torsdag 5 mars 2009

Nymålat :-)

När vår fuktiga skorsten torkade
kom dom här "snygga" fläckarna fram!

Jag har målat över dom 2 ggr,
men det blev inget vidare bra resultat!

I dag har jag målat med Greppa grundfärg,
efter tips i färghandeln,
för att stoppa fläckarna från att blöda igenom,
och jag hoppas att det kommer att räcka med det.

Nu till nästa stora beslut...
Vilken färg ska det bli när den är klar?
Vit, grå,
blank, matt,
...suck...

Ingen aning faktiskt,
men jag tar tacksamt emot synpunkter.




(Om man tittar på bilden i bannern
så är murstocken direkt till vänster om soffan.)

4 kommentarer:

Elzie sa...

Hej du! Kan förstå att skadeglädjen kröp fram lite där, ha, ha.
Ja du. Jag hade nog valt matt färg i alla fall. Är rädd att det blir lite för blankt med en sån stor yta.
Ha en skön kväll.
Kram Elzie

Lallis - liv och leverne sa...

Det kommer att bli jättebra.
Men jag hade nog valt matt:)
kram Lallis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Trist när resultatet inte riktigt blir som man hoppats1

Hoppas ni får bukt med det fuktiga så att ni får en snygg vägg. Själv skulle jag nog ha den vit och matt:)

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att det gick bra med den färgen du köpte. Skulle ha den vita och matt.


Ha en bra helg!
Kram Ullis