tisdag 21 april 2009

Ett minne blott...

är den här romantiska rosbården.


Numera är den alldeles vitmålad,
till älsklingens förtvivlan...
-"Den var allt bra fin med rosorna".
Om ni lovar att inte berätta för honom
så kan jag ju erkänna att jag håller med honom
nu när jag tittar på dom här gamla bilderna ;-)

Det är inte bara bården som har "hänt" här inne,
även tavellistan och änglatavlorna är ett minne blott.
Jag har dessutom svept fram med vitfärgen
på det äckliga elementet som numera är såååå fräscht!!!
Tänk vad lite färg kan göra...fniss...

Eftersom vi ingen sängram har
så har vi tapetserat två spånskivor
och satt fast på väggen som en gavel istället :-)

Tjusigt, tjusigt
med alla kuddarna :-)


Det var ytterst få gånger på ett år som dom var på sängen...
resten av tiden låg dom på hyllan bakom dörren!

Det räcker så bra så med varsin stor kudde
att vila huvudet på om man får för sig
att vila en stund på dagen,
bara att fluffa till så är allt perfekt igen,
...fniss...
för ni tror väl inte att älsklingen fick lägga sig
ovanpå sängen tidigare?!
Snacka om att det blev oreda då ;-)


För att få in lite annan färg bland det dova
så får sängkappan i rosa och roskuddarna vara kvar...


även den rosa ampeln hänger fortfarande med,
och kommer så att göra tills jag får för mig att
det ska bli ombyte i sovrummet igen ;-)

När man tittar på bilderna så här i efterhand
så var det helt OK,
men i verkligheten så fungerade det inte med
piffandet och puffandet...
alltså fick det bli lite ändring här inne.
Nu över till något helt annat...
jag vill hälsa kusin Sandra välkommen in till min blogg!
Det är alltid roligt med besökare,
men jag har inte så stor vetskap om vilka
jag känner som tittar in till mig,
så jag blev väldigt glad över hälsningen från henne
häromveckan här på bloggen :-)

10 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Mannen ska vara tyst! =) **fniss**

Blev jätte bra vitt! Men så är jag ju en vit älskare ;O)

Du! En vän till mig ska måla om i sin trapp och blev storm förtjust i din så nu undrar hon vilken färg ni använt?

Fortsätt inreda du som har smaken! Go GO =)

Kramen Erika

linnea-maria sa...

Men så otroligt snyggt det blev och fiffigt med tapeten. Bra tips för den som bor i lägenhet :) /linnea-maria

Nettan sa...

Jättefint..finare utan bården!;-) Å himla smart med att tapetser en sängavel! Snyggt!
Kram Nettan

Elzie sa...

Nämen, glömde jag kommentera när jag var här sist? ja, inte lätt att bli äldre, ha, ha.
Jag hoppas att du och gubben får en skön helg. Vi ska bara packa färdigt, sen drar vi. Kommer nog att kännas lite konstigt.
Kram Elzie

Ullis/Leva på landet sa...

Blev verkligen så fint. Tack för tipset. Finns ett antal bårder i detta hus sedan några år tillbaka, *s*. Tycker att ditt sovrum ser så mysigt ut. Behöver fixa till det så att det känns mer inbjudande ut. Vi har dock nya tapeter sedan två år tillbaka men resten blir inte bra.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Bygatan sa...

Ja visst blir det bra med vitt!!fniss*

Läcker idé med ramen bakom sängen.

Ha en skön helg i värmen!

Kram Lena

Johanna sa...

Jag vill passa på att tipsa Er alla om en sida där du kan beställa hem ditt egna personliga halsband eller namnsmycke. Romantiska skyddsänglar, fyrstavar, silverhjärtan eller brickor med dina barns namn på. Alla smycken är tillverkade för hand och kunderna återkommer för fler beställningar! Klicka in dig på http://item.blogg.se för mer information!

Du hittar de perfekta gåvorna till t ex studenten, examen, dop, bröllop, födelsedag, kärleksgåva, mors dag present m.fl. på http://item.blogg.se

Kram Johanna ♥

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Det blev jättefint!!!

Kram Jes

Anonym sa...

Det var helt underbart med presenterna. Tårtfatet är ju underbart fint :-) Så allt var lyckat och bra.

Har du haft det bra?

Bittan sa...

Undrar vart du köpt säng borden, hoppas att du kan kommentera det på min blogg!! MVH Bittan