torsdag 20 december 2007

Utmanad X 2 ...

har jag blivit av Jo som finns på http://radhusdrommar.blogspot.com/...

och Klara som finns på http://klaraheltenkelt.blogspot.com/...




Jag ska besvara dom så gott det går, men först vill jag bara vissa min fina ljusstake som INTE kommer att bli vit... i år iaf ;-)

Man har ju sett dom här i olika sammanhang (fast vita då förstås) och verkligen varit sugen på en sån, men inte har jag sett nån inte... förrän en dag i förra veckan (röd visserligen) till det skapliga priset av strax över hundralappen!

Jag tänkte ju måla den, men efter VILDA protester från ungarna så får den väl vara som den är...suck...

Den stora tavlan är ett vykort som en lokal konstnär (olika varje år) har målat till "mitt" företag som trycker upp det i 10 000 ex och skickar ut till alla sina kunder till jul och som jag har ramat in. Den lilla bredvid är svärfars sambo som har både målat akvarellen och graverat på utsidan av glaset. Om ni klickar på bilden så kanske det går att se vilken häftig effekt det är...

Nu över till utmaningarna :-)

först 7 slumpmässiga fakta om mig själv:

- Jag har fruktansvärt dålig diciplin på det här med onyttigheter som man stoppar i munnen. Har jag väl börjat så kan jag inte sluta!

- Jag hatar orättvisor! Försöker vara väldigt noga med att ingen ska känna sig åsidosatt...

- Jag säger alltid puss&kram till mina ungar när vi avslutar telefonsamtal :-)

- Tycker inte om när jag har sårat någon. Jag kan bli alldeles illamående av det...

- Om jag får en komplimang så har jag inte en aning om vart jag ska ta vägen! Helst vill jag sjunka ner genom golvet så att jag kan låtsas om att jag inte hörde den...

- Är lite reserverad innan jag har känt av personer som jag inte känner. Jag kan tom uppfattas som lite barsk och bestämd innan jag "kommer fram" ;-)

- Alltid orolig för min älskade familj om dom inte finns i närheten!

Nästa utmaning var 7 önskningar:

- Jag önskar att min äldsta dotters bröllop som blir i februari blir underbart och härligt!

- Jag önskar att jag kan skärpa till mig så att jag minskar lite i omfång. Volangerna behöver inte sitta på kroppen utan det räcker om dom är på klänningen istället!

- Jag önskar att jag och älsklingen får många fler underbara år tillsammans! Jag vill gärna bli gammal tillsammans med den mannen ;-)

- Det skulle inte alls vara dumt med en STOOR travvinst att dela på tillsammans med resten av travgänget!

- Jag önskar att alla som jag tycker om får vara friska!

- Jag önskar att livet blir bra för mina barn med ett harmoniskt familjeliv och ett jobb dom trivs med!

- Jag önskar att alla barn som far illa får hjälp av någon...

Det var lite om mig och mina önskningar... naturligtvis finns det mycket annat oxå, men det får räcka så att ni inte somnar framför datorn...fniss... Det skulle se ut det...med tangentavtryck på kinden :-)

Nu ska jag utmana 3 st ang 7 slumpmässiga fakta om er själva...hmmm...nu ska vi se vilka som inte har blivit det redan... http://santarlivet.blogspot.com/, http://ienrodlitenstuga.blogspot.com/ och http://vitthusmedvitaknutar.blogspot.com/ .

Dom 3 som får önska 7 saker är... http://essemia.webblogg.se/, http://malenasdrommar.blogspot.com/ och http://laila.nolvi.se/.

4 kommentarer:

Lotta sa...

Väldigt fin julljusstake! Passar ju perfekt att vara röd.

Hoppas alla dina önskningar slår in!

Önskar dig en helt underbar jul!
Julkramar
Lotta

Ann-Catrin sa...

jag tycker ljusstaken var väldigt fin vit...vad roligt det är att läsa om dina fakta..tycker du verkar vara en högst normaloch trevlig person..
hoppas dina önskningar slår in...många av dom är viktiga!!
Kram a-c

.:Klara:. sa...

Kul att läsa både sju fakta o sju önskningar :)
Hade kunnat smälla dit hur många önskningar som helt - men sju skulle de vara...

Håller med dina ungar... något litet rött vid jul är inte dumt ;)

Kom just på att jag glömt lägga ut en kalenderlucka idag! Pust! Får se till att göra det nu då...
Kramar i mängder!

MiaMaria sa...

Kul att få läsa om dig...JAg säger som jag sakt förut vi får se om jag antar utmaningen....men tack ändå....

Och vad roligt med så många besökare...
HA´det gott och GOD JUL!
Miamaria