lördag 9 maj 2009

Olikheter :-)

Hemma hos oss har vi absolut inte samma smak...
om vi fick bestämma själva dvs!
Med bestämma själv menar jag
utan några som helst diskussioner om
fördelar & nackdelar,
fint & fult,
osv...

I dag har älsklingen och jag varit på en 25-mila tripp tor
till storstäderna Falun och Borlänge,
där det inhandlades 2 saker till hemmet:-)
Mitt köp...
som jag är såååå nöjd med!

Älsklingens köp...
som han är väldigt nöjd med!

Det är klart att vi diskuterade vad vi tyckte,
men den här gången tror jag att vi inte
höll så speciellt hårt på vad man tyckte själv
utan den andra fick egentligen bestämma ;-)
Som ni kanske förstår
så har vi inte ett helt igenom romantiskt hem,
och inte heller ett helt igenom modernt hem
...fniss...det är lite av varje,
MEN
det måste kännas rätt (iaf för mig)
annars står jag inte ut utan det åker ut igen!
Det är inte alla som förstår
hur man kan gå och reta upp sig
och muttra för sig själv
när det inte "stämmer", men så´n är jag.
Älsklingen bryr sig inte så mycket (tror jag)
så det blir mitt ansvar att se till att
även han får plats här hemma.
Den här gången är jag liiiite osäker på
om det blir bra det här
...hans köp alltså,
men det får vi se senare i kväll ;-)
Mitt köp?
Självklart kommer det att bli perfekt
när det kommer på plats...
men det visar jag en annan dag.
Ha en skön söndag och
kratta lugnt ni som inte har gjort klart
den tråksysslan ännu:-)

11 kommentarer:

Snuttan sa...

Jag gillar verkligen ditt köp

Kram
Åsa

Ullis/Leva på landet sa...

Jag gillar verkligen ditt köp. Sedan funderar jag på vad din gubbe har hittat. SEr ju nästan ut som bromsbeläggen som min köpte idag:). Som tur var satte han dem på min bil. SEr ju vad du lagt för etikett på inlägget så jag antar att det är en lampa, *s*.

Ha en bra helg!
kram Ullis

Chubby Chieque sa...

Ahh!!! jag är inte förvånad §:-)

Vår män har gemensam smak, eller? Efter många moment, diskussioner som ibland hamnade i konflikter.

Men, huvudsaken är du nöjd!

Ha en skön kväll. Har fortfarande ont därför sitter och njuter den ljuva natten, eller Not...

Hälsa!

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Ja... Dom olika smakerna... Som tur så är det oftast min smak som vinner *S*

Trodde också att det var ngn bildel som din make inhandlat?!

Ha en skön söndag!

Kram.

Nygammalt sa...

Ja, smaken är ju verkligen som baken...;) Men vi tjejer brukar ju ha det överhängande ansvaret och tur det! =)

Fint inköp du har gjort.
Kram.

Nygammalt sa...

Och du...så himla fin din kommod och hylla blev! =)

Sussi sa...

Men vad roligt med en sån inköpsresa... Hoppas att ni båda blir nöjda! Jag håller verkligen med om att man kan reta sig på saker "som inte stämmer in", man bara måste ändra eller så åker det ut... Jag tycker det är tur att jag och Peppson har olika smak (ibland iallafall)! Och ni verkar ju komma överens på ett bra sätt, då ni har så fint!
Tingeling Sussi

Stina sa...

Vad du har handlat det ser jag...men vad i hela fridens namn har din gube handlat?
Tror inte det är någon inredningsdetalj...kan det vara något till bilen eller något annat fordon...kanske gräsklipparen, det börjar snart bli dax för klippning och då kanske han har servat den:)

Ha en skön vecka...här blåser det småspik.
Kram
Stina

Stina sa...

Jag frågade damen på skämt om jag kunde lägga ett bud på boken...men hon snörpte på munnen, så jag fattade direkt att hon inte hade någon humor :)
Har letat på nätet men den inbundna är slut hos grossist...hittade en nätbokhandel i Finland som hade den. Blir till att beställa en därifrån om den inte finns på bokhandeln här hemma, ska kolla det i morgon.

Kram Stina

Stina sa...

Nu är jag här igen...ville bara säga tack för hjälpen.
Det fungerade när jag gjorde som du skrev.
Tack/Stina

Erika sa...

Kratta är ganska trevligt tycker jag, det blir ju sån skillnad när man är klart. Snabbt resultat är mycket uppskattat!