onsdag 27 maj 2009

Rakt fram

Tack för alla
snälla och positiva reaktioner
på vårat "nyrutade" golv!!!
Efter allt slit så är det roligt när det blir uppskattat :-)
Jag visade bara bilder tagna till höger och till vänster
när jag satt i fåtöljen i föregåenda inlägget...


...och nu kommer en bild tagen rakt framifrån.
Jag ska ju villigt erkänna att jag sneglar väldigt ofta
på det orange och fläckiga golvet där inne,
och vi har över 6 liter färg kvar...hrmhrm...;-)
Nu är inte bildkvaliteten den allra bästa,
men golvet lyser iaf...fniss...
och det är ju det jag vill visa!

15 kommentarer:

Stina sa...

Förstår att du tycker att golvet ser hemskt ut jämfört med det nymålade :) Det skulle bli fint om du tog en av de gråa nyanserna och med 6 liter kommer du långt. Börja bearbeta gubben genast så ska du se att det ger resultat :)

Nu är skåpet målat och färgen bortslipad *fniss* fattas bara lite vax. Bilder kommer vad det lider.

Kram Stina

hagagården sa...

Golvet är ursnyggt!!! ja det grå alltså hihi...
kram
ninni

Elzie sa...

Jo, nog syns det att golvet blir rödare alltid. du som verkar ha bra övertalningsförmåga - skulle inte du kunna prata med min gubbe om måleri också, hi, hi. Inte golven för dom tycker jag om som dom är, men väggarna!!
Hoppas du har en bra dag. HÄr håller vi på att blåsa bort.
Kram Elzie

Anonym sa...

smset kom fram =) Kram Johanna

Chubby Chieque sa...

Din svåger är imponerad av hans storebror.

Jag som får inte ens måla måla om vit så nu lägger jag av att tjafsa.

Ha det Ni där uppe och kramar mas!

Snuttan sa...

Vilket underbart golv ni fixat till

Kram
Åsa

Beas sa...

Äsch...det är bara att spotta i nävarna och fortsätta...inte kan han vara så motsträvig efter att ha sett det fina resultatet ni fick i hallen...hihi

Kram Bea

mig & alice sa...

Heeej!!!

AHHHHHHHH, vilket underbart golv!!
Så vackert...nu blir jag verkligen sugen på att måla vårt köksgolv.

Färgerna inhandlades för över 2 år sedan innan köket ens var färdigt. Sedan har det bara inte blivit av liksom...vet ej varför, hahaha.

Ha det så himla gott.
Kraam
Melinda

Nettan sa...

Jan man får passa på & sno åt sig den tid man kan få, snart är de utfligna ;).

Tack, men värken i mina ben är kvar, ännu mer sen stormen i förgår natt & igår.
Men nu har den avtagit, men är stel forfarande =(.
Ja FK beviljade min tillfälliga sjukskrivn. till sista Juni, men nått jobb har jag inte i sikte, så hur det blir med resan är svårt att säga =(.
Ska på möte på AF på Månd. 1/6 väntar & ser till dess !

Önskar dig en skön fortsatt dag.
Själv tog jag en lång " sovmorgon " mellan all kalasande ;)
Kram Nettan

Nettan sa...

P.S " Glömde bort att säga att din nya header var supersnygg, ja & det målade golvet med ;) =))) "
Kram Nettan

Ann-Catrin sa...

Hej birgitta

först måste jag bara tacka för dina rara ord inne hos mig. de värmde ska du veta!

men så vackert golvet blev.. helergud.. det är bara att forstätta ju.. nu när du har färg kvar och allt...
hua!!


kraam
A-C

Elzie sa...

Jadu, det räcker inte med killekill här, får nog ta till hela arsenalen, hi, hi.
Kikar bara inom för att önska dig och Peter en härlig pingst.
Kram Elzie

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefint du har det i det rummet också. Om jag känner dig rätt så kommer det inte att dröja så länge förrän det golvet också är målat, eller....?

Kramar Ullis

Huset vid ån sa...

Såå fint o snyggt! Önskar dig en bra mors-dag! Kram Therese

Ullis/Leva på landet sa...

Håller alla tummar jag kan då att det blir mer än 3 dagar denna gång. Hoppas att du fått njuta ordentligt av solen i helgen.

Kram Ullis