söndag 10 maj 2009

Vardag igen

Älsklingens köp i går var en lampa
som sitter alldeles perfekt ovanför stor-TV:n!
Absolut inte i min smak, men är bra ändå;-)

Det blev även en äppelgrön keramikskål,
inhandlad på Gruvgatan 13,
som fick följa med hem.



Det är meningen att det ska vara nötter i den...

...i uterummet.
Där inne har färgerna verkligen fått
fritt spelrum :-)
Njaaa...
inte riktigt...
dom måste ju matcha
den gamla 70-tals bonaden
som sitter där på väggen förstås
...fniss...




Efter 3 månaders arbetslöshet så ska jag börja jobba!!!
"Direktör´n" ringde i torsdags och ville att jag skulle
börja hos honom igen :-)
YIPPIE!!!
Jag var där i 5 månader under hösten/vintern,
sen tog jobben slut...suck...som hos "alla andra",
men nu har det ramlat in lite igen
så vi får se hur länge det varar.
Dessutom har jag gått med i Aftonbladets Viktklubb...



så nu jädrar ska det väl bli ordning på den här vikten!
Spännande med första vägningen i morgon bitti.
Jag har ju inte fuskat ett endaste dugg
under dom 4 dagar jag har varit med ;-)

Matlådan är i fylld,
arbetskläderna är framplockade,
skorna står vid dörren...
bye bye sovmorgnar,
kommer att sakna er,
men det kommer fler lediga dagar :-)

Ha en bra vecka alla som kikar in till mig!

26 kommentarer:

Elzie sa...

Den burken var härlig. Eller burk och burk, men du förstår vad jag menar, hoppas jag.
Och vad roligt att det blev något av med jobbet. Hoppas det håller sig länge nu.
Ha en bra början på veckan.
Kram Elzie

PS! Det enda jag funderar över är hur vi ska överleva utan dina kluriga inlägg!!

Nettan sa...

Va kul & grattis till jobbet !
Inte det lättaste att hitta i dagsläget =0(.

Fin skål du hittat, grön & skön ;0).
Lycka till med " vikten " !!
Kram Nettan

Brunkullan sa...

Fin skål! Gerbera? Eller en lika snygg kopia?

Jag har precis klickat hem en liten sådan (Gerbera), från Casual Living, i rosa (den färgen utgår!!). Även en mellanstor pajform i rosa fick det bli!

Viktklubb ja....Jag borde också gå med igen. Kanske imorgon;)

Susanne

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att du får börja jobba igen. Jag hoppas att detta som jag går igenom blir en bra start på något bra. Tänk om gubbarna tyckte precis som vi, vad bra det skulle bli eller..... Det är kanske är lite bra i alla fall att de har några idéer och synpunkter.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Nettan sa...

Skönt att höra att det finns fler som tycker som jag !
Ja inte är det helt lätt & är man sjuk, gör ju saken ännu svårare =0(.

Denna vecka kommer jag ha stressen över mig & våndas tills början på nästa vecka, då jag ev. får besked.
Inge kul alls just nu..

Än en gång, lyckos dig som fått jobb =0) & du dina fotbollsplaner orkar jag inte nu...*hehe*
Kram Nettan

Det vita dårhuset sa...

Stoort grattis till jobbet tjejen!!!

Och herrans vad snygg kommoden blev!!

Kika i hos mig och var med i utlottningen vettja ;O)

Många kramar Erika

Anonym sa...

Jag älskar dig mamsen :)! P & K /Evis

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

Jag har haft ett litet blogguppehåll. Men nu är jag tillbaka. OCh jösses vad mycket jag har att uppdatera mig på.

Här visas det massa fina bilder.
Blev väldigt förtjust i den gamla kommoden och hyllan. Så vackert. Väcker lite "habegär" hos mig. Får hålla ögonen öppna på nästa loppisrunda.

Gillar din äppelgröna skål också.

Även jag skulle behöva ta ett tag med vikten. Känner det speciellt i dag, då jag legat i soffan (ryggskott) och ätit karameller.
Hihi!

Grattis till nya jobbet!

Ha en bra kväll
Kramar L

Majas skafferi sa...

Hej! Snygg skål! Grattis till ny-gamla jobbet!..lycka till med det & viktndgången :)!

Monika sa...

Gokväll Frun :o)

Prismor är beställda från Panduro men tyvärr restade. Hoppas dom kommer snart så jag får visa lampan i färdigt skick.

Alltså! Du är verkligen en fena på färgsättning. Får man komma på kurs?! ;o) Jag är alldeles för feg då det gäller att blanda mönstrat. Det ser ju jag det. Jag är så tråkigt och enfärgad. Samma med kläder!

Vilken underbar sallad. Ser så god och nyttig ut. Vad har du i för nåt.

Ha det fint på jobbet nu! :o)

Kramar

Monika

Anonym sa...

GRATTIS till jobb igen !!
Det är ju härligt ! Hopas bara att dina fina bilder och härliga
berättelser fortsätter att strömma in.Tipsa gärna om det du skrev om
viktnedgång till mej så jag kan vidarebefodra det till dottern !
Ser verkligen gott ut det du ska få äta !Sallad o fetaost .
Må så bra o lycka till !önskar Ulla i Skåne C hälsar

mig & alice sa...

Grattis till jobbet!!!

Skönt att känna sig behövd, har varit där själv och det är ingen rolig känsla av att gå hemma....numer skulle jag gäääärna vilja vara hemma lite merdock, hahaha.

Vilken härlig kavalkad av färger du visar upp och läcker skål från Gruvgatan.

Ha det så gott.
Kraam
Melinda

Helena sa...

Är här för första gången, mysig blogg du har! Grattis och lycka till med jobbet! Kram Helena

Erika sa...

Jätte roligt att höra att du får ta fram arbetskläderna igen, hoppas man får höra en kommentar efter första dagen.....

Chubby Chieque sa...

KUL att höra att du börja jobba nu. Grattis till det.

Jo, lite motion är inte dumt heller i samband med matintag och så. Jag kämpar på vikten oxå. Nu gäller det för D´Nic's Ladies...

HURRAY!

Annika sa...

Grattis och lycka till med nya jobbet =)

Skålen var jättefin =)

Kram Annika

Sussi sa...

Grattis till jobbet!!!
Vilket dunder härligt färg glatt uterum du har... och nu med passande nöt skål!
Tingeling Sussi

FURNISH.etc sa...

Grattis till jobbet! Vilken härlig sallad det ser ut att vara. Finns det ngt recept på den här på nätet nånstans?

Lilla huset på prärien sa...

Vilken smaskig sallad! Själv orkade jag inte göra någon sallad till maten idag så den kändes ovanligt fattig faktiskt...

:)

Elzie sa...

Hallå där! Hoppas du inte är alldeles utsliten efter jobbeveckan!Vad gör du förresten?Du och guben får ha en skön helg.
Kram Elzie

Klara sa...

Men oj, grattis! Inte dumt med jobb ett tag även om det kunde kommit lite lagom lägligt efter sommaren kanske, eller?
Jahapp, så du är VKare du också nu! Jag är återfalls där, var med 2004 och gick med igen 28/12 -08. Minus 14,2 hittills. Bloggar lite där också ibland.

Gillar den där äppelgröna skålen!
Ha en underbar helg!

Karin Krut sa...

Jäklar i min lilla låda vad här händer grejer! ;) Hallen blev tokfin! Det svarta skåpet med spegeln blev så fantastiskt snyggt, inte undra på att du blir glad varje gång du ser det :)
Ha en skön arbetsvecka ;)
Kram Karin

Nygammalt sa...

Grattis, vad roligt! =) Lycka till både med jobb och viktklubb.

Mysigt uterum ni har också.
Kram!

Elzie sa...

Hallå där! Vad tråkigt att det gick åt pipsvängen med jobbet. Inte mycket att göra åt när man är sjuk. Hoppas du hittar något annat snart. Men det är väl inte så lätt i dessa tider.
Och förkyld är du också. Ja, jag var det hela förra veckan (nästan!) och är inte riktigt 100 än, men det är väl att man suttit och slöat till sig, ha, ha.
Nu har sonen och sonsonen varit här så jag har haft fullt sjå att plocka upp alla tidningar han dragit ut från tidningssamlaren. Puh! Mest en massa reklam som man kunde slänga direkt. Han börjar bli så stor nu den lille killen. Ska titta på allt!
Nu har vi fint väder och lilla vofsen ligger ute ocvh vaktar tomten. Hon gör ju alltid det när det är väder till det. Inte är hon kopplad heller. Går aldrig nånstans, mer än möjligen in till grannen.
Ha en riktigt bra kväll och hälsa gubben så mycket.
Kram Elzie

Vardagens guldkorn sa...

Läcker skål, perfekt för nötter! Lycka till med viktklubb, jag är också med, har gått ner ca 10 kg men har en del kvar.
Kram Linda

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul att du ska börja jobba:)

Stor kram från mig/Lallis