måndag 5 december 2011

Tapeten är uppe :-)

Här har Älsklingen slitit ner den fula
fiskbensmönstrade glasfiberväven
...RYYYYS...
och konstaterat att masonitskivorna är
uppsatta med baksidan ut mot rummet
...SUCK...



...alltså fick det bli ett lager med KONKRET
(istället för EASY COVER som vi hatar)
som är väldigt smidig och lättarbetad
(som vi älskar).




Nu var det dax för den här beautyn att komma upp!

Det ska skimra i silver,
men det syns nästan ingenting på lite avstånd.




Här utbröt inbördeskriget...




Här slog lilla nackspärren till...






Efter några timmar så
ÄNTLIGEN FÄRDIGT!!!




Ser ni det jag ser på bilden?




Nytt tak med takplattor
istället för den väldigt isärtorkade,
krokigt ispikade med STORA spikskallar
pärlsponten.

I LOVE IT, I LOVE IT, I LOVE IT!!!

Jag lovar att det var inte mycket som var
värt att försöka rädda på det gamla taket,
dessutom hade det sjunkit ner på ena sidan
så det är uppreglat efter konstens alla regler av
yrkeskunnigt folk som dessutom fick sätta upp
TAKLISTERNA!

Tjoho för ROT-avdraget ;-)

4 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Men åååååh så vackert!!!!! Jag har också börjat luta mer och mer till en tapet med lite mer färg och mönster i än vad jag har idag :))
Personlighet ;)

Önskar dig en riktigt fin Måndags kväll min vän!

Dubbelörn sa...

Så läckert!

Känner igen mig "överraskningar" som göms i renoveringen *gapskratt*. Det där snabba lilla jobbet som blir ett hästjobb. Men tack o lov för ROT!

Mönsterpassning o gamla hus är ingen hit. jag har lovat min man att jag ALDRIG mer ska få för mig att ha en rutig/t´randig tapet som den i vårt kök... *skrattar*

Stor kram

Elzie sa...

Gud vad fint det blev. Nu blir det nog färdigt till jul - eller?

Nja, tror inte att gubben vet att han är med på min blogg. Han vet inte ens om att jag har nån, haha. Åtminstone har han aldrig sagt något!!

Jag blev så full i skratt över din kommentar. Hade inte bara sett att Fia var lucia på bilden! Men visst passar hon till det?

Idag har jag varit på kurs. Usch och fy för vilken trist förmiddag. Två pyskologer som stod och malde och malde i 3½ timme! Eftermiddan var bättre med två killar som lärde oss självförsvar. Kursen handlade om hot och våld på jobbet. Kan vara bra att kunna.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe.
Ha det så gott och hälsa. Det har inte hänt nåt med magarna?
Kram Elzie

Hannaliten sa...

Det blev sjukt snyggt, ser fram emot att få se rummet live=)