måndag 30 mars 2009

Fönsterbåge

Medans jag väntar på att orken och lusten
ska infinna sig efter några stressiga
...men roliga...dagar
visar jag en gammal fönsterbåge
som jag har gjort om till "fotoram".
Den sitter på en annan av väggarna i kaos-hallen,
så därför blir det den här gången bilder på bara bågen ;-)

Det är ett sk ljusinsläpp
(fönstret som ofta satt ovanför
ytterdörren förr i tiden)
som jag har satt in gamla kort
på mig och älsklingen i.
Våra föräldrar och något syskon
sitter oxå bakom glas&ram :-)

Det här är jag...
tillsammans med mamma
och en lillebror.

Här är älsklingen...
tillsammans med sin lillebror.

Dom stressiga dagarna som jag skrev i början bestod av en Stockholmsresa till äldsta dottern... och allt annat som blir följden av en sån tripp.

Älsklingen kommer därifrån så det blev ett par besök hos släkt och vänner, en del shopping, hemresa tidig förmiddag för att fortsätta förbi hemma för en snabb dusch och vidare resa uppåt för ett stort kalas med en massa släktingar på min sida, sen natt i säng och på det den jobbigaste dagen på hela året
...SOMMARTIDSOMSTÄLLNINGEN!!!
Vart tog söndagen vägen...suck...ja inte vet jag ;-)

14 kommentarer:

Elzie sa...

Jag vet i alla fall vart MIN söndag tog vägen. Den tillbringades på jobbet, hi, hi. Men man var lite mör efter att ha fått sova lite mindre. Gick och la mig vid 22 och helt plötsligt var klockan 23 istället!! Usch, jag tycker dom kunde behålla sommartiden hela tiden istället för att hålla på och krångla på det här viset.
Idag är gubben i Tyskland, ja han är på hemväg nu (fyller ju jämt framöver här!) och på lördag bränner det iväg till Skåne för lilla skorpan fyller 4. Inte klokt vad tiden går.
Hoppas ni får en bra vecka.
kram Elzie

Erika sa...

Min söndag verkligen försvann, har inte hämtat mig än känns det som.

Elzie sa...

Glömde ju skriva att ramen var jättefin. Du har såna bra idéer tjejen!
Kram Elzie

Nygammalt sa...

Så himla fint med de gamla söta korten. Passade ju perfekt där.

Vilken händelserik helg du har haft. Oj oj oj. Men roligt.

Vet du vad, jag vill bli pensionär när du berättar om era planer. Dock är det en herrans massa år kvar tills jag blir det så det är bara att kavla upp ärmarna och jobba på ;) ha ha.

Kram.

Ullis/Leva på landet sa...

Gulligt ditt fönster blev. Ja man tappar liksom bort en dag när man ställer om klockan. Tycker att jag tappat bort hela helgen då jag varit borta. Mysigt var det, men så mycket blev det inte köpt. Kunde slita mig från tidningarna. Tyckte faktiskt inte att Leilas tidning var så bra som jag trott.

Kramar Ullis

På min gatan i stan sa...

Vilken fin ram! Det är så vackert med svartvita foton! :)

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vilken fin ram!!
Mysig blogg, kikar runt lite här hos dig :)
Kram Maria

Nettan sa...

Hej! Tack för din gulliga kommentar hos mig! Kul att du kikade in så jag hotade till din fina blogg oxå! Vilken bra idé med det gamla fönstret, såg även det fina du gjort till anslagstavla i ett äldre inlägg! Superfint!
Ha en bra dag!
Kram Nettan

Anonym sa...

Vad fint kollage av din familj. Gillar verkligen konceptet av tavlan. Åh!

Kram!

Stina sa...

Men vilken idè..du är då för fiffig:)
Vi är säkert för gamla för sommartid, det är därför det tar sån tid att ställa om, jag är också helt slut fast jag inget gör :)

Ha nu en skön dag
Kram
Stina

Chubby Chieque sa...

He he... dem är så söta eller hur? Snyggingar även nu. Instämmer du med mig?

Ha en skön kväll och Lizah hälsar till Er alla 3 hemma.

Ha det gott!

D´Nics

Elzie sa...

Ingen fara. Han skulle ju köra från stan hit ut på kvällen, ha, ha. Och dom står fortfarande så fina i källaren. Förutom dom flaskor han gett till cheferna.
Det blir lugnt firande. Vi ska vara i husvagnen och så får vi se om någon av ungarna kommer dit.
Här händer fortfarande ingenting. Håller också på med en gardin men den blir visst aldrig klar. Suck, är så trött på mig själv.
I natt kör sonen med familj till Sturup och flyger vidare till Kanarieöarna. Hans svärmor fyller jämnt hon också. Så jag ska vara kanin- och postvakt en vecka framöver.
Hoppas snön försvinner hos er snart. Här är det riktig vår med sol och plusgrader.
Kram Elzie

Wickans värld sa...

Åh, det blir så fint i er hall. Jag gillar inte heller rör eller element. Jag hoppas att jag ska få bort dem i vårt kök snart...
Tack för tipset med "tavelramen", vi har också ett sånt där ljusinsläpp som jag tycker är så fint, o nu vet jag vad jag ska ha det till!

Vårt lilla hem sa...

Å vilken fin ram! Kul att ta tillvara ett gammalt fönster på det sättet. Och så söta bilder :)

Kramkram! Jenny