onsdag 28 december 2011

Julklapp

På julaftonsförmiddag
knackade det på köksingången
och in kom "tomtarna i 3:an"
med ett fint inslaget paket :-)

Snacka om att vi blev glatt överraskade
både Älsklingen och jag
när vi öppnade paketet och såg vårt hus
som det såg ut för läääänge sedan.







Jag har hört att huset har varit gult jämt,
men så fel jag hade
(när jag var envis som vanligt)
och vad rätt tomtemor Helen hade.





Här är det grundmålat förra sommaren
och jag ångrade mig nästan över att vi redan hade köpt
färgen Salvia till huset för det var ju sååå snyggt i vitt...




...men det blev ännu bättre gråbeige ;-)





En sak är jag säker på

iaf när det gäller färgen på huset,
och det är att så länge vi bor här
kommer det inte att bli rött igen!

En massa fundering dyker upp
när man tittar på den gamla bilden...
vart tog köksdörren vägen
som var likadan som dubbeldörrarna,
varför tog man bort konsollerna
till taket över köksingången,
varför gjorde man om stora trappan?

Svar på dom frågorna
kommer vi nog aldrig att få,
men det går lika bra ändå.

Tack snälla tomtarna,
vi är jätteglada för klappen :-)

3 kommentarer:

Elzie sa...

Vilken fin julklapp ni fick. Så roligt att ha som minne.

Här var julen lugn också. Var ledig julafton och juldan men redan annandan var man i selen. Och nu ligger man sjuk!! Ont i halsen, huvet och feber. Tack och lov är febern på nedgång så jag tror jag är i selen igen på torsdag. Man blir ju urfattig när man är sjuk!!

Guben undrar om ni har någon snö däruppe. Jag gissade att ni INTE har det, får väl se vem som får rätt, haha.

Ha en riktigt fin kväll och hälsa den äkte.
Kram Elzie

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att få en sådan klapp. Verkligen kul att se hur det såg ut förr, och mycket frågor kan det bli. Tycker att ert hus är jättefint som det är nu med den grå färgen.
Kram Ullis

Elzie sa...

GOTT SLUT OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR ELZIE O INGVAR.