torsdag 21 maj 2009

SKITVECKA!!!

Det visade sig att förra veckan blev en riktig
SKITVECKA :-(
Tandvärk som började lite smått på söndagkväll/natt,
men jag tänkte att det går väl över...fnys...
PYTTSAN!!!
Det blev värre allteftersom timmarna gick,
fick en tid på tisdageftermiddag,
som slutade med en utdragen rotfylld tand!!!
Fy fan vad ont det gjorde...snyft...
bedövningen tog inte pga en ordentlig inflammation
i käkbenet...snyft...
Tandjäveln ville inte släppa så det blev till att ta bort
lite ben så att den döda roten kom ut till slut!
Efter det kom ju inflammationen som ett brev på posten
i och runt det tomma hålet,
så resten av veckan gick jag på
Alvedon till att börja med,
för att efter tandläkarbesöket gå över till
Citodon istället :-)
Inflammationen är borta med hjälp av
pencillinsalva,
tussar i munnen och
sköljning av etanol :-)
Det räckte inte med det eländet
för jag åkte på en riktig dunderförkylning oxå!!!
Sängliggandes i några dagar...
helt slut i kroppen,
ingen smak,
lock för örat,
hes,
rinnande ögon och
totalt täppt i näsan.
Som tur är så finns det nässpray!
Jag har fortfarande inte hämtat mig riktigt,
men nu är jag på G ;-)
Det tredja eländet förra veckan var jobbet...
jag lovar att jag kommer aldrig att ropa
HURRA en gång till
innan jag harfått papper på saker och ting!!!
Ni kanske kan räkna ut själva hur det slutade...snyft...
det bidde 3 dagar iaf.
Nu över till något roligt istället ;-)
Eftersom jag inte har orkat att starta
Måla golvet i hallen rutigt-projektet
så tog Älsklingen tag i det istället...
och det händer minsann inte varje dag
att han startar projekt hemma :-)

Jag ska berätta i nästa inlägg hur det har gått till
...skratt...
men här står raringen på knä och sliter för hand,
och det gjorde han inte länge innan hans
"SNILLEBLIXT" dök upp!
Men som sagt var,
mer om det i nästa inlägg :-)


Här har han slitit färdigt med grundabetet...
och ja ja...
det är faktiskt jag som dammsög,
tvättade rent golvet
och maskerade listerna.
Allt ska han ju inte behöva göra själv, eller hur ;-)




Vi hjälptes åt med målandet.
Han med pensel och jag med skumgummirollern.


Nu i kväll ser det ut så här :-)


Otroligt vilken skillnad lite färg gör!!!




I morgon ska vi maskera rutor med tejp,
och förhoppningsvis blir vi inte så förfärligt osams
...skratt...
utan det går som på räls ;-)
Jag är inställd på att det blir en hel del diskuterande
kring hur vi ska göra.
Jag "vet" hur det ska göras,
jag har nämligen noga tagit reda på det
via böcker och muntligt med folk
som har gjort det förut,
men Älsklingen uppfinner gärna hjulet en gång till
( om han får)
och det är inte så ofta som jag har tålamod med det
...fniss... ;-)


Det kommer att bli sååå snyggt
med rutor på diagonalen
i en ljusare grå!!!
(Hoppas jag)

Tack för era lyckönskningar
(till ingen nytta)
för nya jobbet!
Jag har varit helt orkeslös
pga diverse baciller
och bakterier i kroppen
så jag har inte varit runt hos er,
men nu börjar jag komma igång igen
så det ska bli spännande att se
vad ni har haft för er
dom här dagarna :-)

Jag kommer att visa golvet
så fort vi har gjort klart det...
längtar sååååå tills det är färdigt!!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Va fräscht det redan har blivit=) kram johanna

Elzie sa...

Jädra osmak du haft, men jag märker att du börjar må bättre. Och vi får väl hoppas på att det går fler tåg när det gäller jobb.
Jodå, här sitter jag ensam allena och bortglömd, hi, hi. Ja, inte riktigt kanske, du skrev ju! Gubben är nere i Karlskrona för att få tag i en sillaslase. Får hoppas han har bättre tur nu än han brukar ha.
Jättesnyggt golvet blev. Ska bli kul att se det med rutor också.
Ha en riktigt skön helg och njut nu när förkylning o annat är borta.
Kram Elzie

S o F sa...

Oj, vilken pärs!

Herregud, vad ni är duktiga!! Har sagt det förut, men ni har en mycket god smak (enl mig alltså) ;). Det blir så hiiiimla snyggt alltihop!

Bara lite avundsjuk...

Önskar dig/er en fin långhelg!

Anonym sa...

Hej kollade bloggar och såg din =) väldigt snyggt blir det..=) Men fastnade för trappan, väldigt snyggt med det av runda trappslutet eller hur man ska säga ;) Så vill jag också ha det =)
Hade bra // Katarina

Det vita dårhuset sa...

Men underbara du =)! Sitter här och skrattar åt ditt elände **fniss**

Vad annars kan man göra? Snacka om maximal otur ;)!!!

Hpooas verkligen att det har släppt och du mår som en prinsessa igen!

Golvet tycker jag är skeeeeta snyggt redan så det är med spänning jag vänter på slutresultatet!

Krya på dig vännen! Kram Erika

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken super otur du hade förra vecka. Men hur kunde det bli så med jobbet? Hoppas att du piggnar i snart från alla krämpor. Så fint det blir på golvet i hallen. Nu ska vi se hur det går med era rutor.

Kram Ullis

slott och koja sa...

Hej

Va duktiga ni är och förlåt för att jag gav dig förkylningen!!!!
Ska aldrig mer upprepas!!!
NI får iallafall ett superfint golv!!
Sylvia

hagagården sa...

Ser helt underbart fint ut redan.
kram
ninni

Annika sa...

Skulle nog kalla det för en riktig skitvecka jag med!

Blir fruktansvärt avundsjuk på den snygga hallen och trappen och de brukar ju säga att klarar men av att måla/tapetsera ihop med maken så klarar man allt ; )

Trevlig helg, kram Annika

Beas sa...

Vi ska också göra så i köket, vad härligt att kunna följa er.

Vi har grundmålat det vitt idag och det är ganska opraktiskt förstås, men snyggt. Men...ännu snyggare kommer det bli med de gråa rutorna. Vi ska också maskera upp, måla på vitt i skarverna och sedan måla på två lager grått. Det är ju så SNYGGT med rutiga golv.

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket skit med jobbet. Hoppas verkligen att du får komma tillbaka sedan. Han vet ju i alla fall vad du kan och det är ju det viktigaste när det gäller jobb inte hur man ser ut o.s.v. Man måste få häva ur sig saker och det brukar jag också göra, känns mycket lättare när man gjort det. Du får gärna skriva mer om du vill. Är lite i samma situation att det är en enda röra. har ju ett jobb men vet inte var och hur. Barnen slutar om tre veckor vill gärna av sluta med dem och deras förädlar om man inte ska vara kvar.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Klara sa...

Så trist att du gick och blev sjuk och att det inte blev något med jobbet! Ja, varför blev det inget?

Så fint det är i hallen och ännu finare ska det bli med rutorna. Önskar vi hade ork att börja fixa igen, särskilt som tapeterna redan ligger och väntar i hobbyrummet men underarbetet kommer aldrig igång. Nu måste det vänta eftersom husmålning stundar.

Karln och hans kompis (de har en databutik vardera) har gått ihop i AB och har fullt upp just nu med två butiker 6,5 mil från varandra. Så jag får vara glad om husmålningen kommer igång innan det är semesterdags. Bara jag piggnar till tänker jag måla om vårt sovrum. Där behövs inget underarbete, bara färg i mängder.

Ha en skön helg!