponts lucka i hallen.
År både för och emot öppna hyllor, kan vara snygg att ställa korgar där!

Sånt är Livet sa...

Hej ,ja jag gissade på en våg! hm nu börjar det stiga mej åt huvet med dieten märker jag.Du vad fint med tyget !! kanon ,mysigt oxå /kram lisbeth

Evelinas hus sa...

Fint med skåpet till elcentralen, fiffigt.
Kram Caroline

Dubbelörn sa...

Vilken vacker lösning på ett fult problem! Då menar jag elskåpet förståss. Så läckert med tyget!

Pepparkakorna går inte åt här hemma, antagligen för att vi alla är så otrooooligt snälla sedan länge *himlar med ögonen*

Kramar

Lisas torp sa...

Ja, visst är det häftigt med ljuskronor! Du visar en helt underbar i ditt förra inlägg! Oj, så fin!

Jaha, så du är också snorig
Krya på dej önskar en annan snorig och hostig!

Kram

Lisa

Vårt lilla hem sa...

Hihi jag tänkte mig ett sånt där spislock först :) Sen burklock och de var det ju! Gäller ju att va uppmärksam, klart du ska nåt för avgiften! :)

Vilken bra idé med en vintrindörr framför elskåpet!! Och fint tyg dessutom!

Söt ljusstake också, eller blomkruka :)

Kramkram! Jenny

Elzie sa...

Hördududu!!! Smittar det där genom bloggen? I så fall slutar jag redan idag. Känner mig som en skurtrasa idag och DET är inte kul. Hoppas du har bättrat dig lite så näsan inte skiner som en stoppsignal i morron på festen.
Kram Elzie

Orr Anna sa...

Vad smart ni gjort för att dölja elcentralen! Blir ju mycket finare än att ha den öppen så man ser den.
Trevlig lucia-dag önskar Anna

"M" sa...

Så snyggt att dölja det fula elskåpet så...sånt vill man ju inte se...kram

MiaMaria sa...

Så smart du gjort med elskåpet.

Super!

Miamaria