söndag 11 december 2011

Lägesrapport från sovrummet ;-)

Nu ligger nya clickgolvet på plats!




Eftersom Älsklingen drabbades av
svåra ryggsmärtor
efter förra helgens tapetsering
så inkallades ett riktigt golvläggarproffs.




Några timmars svettigt arbete på fredagen av L-G...




...och fortsättningen ligger på oss nu.

Nymålade golvsocklar
ligger och väntar på att komma på plats.

Målades klart mycket sent i går kväll av mig.



Älsklingen håller på med
sågande, spikande, svärande just nu,
och jag kommer med tröstande ord om att
jag inte har gjort ren penseln sen i går ännu
så det är bara att silikona och måla över
så blir allt bra ;-)

Elektrikern har lovat att äntligen komma
och göra klart eldragningen...
och naiv som jag är så tror jag absolut att
det är klart när vi kommer hem
från jobbet i morgon kväll :-)




Efter en hel del funderande och velande om
vilken storlek på plafonden som blir bäst,
blev det till slut den här som klickades hem.





Nu längtar jag efter att få prova om
den ska vara i sovrummet...





...eller om den här ska flytta in dit istället.




Ha en riktigt skön söndag i det härliga vintervädret!

7 kommentarer:

Elzie sa...

Du är för rolig du, haha. Jag som trodde att du beställde den där lampan till sovrummet?!?!
Fint blev det i alla fall med golvet och tapeten ihop. Och dom socklarna är så vackra med alla sina spår som säkert heter något riktigt fint, haha.
Här är det som vanligt. Dvs jag jobbar, gubben gör det inte. Men förhoppningsvis har vi gladare tongångar att meddela framöver.
Ha en fin tredje advent och hälsa guben.
Kram Elzie

Anonym sa...

Hej Ni är fenomenala på att fixa hemma hos er !!Supersnyggt!!
Nu vill vi bara önska fortsatt trevligt arbete och vi ska tänka på er när vi vandrar(lunkar) runt på Madeira! Ha det så fint Kram U o C

Chubby Chieque sa...

§;-) det känns att din man och min man är släkt, eller? LOL*

Hemma när GH börjar svära, går jag därifrån annars, blir det bara tjafs.

Mycket fint nu? Så vad väntar nästa?

Hoppas vi ses när Ni är i Stockholm.

Många kramar...
D´Nics

Dubbelörn sa...

Det ser kanonfint ut! Älskar kontrasterna. Spännande att se plafonden o även var den hamnade till slut.

Skrattar gott åt din beskrivning av jobbet. Liknar det som sker här hemma, någon som spikar o sågar o svär, om vart annat. Och den andra som peppar o har positiva lösningar till allt *gapskratt*.

Varm kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh det kommer bli så fint när ni är klara!
Ha en finfin onsdagskväll!
Kram/Lena

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men shit pomfritt va snygg det blir! Åh va härligt!!!
Kram!

Klara sa...

Åhhh! Underbar tapet och bara så snyggt ihop med det mörka golvet! Glöm inte att ta julledigt nu bara! ;) Önskar er en riktigt God Jul och ett gott slut! Kram, Klara