söndag 5 april 2009

Rastlös!!!

Tack alla ni som tittar in till mig,
och tusen tack ni som skriver kommentarer :-)
Jag har inte ro i kroppen att sitta ner
framför datorn någon längre stund...
bara så pass att jag hinner läsa kommentarerna
och kika runt lite snabbt bland bloggarna.
Varför jag är så rastlös just nu?
Ja,titta HÄR så ser ni hur vi har haft det i en massa år,
och titta på bilderna i dagens inlägg,
så förstår ni kanske varför jag är alldeles pirrig ;-)

Detta är en bild från gårdagskvällen...
innan den stora hopplockningen!



Tapetprovet som hänger över trappräcket är
tapet nr:4
som kommer att inköpas till denna hall...fniss...!!!
Om älsklingen är smart nu så skyndar han sig att bredspackla glasfiberväven i trappen
så att vi kan tapetsera innan jag blir tokförälskad i nästa tapet!!!
(dom andra tapetrullarna ligger så fint i städskrubben
och kommer inte att sättas upp i detta hem iaf )
Är det något som jag gillar så är det tapeter,
och nu snart måste jag hålla blicken i golvet
när jag är in till färghandlar´n ...suck...
för det finns ju hur mycket snygga tapeter som helst!!!
Den här såg jag i ögonvrån i fredags när jag beställde golvfärg... och hjärtat slog dubbelslag när jag rullade ut provet ...ljuvligt mönster (eller ljuvligt är kanske fel ord...underbart är nog det rätta tror jag ;-)
Hjärnan gick i gång på högvarv, för älsklingen har ju faktiskt en hel del att säga om mina "goda" idéer, och hur skulle jag nu få honom till att tycka att denna idéen
är bättre än alla dom andra som jag har haft om dessa båda hallarna och trappen ?!

Gissa vem som ska beställa tapetrullar i morgon kl.09:00 när färgbutiken öppnar ?
JAPP... han gick med på att min nya idé var kanon, så nu gäller det att smida medans järnet är varmt ;-)
Tapeten ska sitta på den omålade väggen som är på bilden och uppe i en del av hallen, resten kommer att vitmålas som det är i den nedre hallen :-)
Så här såg trappen ut i morse...



och så här ser den ut nu!
Jag bara väntar på att färgen ska torka, så jag kan måla vitt en gång till...
innan övriga golvet ska målas i en mellangrå färg :-)
Här ser ni förresten fönsterramen som är i förra inlägget.
Jag har börjat med spacklandet vid fönstret, men armen protesterar så det är stiljte på den fronten just nu.

PSST....Naturligtvis har jag sytt gardiner till båda fönstren
(och satt upp redan...suck...så klart)
som passar perfekt till den tapeten
som vi skulle sätta upp nu i helgen ...fniss...
men har man bråttom så har man ;-)
Hoppas att ni har orkat läsa ända till slutet
av det här långa inlägget,
som vart längre än jag hade planerat :-)

18 kommentarer:

Elzie sa...

Du är då alldeles tokut du. Är nog bäst att gubben din använder sele när du ska in i en färgaffär hädanefter, ha, ha. Jag är väl inte så förtjust i stormönstrade tapeter men det är ju tur att smaken är olika.
Trappan blev väldigt snygg. Ha nu inte dig själv och gubben att skrapa bort färgen igen!!
Hoppas ni får en fin start på veckan.
Kram Elzie

Elzie sa...

Jobbar påskafton, påskdan OCH annandan. Hur kul som helst. För att inte tala om att jag jobbar i midsommar också!!
Kram Elzie

Gubben har suttit och tittat på hockey. När FBK slog in 3-1 i tom bur så åkte tv:n på en annan kanal, hi, hi. Jag tittar inte alls. Gillar inte det laget som du kanske vet.

Home No.1 sa...

Titta in hos mig jag har utlottning med fin fina priser från min webbutik!
Kram Annica på Home No.1

Monika sa...

Så snyggt! Ni måste ha jordklotets charmigaste hus. Jag bara älskar den vackra trappen.

När jag fick mitt ljushus. Som jag visar i mitt inlägg idag. Var det första jag tänkte på... Nicolinas Boning. Kanske är det den blå dörren ;o)

Ha det gott och klistra lugnt! ;o)

Kram

Monika

Det vita dårhuset sa...

Neej du tjejen! Här blir det en länkning ser jag =O)
Detta vill jag INTE missa!!

Fy bubblan vilken snygg trapp ni har!!
Heeeeelt underbar uppgång och sväng på den! LOVE IT!!!

Jag bara ryser, vad snyggt det kommer bli....

Kramar Erika

Hanna sa...

Så fint det blir!
Hanna

♥ Pia... sa...

Hej..vilket härligt och charmigt hus..supermysigt...:)..du har att göra visserligen men oj så fint det blir...du skriver att du inte har helvit..töts man fråga hur vitt du har är det grått iallt och hur mycket..håller på som bäst att bestämma vilken vit nyans jag ska ha..vill egentligen inte ha det gulvita ..alltså 05o2-y men vet snart varken in eller ut...snurrig blir man och tokig när man inte kan bestämma sej så där utan ska vela...din halll var såå fin..blir lite avis på det vackra huset...kram..PIA

Erika sa...

Läckert mönster på tapeterna och trappen ser jätte fin ut!

Stina sa...

Vilken härlig form på trappan och det ser ut att bli kanonsnyggt. Du har väl varit ute i det fina vårvädret och inte bara jobbat inne hoppas jag.
Jag har jobbat i helgen men nu är jag ledig ett par dagar...

Kram Stina

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vilken snygg trapp ni har!!

Haha, känner igen det där med att ha garinerna klara. Jag är likadan.. Helst hade jag satt upp våra gardiner nu i huset fast det inte är klart, men det blir ju sååå hemtrevligt ;)

Ja du, det otroliga var att det kom en fotograf. Min mamma som var ledig den dagen höll span över vårt bygge :)
Men vilken tidnig och varför har jag ej fått veta än, men snickarna lovade att visa när det hade publicerat.. Spännande!!

Händer för er i påsk då?

Ha en mysig måndag, kram kram Maria

Nettan sa...

Å va fint det blir, vilken härlig modell på er trapp! Har oxå funderingar på att måla bara trappstegen i någon grå färg..städar ihjäl mig med vita, vilken färg använder ni??
Snygg tapet oxå! Har ett helt gäng med tapetprover hemma..beslutsångest!
Kram Nettan

Sussi sa...

Men här var det trevligt!
Vilket fint hus... vilken potential! måste hänga med under din/er renovering, det ser ut att bli hur snyggt som helst... Och ditt tålamod med orden stort, som tur va=)! Er ytterdörr/bro är ju också utöver det vanliga.
Lycka till!
Tingeling Sussi

Nygammalt sa...

Sååå snyggt ni har gjort det och kommer bli med den nya fina tapeterna. Och JA, det gäller verkligen att smida medans järnet är varmt ;)

Kram!!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

Kikar in å önskar er en underbar PÅSKHELG.
Hoppas på en solig å skön sådan
♥ ♥ ♥
Kramiz Nilla

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fint det blir!!! Förstår att du är ivrig!

Önskar dig en riktigt mysig påskhelg! Kramar!

Stina sa...

Tittar in för att önska dig en skön Påskhelg.

Kram
Stina

Ullis/Leva på landet sa...

Var får du all energi ifrån? Förstår inte hur du hinner få till allt. Blir ju så fint. Är avis på din stora fina hall. Har nog övertalat maken i kväll att nästa vecka åker glasfiberväven i vår hall. Orkar dock inte spackla så här blir det nog panelskivor ovanpå.

Kramar Ullis

Annika sa...

Förstår att det kliar i dina fingrar och att du inte har tid att vara här inne =)

Glad Påsk till dej och din familj och måla lugnt =)

Kram Annika