söndag 31 maj 2009

Sommarjobb ;-)

Jag tänkte berätta om våra planer för sommaren...
Mirran kommer naturligtvis att ligga på favvoplatsen
varenda gång det ligger en dyna där på loppisbänken :-)




Vi har ÄNTLIGEN hittat färgnyansen
som vi ska måla huset med i sommar.
SALVIA,
visst låter det bra,
dessutom är den snygg oxå ;-)
Det tog bara 2 år för det beslutet att mogna fram!!!
Men nu är vi på gång med ett ordentligt
färgbyte... till det bättre (hoppas jag) .




Dessutom firar vi silverbröllop i juli...
och vad passar bättre som gåva
till det lyckliga paret
(från oss själva)
än ett till projekt?!
...fniss...
Japp, här ska det bli glasveranda
av den nedre balkongen
som vi aldrig sitter på :-)





Nya fönsterbågar och
en gammal spegeldörr med små rutor...
kan det bli ljuvligare?




Så ser våra planer ut.
Vad har ni för er i sommar då?

9 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin färg på huset. Det kommer att se helt annorlunda ut sedan. Den där glasverandan blir jag avis på vill också ha en sådan.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Gårdsromantik sa...

Så snygg färg - salvi - skall lägga det på minnet!

Kram Maud

Erika sa...

Glasvernade....så jag hoppade att jag skulle få till en sån på vårt hus men icke. Ser spännt fram emot att få följa detta projekt.

Elzie sa...

God morron! Den färgen kan nog bli jättefin. Funderade på hur ni ska göra med dörren då. För ni ska väl inte ha kvar den färgen på ytterdörr? Säger en annan som inte får tummen ur att göra något alls, ha, ha.
Men nu har gubben "tänkt till" och ska ändra trappan på framsidan. Just när jag planterat både klematis och hortensia, grrr! Inte blir det nån farstukvist som jag vill ha, men bättre än den tråkiga trappan vi har nu i alla fall.
Här blir det inga projekt i sommar, får ta tag i det till hösten. Skulle behöva dig till att slå till energin här!!
Hoppas du får en bra vecka. Och grattis till 25 år så här i förväg.
Kram Elzie

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Hallå!

Vi håller som bäst på att måla vårat hus i just färgen Salvia :)

Det blir kanon!

kram
Flisan

Ullis/Leva på landet sa...

Hur har du haft det på jobbet idag? Restaurangen som vi var på denna gång heter Bygatan, men vi vuxna hade tänkt oss Insjöns hotell, men menyn drog mer på det andra stället för äldsta sonen. Ska bli så kul att se hur det blir med verandan.

Kramar Ullis

Stina sa...

Ska bli spännande att de resultatet av husmålningen och veranda bygget :)
I sommar så ska jag vara mamma igen till min dotter som kommer hem på besök...hon bor ju i Australien sen fem år tillbaka.
I slutet på Juni åker vi till London några dagar, bara hon och jag och då ska vi bara vara väninnor *fniss*.
Lite pubvändor, mat, shopping och turistande står det på schemat.
Var till London i höstas och vill se mer och då passar det bra att vi åker för vi har ungefär samma intresseområden.

Ha det bäst!
Kram Stina

Lallis - liv och leverne sa...

Salvia - snyggt:)
Jag tar dagen som den kommer i sommar. Ännu så länge i alla fall;)
Kram Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

Närå det är i Leksand. Så härligt att känna att du kommer hem igen. Håller på och söker jobb bland annat på den skolan jag jobbade för 10 år sedan känns lite lika i det fallet också. Jag har vit riddarsporre som jag köpt här i Leksand men det var för några år sedan.

Kram Ullis