tisdag 24 mars 2009

Väggord

Till slut bidde det väggord hemma hos oss oxå!
Jag hade tur som fick tag på tänkvärda ord
på utförsäljning i en inredningsbutik för halva priset:-)

Det behövdes något extra ovanför dörrarna...


och så här blev det!

Jag hade ju hört talas om att det bara var att sätta upp "orden" utan problem ...pyttsan säger jag bara!!!

Snacka om att det där klistret absolut inte satt på den sidan som det skulle.
Jag fick dra bort millimeter för millimeter ytterst försiktigt från varje bokstav,samtidigt som jag tryckte fast den mot väggen, annars följde dom med papperet.
Mitt tålamod var absolut inte det bästa efter 5 timmars målning... men jag bet ihop tänderna och tänkte hela tiden att:
-"Det är iaf 200 spänn som jag är på väg att knöla ihop här, så nu skärper jag till mig!!!"
Vilken tur att jag var hemma själv och inte hade älsklingen till hjälp ...fniss... för då hade vi garanterat inte haft en endaste bokstav kvar där på väggen!

Gissa om att det var skönt med ett långt varmt bad efter den pärsen ;-)

21 kommentarer:

Hanna sa...

Så fint det blev, även om det var jobbigt!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Gårdsromantik sa...

Vilken tur att jag inte tog hem dem där - de är så snygga - men inte kul om det krånglar.

Kika in till mig - jag har en tävling på gång!

Kram Maud

Stina sa...

Vad fint du gjort i er hall och väggordet var pricken över i...jättefint blev det. Det kanske var utgångsdatum på väggordet...halva priset och med klister på båda sidor *fniss*.

Jobbet gick bra fast jag var trött, men nu är jag tvärförbannad också...hade tvättstugan i går kväll...går in i cykelkällaren och där står sonens nya cykel demolerad.
Portkod och utbytta lås...måste vara någon i huset *suck*

Nu ska jag måla lite.
Kram Stina

Dubbelörn sa...

Jag säger jag bara HALLELUJA vilken tur att jag gav bort väggordet!! För att kära mannen tyckte det var kitchigt...

Himmel han hade tryckt in väggorden i vedpannan om han fått hålla på som du. Tålamod kan han heller inte stava till *skrattar*.

Kram

Nygammalt sa...

Så himla fint ni har fått det och väggordet passade ju som pricker över i:et. Har nog inte alls det där tålamodet som verkar krävas, har ju provat på något liknande på jobbet...och nej ;)

kram.

Elzie sa...

Vad fint det blev. Och så precis det är där över dörren. Du jobbar och sliter så jag förstår om din kropp säger ifrån. Här händer som vanligt ingenting! Men nån gång ska jag väl få tummen ur jag också, hi, hi.
Ha en skön hockeykväll.
Kram Elzie

Anonym sa...

Oj så fint det blev! Kram

Erika sa...

Blev jätte fint, helt klart värt det hårda arbetat tycker jag.

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blev. Blev verkligen pricken över i:t som man brukar säga. Det var ju lite tomt innan men inte längre. Här har vi inte vågat oss på det, kanske tur det.


Kramar Ullis

Snuttan sa...

Tack för komentaren på min blogg

Underbar väggord

Kram
Åsa

Elzie sa...

GRATTIS TILL VINSTEN! Bra gjort att slå Västerås. Lakers gjorde bra ifrån sig också. Kul med ett "hemmalag" på tredje plats. Även om dom inte har i Elitserien att göra så är det kul att dom visar framfötterna.
Ikväll blir det hockeyfritt här hemma. Ska bli SÅ skönt. Kan du tänka dig att det är hockey nästan var kväll annars? Men ikväll ska gubben på möte så då får jag se mina favoriter, JOnny och Mattias, utan inblandning, ha, ha.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

Evas Bloppis sa...

Oj vilket jobb .När man läser beskrivningarna då man beställer dessa .så får de en att köpa för allt är så enkelt .Men Ack .
Det blev görfint ,Värt alla svordommar & svett :)

Kram Ewa

Linda sa...

gud va fint det blev!

Bettans Bravader sa...

Hej på dej ,är du tillbaks i bloggvärlden ,så trevligt,har inte varit här på länge.Å så fint det blev med bokstäverna ovanför dörren,vilket tålamod!! had jag aaaldrig klarat.Ha det gott /Lisbeth

Vintage sa...

Det blev verkligen superfint! Kram Susanne

Lallis - liv och leverne sa...

Haha, och jag fnissar igenkännande. Beställde också hem ett väggord:
Dröm om morgondagen. Minns gårdagen. Lev idag.
Det var mixat mellan kursiv och vanlig text.
Alltså jag vet inte hur länge jag höll på med det där pilleriet. Superpilligt.
Men resultatet blir ju snyggt. Och dina ord är kanonfina där de sitter:)
Kram Lallis

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara väggord.Var köper man dom?Gullig blogg du har.Ha en mysig söndag kramizzar ~~~~RITA~~~~.

Annika sa...

Åh så du fick slita och jobba, jag skulle nog tappat tålamodet sedan länge sedan men skamm den som ger sig och supersnyggt blev det =)

Kram Annika

Nygammalt sa...

Hej Birgitta!
Är Richie din svägerska? Himla lustigt isf =) Och ja, det var Thailand jag besökte. Härligt härligt =)

Kram på dig.

Sussi sa...

Va fint det blev med väggorden.
Jag känner igen mig från då jag pillrade fast mitt väggord på väggen. Stort TÅLAMOD stod det inget om att man skulle ha. *haha*

/Sussi

cecilia@zillah.se sa...

Jättefint! Var har du köpt ljuslyktan?