lördag 18 april 2009

KAOS!!!

Det är kaos på båda våningarna i vårat hus,
och jag har ställt till det alldeles själv!

Jag skulle ju bara måla dörren vit
och tapetsera den lilla väggsnutten...

sen skulle jag måla resten av golvet i nedre hallen.
Men så får jag en snilleblixt (naturligtvis)
och kommer på att jag ska nog måla
rutor på diagonalen med en bred kant runtom.
Frågar älsklingen vad han tycker
(och hoppas tyst för mig själv att han ska säga nej)
men den token håller med mig direkt den här gången!!!
Alltså är jag tvungen att fundera ut hur man gör
och vilka färger ska man kombinera...hmmmm... ?

Urjobbigt blev det att ens starta,
så jag gick på ett annat planerat projekt istället
...suck...
som bara skulle ta en dag :-)

Denna färgprakten är gudskelov numera ett minne blott :-)
Bäst som jag står där och beundrar mitt
och sonalyckans slit med väggfärgen...
så får jag nästa snilleblixt!!!
När vi ändå har tömt dotterns gamla rum
så kan väl lister och dörrar målas oxå...


och tittar man upp i taket så behöver även där målas!!!
Ska jag vara ärlig så är det inte bara att måla direkt...
Näee då, det ska spacklas och slipas först,
och som tur är så har sonalyckan inte övergivit sin moder ännu ;-)


Drygt blev det oxå med det projektet...
så då startade jag ytterligare ett projekt
istället för att fortsätta med dom redan påbörjade!!!



Vi har ingen sänggavel...
alltså tapetserar vi lite snabbt
en spånskiva och sätter bakom sängen :-)
Joo tjena, det räcker inte med bara en,
alltså måste vi såga och skruva ihop 2 stycken
till lämplig storlek...
och med det följer mer spackling och slipning!!!
Men något kladdande med tapetlim behövs inte.
Det är minsann bara att lägga tapetvåderna i blöt
30 sekunder i badkaret
(som är på övervåningen)
och bära ner dom för trappen
(säkert kommer det att droppa som f-n)
och lite snabbt slänga upp dom på gaveln/skivorna ;-)



Elementet ser ju för bedrövligt ut
där det står i sovrummet...
alltså ska det målas,
och bården uppe i taket kommer ju inte alls
att passa färgmässigt...
alltså ska den målas!
Det jag måste påminna mig själv om med jämna mellanrum är att
JAG HAR SJÄLV DRAGIT I GÅNG ALLT DET HÄR
(den här gången oxå)!!!
Hoppas att ni har en mysig och solig helg...
vad jag gör kanske ni redan har räknat ut...fniss....

14 kommentarer:

Majas skafferi sa...

Hej! Ja, det ena leder ofta till det andra :) Men det blir säkert grymt fint när det blir klart!
Trappan och hall-möblemanget blev ju superlyckat! Fin blogg..ha det bra!

Lallis - liv och leverne sa...

Ja. ibland så är det bara så;)*s*
Kram Lallis

Stina sa...

Hmmm...känner igen mig själv i det du skriver *fniss*
Kram Stina

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som om du har fullt upp. Vilken otur att du inte har någon att skylla på. Men jag tror ändå att det kommer att bli så fint när det blir klart.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Erika sa...

Jamen det är ju så roligt just då när man håller på. Tyvärr saknas det lite många små saker till slut i huset men man har iaf fått det man ville o haft skoj på vägen.

Ditt slit kommer ge ett jätte fint resultat!

Elzie sa...

Du är ju helt galen, ha, ha, ha!! Att du aldrig inser att dygnet bara har 24 timmar och en vecka bara 7 dagar! Men duktig är du - och sonalyckan också. Kommer att bli jättefint när ni är färdiga.
Hoppas du har en vilokväll.
Kram Elzie

Det vita dårhuset sa...

Jag dööööööööööööööör av skratt!!!
Känner så igen mig i det där =)))

Man ska bara...... Osså kommer det till alla möjliga måsten bara för det **fniss**

Kommer le länge av din entusiasm =)

Kramar Erika

Gårdsromantik sa...

Precis sådär är det!!!

När skall du börja med golvet då???!:-)

Kram Maud

Katarina sa...

Haha, ja du jag känner igen mig i det där. Det blir nog hur fint som helst i slutändan i alla fall. Ha det så bra!
Kram Katarina

Solsjö - Under en vind sa...

hi hi...ni är verkligen massor av kul projekt på G!

ha en fin dag! Kram!

Sussi sa...

Men oj oj, här händer alltid en massa roligt och så fint det blir också! Den svarta spegeln & byrån blev jätte vacker...
Tingeling Sussi

Nygammalt sa...

Vilken tur att du har sonalyckan då! ;) Tänk så mkt lättare det är att påbörja något nytt istället för att avsluta det man redan påbörjat. Varför är det så svårt? Funderar ofta på det.

Kram.

(så himla fin bänken och spegeln blev i svart)

Johanna sa...

Jag vill passa på att tipsa Er alla om en sida där du kan beställa hem ditt egna personliga halsband eller namnsmycke. Romantiska skyddsänglar, fyrstavar, silverhjärtan eller brickor med dina barns namn på. Alla smycken är tillverkade för hand och kunderna återkommer för fler beställningar! Klicka in dig på http://item.blogg.se för mer information!

Du hittar de perfekta gåvorna till t ex studenten, examen, dop, bröllop, födelsedag, kärleksgåva, mors dag present m.fl. på http://item.blogg.se

Kram Johanna ♥

anne sa...

Det är just det där att det ena projektet leder till det andra som väl gör att vi aldrig kommer till skott med något.... I vårt förra hus rev vi fram allt möjligt bakom skivor och gamla plastmattor, men sen blev det inget mer...Och så vill jag inte heller ha det.