tisdag 28 april 2009

Tapet

Nu äntligen har tapeten kommit upp!
Före-bild...

...och flera (tyvärr mörka) efter-bilder :-)

När man kommer skuttandes nerför trappen
...ska sanningen fram
(och det ska den väl),
så är det sonalyckan som flyger,
medans hans föräldrar skrider...
så ser man inte den nytapetserade väggen
om man inte tittar i spegeln.


Eftersom det är en liten skrubb
som vi har gjort om till toa
satte vi in ett gammalt fönster
för att få in lite ljus.

Det fattas naturligtvis lister!!!
Älsklingen har alldeles självmant mumlat
något om det lilla problemet,
men vem har egentligen bråttom
med såna små petitesser?!

Det här fönstret har klarat sig
från målarfärg i en massa år,
så inte ville jag vara den som
förstörde den härliga patinan inte :-)
Det räcker med att fodret målades tycker jag.



Den här söta flickan ser så nödig ut
så hon får hälsa välkommen in
på ett litet nödvändigt toalettbesök :-)



Här hänger ett kärt loppisfynd!
Den glada magnetgrodan får agera dörrknopp
eftersom originalnyckeln försvann vid köksrenoveringen.

Den här bilden har jag tagit inne i vardagsrummet.
Ni ser lite av den nya öppningen till vänster,
men mer än så kommer jag inte att visa
från det projektet ännu ;-)



Nu är det bara golvfärgen som jag väntar på
...och listsnuttarna här&där...
sen är nedre hallen färdig!!!!!!!!!
Den dagen hoppas jag att den där solen
slösar med sina härliga strålar in genom fönstret
så att det kan bli en riktigt ljus bild
att visa istället för dom här mörka.

21 kommentarer:

Monika sa...

Dra på trissor! Så vansinnigt snyggt! WOW! Och sovrummet också! Vilka härliga färgkombinationer. Jättesnyggt!

Ha det finemang! :o)

Kram

Monika

Malin sa...

Det där blev ju hur snyggt som helst!!gillar trappen också! Charmig! Kram

Elzie sa...

Det blev jättefint. Ser helt annorlunda ut mot när jag såg det sist, ha, ha.
Jodå, det är första gången vi är långliggare så vi har långt till 31 år! Sen ska vi INTE ut och åka i år, det är liksom det som är vitsen med det hela (hm!). Och vi är nog rätt så lika oss än. Även om det är några kilon sen. Puh!
Har haft sonalyckan (ja, min då!) och barnbarnet här en vända i em. Roligt att träffas så.
Ha en skön kväll tillsammans med guben. Själv ska jag plantera växter jag fått på posten medans gubben är på speedway i vetlanda.
Kram Elzie

Det vita dårhuset sa...

Tjenare Tjejen =)!!

Du vet väl att jag kommer kika in och hålla koll på dina renoveringar ändå va?!! ;O)

Fy tusan vad det lilla fönstret var gulligt!

Och inte nog med det. Du gav mig en ide **fniss**

Och detsamma till dig dårå..Hi Hii
Kom ihåg att andas emellan du med så du inte blir som jag ;O)

Ha det underbart och kraaaaamar från mig /Erika

Malmkakan sa...

Men titta så snyggt det blev när det blev klart!

Gillar helhetsbilden jättemycket där man ser trappen m.m.

Det är ju det här (slutresultatet) man längtar efter när man sliter sitt anletes svett...

Kram, Cecilia

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad fint det blev!!!

Gillar tapeten men mest gillar jag dörren:) Och fönstret är ju så gulligt

Kram Annica

Sussi sa...

När jag såg att du kikat in hos mig så blev jag så sugen att titta hur det går för dig! Och det går ju hur bra som helst... Jätte snyggt i både hallen & sovrummet!
Jag älskar dina färg kombinationer de är så smakfulla... Lycka till med golvet nu då, eller kanske kommer det nån annan ide innan som måste förverkligas?

Anonym sa...

Hejsan,
Yes igår var det dagen med mamma. Inte för att vi gjorde något mer speciellt. Men mysigt var det.

Kram!

Linda sa...

hurra va fint det blev! hoppas allt är bra med dig!

Snuttan sa...

Så underbart fint det blev. Härlig tapet. Häftigt med fönstret där

Kram
Åsa

Anonym sa...

Så fantastisk !
Hur hinner du med allt ? Har ni 48 timmar på dygnet till förfogande ?
Ni har trollat fram den vackraste hall och trappuppgång jag någonsin sett!Kram Ulla i Skåne

Stina sa...

Vad fint det blev i hallen...jag gillar också helhetsbilden så snyggt när man ser trappen...du har gjort det igen...lyckats alltså :)

Jodu, jag har gjort om i vardagsrummet igen. Nu är den bruna fondväggen vitmålad, trivdes inte alls med den..blev lite låst när det gäller färger på detaljer och pynt...jag gillar att förändra med färg så nu känns det riktigt bra.

Ha det bäst!
Kram Stina

Bygatan sa...

Så bra det blev!
Å vilken trapp ni har, heelt underbar!

Ha en trevlig valborg!

kram Lena

Katarina sa...

Vad fint det blev med tapeten! Ja, lister är tråkigt att hålla på med, även om de ju också behövs förstås.. Men jag måste säga WOW vilken vacker trappa ni har! Superfin. Hoppas du får en trevlig valborg!
Kram Katarina

Nygammalt sa...

Såååå fint ni har gjort det. Vilket jobb alltså.

Önskar dig en skön valborgsmässoafton!
Kram.

Chubby Chieque sa...

D´Nics hälsar en skön Valborg till Er!!!

Lasse tyckte att du är duktig och sa åt mig att jag ska nu börja göra och fixa mina ideér *fniss

Dammit!!! tänkte jag! BN är duktig for att fixa och dona §:-))
Jag sa tillbax att "jag ska inte visa hennes jobb till dig nästa gång", he he---

Kramar från Oss

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blir. Gillar verkligen er hall. Tänk att din älskling så alldeles av sig själv att det fattades lister *s*. Här var det någon som mumlade att han inte skulle med på marknaden för han skulle snickra, vi får väl se i morgon hur det blir.

Ha en skönt helg!
Kram Ullis

Elzie sa...

Gokväll! Vi har varit i Bergkvara sen igår men var tvungna att åka hem för jag ska jobba i helgen. Kädnes inget vidare när alla började grilla och korka upp vinet, ha, ha.
Inte blev det något eldat igår heller. Det blåste halv storm och vindarna var så kalla så man kunde tro det var minusgrader ute. Brrr! Vi gick hem och satte oss i vagnen istället.
Hoppas du fick tag i dina blommor. Och att elektrikern kom tillbaka. Hopplöst med hantverkare ibland.
Ha en fortsatt skön helg och hälsa guben.
Kram Elzie

faster atta sa...

Så fint det blir!!! Jag tänkte inte ens på att lister saknades. Trappan är ju för underbar.... Jag skulle oxå vilja ha en så bred trapp, men man får göra det bästa med det man har!

Wickans värld sa...

Tack för kommentaren inne hos mig.
Åh, så fint det blir! Jag blir ännu mer sugen på att fixa till huset nu. Är ju ett tag sedan vi renoverade...
Så jättesmart med fönstret ovanför toadörren! Undra om det går att göra hos oss? Måste iväg o kolla hur mycket det är kvar upp till taket!
Ha en härlig söndag!
Kram

Erika sa...

Jag vet inte om man kan kalla det för komma framåt med byggplanerna känns mer som bakåt men något bygglov har vi iaf absolut inte fått. Börjar bli väldigt tröttsamt! Tack för att kommer i håg vårt kämpande mot byråkraterna.