torsdag 1 december 2011

På begäran...

i telefon från äldsta dottern
visar jag vad som har kommit upp ur källaren
vad det gäller adventssaker,
mellan penseldrag och konkretuppsättning
på övervåningen.

Varsågod stumpan...
saknar dig och älskar dig.

Hoppas att du får lite feeling via bilderna
av hur vi har det här hemma,
och så ses vi nere hos er om 2 veckor.

Stora stjärnan hamnade i lilla fönstret i trappen i år
pga att elektrikern kan dyka upp när som helst
och förhoppningsvis dra färdigt elen på övervåningen
och då är det onödigt att hänga en stjärna i vägen i stora fönstret ;-)




Tycker mycket om den lilla detaljen
som är på en av uddarna.




Det enda rummet som advent har
kommit fram i är matrummet.




Mörka bilder, men så är det ju denna årstiden
när man inte är hemma när dagsljuset är framme.




En samling ljusstakar som lyser upp våra middagar ;-)




Ska införskaffa gråa och mörkröda ljus
bara lusten och tiden infinner sig.

Gillar mörkrött istället för julrött nämligen :-)

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Så stämningsfyllt det är i ditt rum! Gillar också ljusstakes blandningen på matbordet.

Här har också julen börjat smyga fram. Det är så mysigt med adventsstakar o stjärnor. Har t o m gjort som jag alltid brukade göra i stan. Tagit en vända runt huset i mörkret för att se det hela utifrån. Det här var alltid tradition för mig o sonen när han var liten. Vi skulle gå runt i kvarteret o titta upp på våra fönster o konstatera att det var absolut mysigast hos oss *skrattar*.

sussi sa...

Så fint du har det. Kram grannen.

Elzie sa...

Vad fin den stora stjärnan var i det lilla fönstret, haha. Så fint mönster på den. Och den där lilla versen har jag aldrig sett på stjärnor förut.

Nu har jag jobbat klart den här veckan. I morron åker vi till Skåne och gratulerar dotera. Hon fyller hmhm år den 7:e. Är inte läge att åka dit bara för kvällen.

Hoppas ni fick dit elektrikern och att ni får en fin helg.
Kram Elzie

Skatan sa...

Men kära nån!

I går kväll tänkte jag på dig. Idag hittar jag blogglänken till dig. Det var meningen att jag skulle titta in till dig idag. Helt enkelt! Så fint du gör överallt Birgitta! Du har verkligen fin känsla.

Hoppas ni får en fin jul. Här har vi äntligen fått vitt på marken. Sonen vill ta fram bobben men jag försöker förklara för 3-åringen att det krävs mer än 2 centimeter...

Kram!

Annakarin

Stina sa...

Så många fina ljusstakar du har.:-)
Stina